دیدار مدیرکل حفظ آثار دفاع مقدس خراسان شمالی با استاندار

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان شمالی به همراه معاونان این اداره‌کل با استاندار خراسان شمالی دیدار کردند.
کد خبر: ۳۳۳۵۱۶
تاریخ انتشار: ۲۷ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۴:۲۵ - 16February 2019

دیدار مدیرکل حفظ آثار دفاع مقدس خراسان شمالی به همراه معاونین این اداره با استانداربه گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از خراسان شمالی، سرهنگ «احیامحمد امیری» مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس خراسان شمالی به همراه معاونان این اداره‌کل با «محمدعلی شجاعی» استاندار خراسان شمالی دیدار و گفت‌وگو کردند.

در این دیدار امیری گزارشی از اقدامات صورت گرفته در این اداره را خدمت استاندار ارائه کرد و اظهار داشت: یکی از فعالیت‌های شاخص ما در مجموعه اداره حفظ آثار دفاع مقدس، تدوین و تالیف دانشنامه دفاع مقدس خراسان شمالی است؛ این دانشنامه به نقش تمامی ادارت، نهادها، سازمان ها و یگان های نظامی استان در دوران جنگ تحمیلی می پردازد.

در ادامه استاندار از این فعالیت اداره‌کل حفظ آثار دفاع مقدس استان استقبال کرد و گفت: در این خصوص حمایت‌های لازم صورت می‌گیرد تا این دانشنامه که درواقع سندی است از نقش استان خراسان شمالی در دوران دفاع مقدس هر چه سریع تر تکمیل شود.

امیری سپس از انتشار و چاپ 94 عنوان کتاب حوزه دفاع مقدس در مجموعه اداره‌کل حفظ آثار دفاع مقدس استان خبر داد و استاندار نیز ضمن ارزشمند خواندن این فعالیت، تاکید کرد: در چاپ کتاب‌های حوزه دفاع مقدس باید به ذائقه و سلیقه جوانان و نوجوانان توجه شود در همین راستا باید با کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان همفکری و همکاری های لازم صورت گیرد و کتاب های مورد علاقه کودکان، نوجوانان و جوانان بررسی شود.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس خراسان شمالی عنوان کرد: ۵ عنوان کتاب صوتی با همکاری کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان تولید شده است.

امیری همچنین از برگزاری دو واحد درسی آشنایی با معارف دفاع مقدس در ۴۴ دانشگاه سطح استان خبر داد و گفت: تاکنون ۱۷ هزار دانشجو این دو واحد درسی را گذرانده‌اند.

وی افزود: درس آشنایی با معارف دفاع مقدس را نیز در ادارات استان تحت عنوان کلاس ضمن خدمت برای کارمندان اداره‌کل برگزار می‌کنیم.

استاندار ضمن ابراز خرسندی از این اقدام اداره حفظ آثار دفاع مقدس استان، اضافه کرد: طی جلسه شورای هماهنگی اداره‌کل حفظ آثار دفاع مقدس در خصوص همکاری ادارات با اداره‌کل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس استان در راستای برگزاری کلاس‌های ضمن خدمت تاکیدات لازم صورت می گیرد.

امیری به ساخت یادمان‌های شهدای گمنام در سطح استان نیز اشاره کرد و استاندار در این خصوص گفت: طی جلسه‌ای از فرمانداران شهرستان هایی که یادمان شهدا در آنجا ساخته نشده است دعوت و در مورد ساخت هر چه سریع تر یادمان‌های شهدا تاکید می کنم.

امیری به استیجاری بودن محل اداره‌کل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس خراسان شمالی اشاره کرد که مقرر شد استاندار در خصوص سایت اداری حفظ آثار دفاع مقدس استان پیگیری های لازم را از طریق اداره مسکن و شهرسازی انجام دهد.

در پایان استاندار در خصوص ساخت مرکز فرهنگی دفاع مقدس استان عنوان کرد: ساخت مرکز فرهنگی دفاع مقدس باید با جدیت و همکاری تمامی دستگاه‌های استان سرعت پیدا کند تا در سال ۹۸ شاهد افتتاح این مرکز فرهنگی باشیم و همچنین پشتیبانی لازم را در خصوص تامین اعتبارات مرکز فرهنگی از سوی استانداری صورت می‌گیرد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار