نامه اساتید سطوح عالی حوزه علمیه قم:

حق تحفّظ‌ در «پالرمو» به لحاظ حقوقی بی‌خاصیت است

انجمن اساتید انقلابی سطوح عالی حوزه علمیه قم با صدور نامه‌ای اعلام کرد: حق تحفظ‌ها در «پالرمو» به لحاظ حقوقی هیچ خاصیتی ندارد، زیرا حتی با عدم اجرای یک بند، مجدداً ما را در تنگنای تحریم‌های جدید قرار می‌دهند.
کد خبر: ۳۳۳۴۴۹
تاریخ انتشار: ۲۷ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۱:۳۹ - 16February 2019

حق تحفّظ‌ در «پالرمو» به لحاظ حقوقی بی‌خاصیت استبه گزارش گروه اخبار داخلی دفاع‌پرس، انجمن اساتید انقلابی سطوح عالی حوزه علمیه قم درباره لوایح مربوط به برنامه‌های گروه ویژه اقدام مالی (FATF) به رئیس و اعضای مجمع تشخیص مصلحت نظام نامه نوشت.

متن نامه انجمن اساتید انقلابی سطوح عالی حوزه علمیه قم به این شرح است:

«حضور محترم ریاست محترم مجمع تشخیص مصلحت نظام آیت‌الله آملی لاریجانی «دامت توفیقاته» و سایر اعضای محترم آن مجمع

سلام علیکم

بعد از مدت‌ها بحث و بررسی ۲ لایحه پالرمو و CFT (۲ لایحه ذیل FATF) در مجلس و شورای نگهبان و ایرادهای ۲۲گانه شورای نگهبان و اصرار مجلس بر نظر خود، اکنون در مجمع تشخیص مصلحت درحال بررسی است که دو کمیسیون از کمیسیون‌های تخصصی مجمع رای منفی به این لوایح داده‌اند.

عمده ایراد به FATF تعریف تروریسم است که از سوی آمریکا و برخی دول اروپایی تعیین می‌شود. طبق لوایح مذکور گروه‌های مقاومت مانند حزب الله لبنان، حماس، جهاداسلامی، حشد الشعبی عراق، انصارالله یمن، نیروی قدس سپاه پاسداران، وزارت دفاع، صداوسیما، دانشگاه شریف، جهاد دانشگاهی و چندین نهاد و شرکت وابسته به جمهوری اسلامی ایران نیز تروریست یا حامی تروریست‌ها محسوب می‌شوند.

اینکه برخی اعضای دولت و نمایندگان مجلس می‌گویند نسبت به بندهایی که به خلاف منافع ملی ما باشد حق تحفظ داریم به لحاظ حقوقی هیچ خاصیتی ندارد؛ زیرا به محض پذیرش این کنوانسیون‌ها حتی با عدم اجرای یک بند از آن، پذیرفته‌ایم که دول کفر مجددا ما را در تنگنای تحریم‌های جدید قرار دهند و این مطلب در کنوانسیون‌های مذکور، مورد تصریح قرار گرفته است.

رهبر معظم انقلاب نیز به درستی درباره الحاق ایران به قراردادهای بین‌المللی فرمودند نیات شومی پشت این قراردادهاست و یا حداقل از نیات آنها آگاه نیستیم لذا اعتماد به آنها خلاف سیاست حکمت، عزت و مصلحت است.

اکنون که دول زیاده خواه و بدسابقه اروپایی (که به نظر رهبری غیرقابل اعتمادند) با گستاخی زیاد کانال مالی بهره‌برداری ایران از برجام موسوم به اینستکس (بخوانید نفت در برابر غذا) را منوط به FATF و حتی مذاکره درباره نفوذ منطقه‌ای ایران و برد موشک‌های بالستیک ایران کرده‌اند، آیا حجت بر اعضای محترم آن مجمع تمام نمی‌شود که FATF حاصلی جز خسارت محض برای کشور ندارد و راه جدید برای خود تحریمی بیشتر است؟

اکنون بیش از سه سال از اجرای برجام می‌گذرد. عواید حاصل از برجام چه بوده است که اکنون FATF می‌خواهد آن را نصیب ایران کند؟

جالب آنکه دو عضو ناظر بین المللی FATF رژیم قبیله ای سعودی و رژیم اشغالگر قدس هستند.

علاوه بر آن رای منفی ریاست فقید مجمع مرحوم آیت‌الله هاشمی شاهرودی نسبت به این لوایح را نیز یادآور می‌شویم.

اکنون حضرتعالی و سایر اعضای مجمع در معرض آزمون بزرگی قرار دارید امیدواریم که از این آزمون نیز با سربلندی خارج شوید.

والعاقبة لاهل التقوی و الیقین

انجمن اساتید انقلابی سطوح عالی حوزه علمیه قم»

انتهای پیام/ 251

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار