مدیرکل حفظ آثار دفاع مقدس قزوین تأکید کرد؛

ضرورت ترویج فرهنگ ایثار شهادت برای زائران بقاع متبرکه

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس قزوین بر ضرورت تلاش برای ترویج و توسعه فرهنگ ایثار و شهادت در میان زائران بقاع متبرکه تأکید کرد.
کد خبر: ۳۳۳۴۶۰
تاریخ انتشار: ۲۷ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۱:۴۲ - 16February 2019

ضرورت ترویج فرهنگ ایثار شهادت برای زائرین بقاع متبرکهبه گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از قزوین، امیر سرتیپ دوم ستاد «بهنام پیری» مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان قزوین طی نشستی صمیمی با اعضای هیات امنای آستان حسین ابن علی ابن موسی‌الرضا (ع) اظهار داشت: قزوین شهر امیران، سرداران و 3 هزار شهید گلگون کفن دفاع مقدس است، وجود مزار شهیدانی مانند سرلشکر خلبان شهید عباس بابایی دلیل روشنی بر پرورش انسان‌های بزرگ و شایسته در این شهر است.

وی ادامه داد: اداره‌کل حفظ آثار دفاع مقدس استان قزوین آمادگی دارد تا با تعاملات گسترده با این نهاد معنوی بر نشر ارزش‌های شهدا و ایثارگری‌های رزمندگان هشت سال دفاع مقدس در فضای روح بخش امامزاده حسین (ع) همکاری کند.

مدیر‌کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان قزوین افزود: قطعاً این مکان مقدس یادآور دلاوری‌ها و شهامت‌های جوانان قزوین در دوران جنگ است چرا که بسیاری از خانواده‌ها در این فضا با جوانان خود خداحافظی و یا وداع می‌کردند.

پیری ابراز امیدواری کرد: مشارکت در برپایی مراسم و نمایشگاه‌های آثار دفاع مقدس و بهره گیری از ظرفیت دو طرف می‌تواند ضمن باشکوه‌تر شدن آن، تأثیر مطلوب‌تری بر جامعه و زائرین داشته باشد.

حجت‌الاسلام «باقری» رئیس هیات امنای امامزاده حسین (ع) در این دیدار با تأکید بر افزایش همکاری با اداره‌کل حفظ آثار استان قزوین گفت: طبق فرمایشات مقام معظم رهبری مبنی بر تبدیل بقاع متبرکه به قطب‌های فرهنگی، ما در این خصوص تمامی ظرفیت خود را جهت اجرای برنامه‌های فرهنگی دفاع مقدس و ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در جهت حضور پرشکوه و مشارکت فعال جوانان و نیروهای متعهد و ارزشی در این عرصه بکار خواهیم گرفت.

انتهای پیام /

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار