هستیم بر آن عهد که بستیم

شب قبل از مراسم اختتامیه جشنواره هنر مقاومت، گروهی از فعالان جبهه فرهنگی انقلاب که محضر مقام معظم رهبری شرفیاب شده بودند، گزارشی از برگزاری جشنواره خدمتشان ارائه دادند که ایشان فرمودند: «خدا قوت. به عهدتان وفا کردید.»
کد خبر: ۳۳۳۴۹۶
تاریخ انتشار: ۲۷ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۳:۴۳ - 16February 2019

به گزارش گروه فرهنگ و هنر دفاع‌پرس، پنجمین جشنواره هنر مقاومت هفته گذشته با معرفی برگزیدگان به کار خود خاتمه داد. جواد تمدنی مسوول روابط عمومی جشنواره در یادداشتی نوشت:

همه چیز از پایان ماجرا و مراسم اختتامیه جشنواره آغاز شد. استاد نجابتی با همان تواضع و نجابت ذاتی و مثال‌زدنی و همان چهره مطمئن و دلنشینش پشت تریبون رفت و در حین ارائه گزارش دبیر جشنواره گفت که حامل خبری خوش برای حاضرین است... همه حواس‌ها معطوف به دهان استاد بود که این خبر خوب چیست؟ تعلیقی بر فضای سالن حکمفرما شده بود و استاد خبری دادند که به مفهوم واقعی کلمه غبار خستگی و زحمات طاقت فرسای ۹ ماهه برگزاری این جشنواره را از اعضای ستاد و هنرمندان و مدیران و شرکت کنندگان زدود و جانی دوباره به بچه‌ها داد.

استاد گفت شب قبل از مراسم اختتامیه گروهی از فعالان جبهه فرهنگی انقلاب که محضر مقام معظم رهبری شرفیاب شده بودند گزارشی از برگزاری جشنواره خدمتشان ارائه دادند و نمونه‌هایی از آثار را تقدیم ایشان نمودند که رضایت حضرت آقا را در پی داشت و ایشان فرمودند: «خدا قوت. به عهدتان وفا کردید.»

همین جمله خستگی را از همه زدود و انگار همین یک جمله آقا مراسم اختتامیه که قاعدتاً می‌بایست خاتمه جشنواره می‌بود خون جدیدی را در شریان‌های گروه‌های جهادی و مردمی هنرهای تجسمی در سراسر کشور جاری نمود.

جشنواره هنر مقاومت در حالی این مسیر ۹ماهه را پشت سرگذاشت که فراز و نشیب‌های بسیاری را پشت سر گذاشت که حاصل آن تولد و رویش چندین گروه جهادی و مردمی در عرصه هنرهای تجسمی، انسجام بیشتر و تقویت و همدلی گروه‌های سراسر کشور ،تبلور استعدادهای نو ظهور و شکوفا و از همه مهمتر دسترسی آسان و رایگان عموم اقشار جامعه از محصولات جشنواره و تنوع و کاربردی بودن این آثار در سبک زندگی ایرانی اسلامی بود.

۱۰ بخش تخصصی که هرکدام دارای محسنات و ویژگی‌های خود بودند، کلیه فعالان هنرهای تجسمی را در سراسر کشور به تحرک وا داشته بود و جنب و جوشی مثال زدنی در همه هنرمندان و اساتید و تشکل های هنری به وجود آمده بود.

حضور و بازدید از نمایشگاه آثار منتخب و برگزیده جشنواره پنجم هنر مقاومت نیز که با ایده جذاب طبقه چهل و یکم که به صورت کانسپت و مفهومی به ساختن طبقه چهل و یکم بنای عظیم و با شکوه انقلاب اسلامی ایران همراه بود، همزمان با یاوه‌گویی‌ها و هرزه پراکنی‌های سران خبیث و متوهم ایالات متحده آمریکا و روسای رژیم جعلی و ضد بشری رژیم صهیونیستی و دیدن آثار ارزشمند هنرمندان متعهد بسیجی که مبتنی بر توان و تخصص ایرانیان در ساختن کشور و آینده پرامید ایران عزیز بود، بر لذت برگزاری این جشنواره می‌افزود.

در پایان طعم خوش رضایت رهبری معظم انقلاب از این جریان‌سازی فرهنگی و اتفاق مهم و اثر بخش هنری، دوباره این جملات شهید سید مرتضی آوینی را در وصف رهبری انقلاب پس از ارتحال حضرت امام به ذهن ها متبادر نمود که:

«ما با حضرتعالی به عنوان وصی امام امت و نایب امام زمان(عج) تجدید بیعت کرده‌ایم و تا بذل جان در راه اجرای فرامین شما ایستاده‌ایم، همانگونه که پیش از این درباره امام امت بوده‌ایم و بسیارند هنوز جوانانی که عشق به اسلام و شور رضوان حق آنان را در میدان انقلاب نگاه داشته باشد، با همان شوری که پیش از این داشته‌اند. ما به جهاد فی سبیل الله عشق می‌ورزیم. و این امری است فراتر از یک انجام وظیفه خشک و بی روح. این سخن یک فرد نیست، دست جماعتی عظیم است که به سوی حضرت شما دراز شده تا عاشقانه بیعت کند، بسیارند کسانی که می‌دانند شمشیر زدن در رکاب شما برای پیروزی حق از همان ارجی در پیشگاه خدا برخوردار است که شمشیر زدن در رکاب حضرت حجت(ع) و نه‌تنها آماده که مشتاق بذل جان هستند.

سر ما و فرمان شما.»

انتهای پیام/ 121

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار