معرفی کتاب؛

«اولین نبرد» خاطرات رزمندگان گردان امام حسن (ع) استان بوشهر

کتاب «اولین نبرد» به نویسندگی «اسماعیل ماهینی» به بیان خاطرات رزمندگان گردان امام حسن (ع) از تیپ پیاده امیر (ع) استان بوشهر پرداخته است.
کد خبر: ۳۳۳۴۷۵
تاریخ انتشار: ۲۹ بهمن ۱۳۹۷ - ۰۰:۴۵ - 18February 2019

به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از بوشهر، اینک جهاد اصغر به اتمام رسیده است و جهاد اکبر (مقابله با شبیخون فرهنگی) را در پیش رو داریم. وقت آن است که خاطرات رزمندگان هشت سال دفاع مقدس را به نسل آینده که آینده سازان این مرز و بوم هستند انتقال دهیم تا با رشادت های بزرگ مردان دلیری آشنا شوند که از جان و مال خود گذشتند تا میهن و ناموس‌شان در اوج شرافت حفظ شوند و رفتار و منش آنان را الگوی راه خود در زندگی قرار دهند. 

کتاب «اولین نبرد» به نویسندگی «اسماعیل ماهینی» به بیان قسمتی از خاطرات رزمندگان هشت سال دفاع مقدس در گردان امام حسن (ع) از تیپ پیاده امیر (ع) استان بوشهر پرداخته است.

این کتاب در سه فصل سرآغاز، خاطرات و اسامی و عکس رزمندگان گردان تهیه و تدوین و توسط انتشارات نور گستر به چاپ رسیده است.

قسمتی از متن کتاب:

عملیات کربلای 4 در حال شکل گرفتن بود. گردان امام حسن (ع) وظیفه داشت در جریان عملیات، در خور عبدالله جلو دشمن را سد کند تا ناوچه هایشان نتوانند از آن جا خارج شوند. دستور رسیده بود در جایتان بمانید و دفاع کنید و نباید این جا خالی شود. بچه ها نیز با اصرار، در حالی که چشم هایشان پر از اشک بود می خواستند در عملیات حضور داشته باشند؛ می گفتند می خواهیم در گردانی باشیم که مستقیما در عملیات شرکت کند.

بعد از عملیات غرور آفرین «والفجر 8» که یکی از عملیات های موفق جمهوری اسلامی ایران بود؛ یکی از مشکلات در حین ورود به اروند، به گل نشستن قایق ها بود. اروند جزر و مد زیادی داشت، گاهی سرعت آب در اروند به  60 یا 70 کیلومتر در ساعت می رسید.

در حال حرکت بودیم، ناگهان قایق روی باتلاق «اسکی» می شد و همان جا می ماند. همه ی این اتفاق ها را در آموزش بچه ها درج می کردیم و راه حل پیشگیری از وقوع آن را بیان می نمودیم.

«اولین نبرد» خاطرات رزمندگان گردان امام حسن (ع) استان بوشهر

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار