در گفت‌وگو با دفاع‌پرس مطرح شد؛

تجلیل از ۱۰ هزار مادر شهید برای نخستین بار در روز مادر

مسوول روابط عمومی طرح مادران آسمانی گفت: امسال از ۱۰ هزار مادر شهید برای اولین بار با کمک ۲۰۰ مجموعه فرهنگی تجلیل می‌شود.
کد خبر: ۳۳۳۵۱۸
تاریخ انتشار: ۲۸ بهمن ۱۳۹۷ - ۰۰:۳۰ - 17February 2019

دیدار از 10 هزار مادر شهید برای اولین بار در روز مادر/ همراهی 200 مجموعه فرهنگی در سراسر کشورگروه حماسه و جهاد دفاع‌پرس، طرح «مادران آسمانی» از سال 89 با هدف تکریم و تقدیر از مادران شهدا همزمان با ایام ولادت حضرت زهرا (س) و روز مادر با دیدار از 50 مادر شهید در تهران آغاز شد.

سال گذشته این طرح در نهمین دوره برگزاری خود با مشارکت 10 هزار خادم و دیدار از 30 هزار مادر شهید در سراسر کشور و نیز کشورهای عراق، سوریه، لبنان و افغانستان برگزار شد.

طرحی که به گفته مسوولان برگزاری آن کاملا مردمی بوده و در اجرا از هیچ بودجه دولتی استفاده نمی شود امسال در دهمین سال برگزاری خود در روز مادر به سراغ مادران شهدا می رود تا به نیابت از شهدا این روز عزیز را به مادران آن ها تبریک بگوید. در این طرح خادمین شهدا با تقدیم شاخه گل و هدایا از مادران شهدا تقدیر می کنند.

«محمد شیخ» مسوول روابط عمومی طرح مادران آسمانی در گفت‌وگو با خبرنگار حماسه و جهاد دفاع‌پرس با اشاره به زمان برگزاری این طرح در سال 97 اظهار داشت: امسال مشابه سال گذشته شب و روز ولادت حضرت فاطمه زهرا (س) که مصادف با ششم و هفتم اسفندماه است این طرح در سراسر کشور برگزار می شود.

وی افزود: امسال علاوه بر گروه هایی که در سال های گذشته با ما همکاری کرده اند مجموعه های جدیدی ما را یاری خواهند داد. در تمام مراکز استان ها تیم هایی برای اجرای طرح اعلام آمادگی کرده اند. سال های گذشته پوشش شش استان را با دیدار از 80 درصد مادران شهدای استان داشتیم که امسال در تمامی استان ها حضور داریم.

شیخ تصریح کرد: طبق آماری که مجموعه ها در استان ها به ما رسانده اند سعی داریم تا مادر شهیدی از قلم نیوفتد ولی به هر حال ممکن است مادر شهیدی جا بماند. تا زمان برگزاری طرح و توزیع هدایا، ارسال آمار مادران شهدا ادامه پیدا می کند.

تجلیل از 10 هزار مادر شهید برای اولین بار در روز مادر

مسوول روابط عمومی طرح مادران آسمانی با بیان این نکته که امسال حدود 10 تا 8 هزار مادر شهید برای اولین بار به این طرح اضافه می شوند تصریح کرد: سال گذشته در هدف گذاری ها بنا داشتیم از 30 هزار مادر شهید تجلیل کنیم ولی به دلایلی مثل فوت برخی از مادران شهدا و یا حضور نداشتن مادر شهید در خانه به این آمار نرسیدیم اما بالای 80 درصد از طرح اجرا شد.

شیخ با اشاره به تجلیل از مادران شهدای جبهه مقاومت اسلامی بیان کرد: امسال بنا به روال 2 سال گذشته این طرح در کشورهای عراق و لبنان برگزار می شود، البته بازه زمانی اجرای طرح همزمان با روز جهانی مادر در این کشورها است.

دیدار با مادران شهدای اقلیت، مهاجر و جبهه مقاومت

مسوول روابط عمومی طرح مادران آسمانی با اشاره به تقدیر از همه مادران شهدا از جمله شهدای اقلیت و شهدای غیر ایرانی تصریح کرد: سعی کرده ایم در این طرح فارغ از هرچیز به دیدار تمامی مادرانی که در کنار نام آن ها نام شهید قرار گرفته برویم، این مادر می تواند ایرانی باشد و یا در کشور عراق زندگی کند حتی می تواند از بین مادران شهدای مهاجر مثل شهدای فاطمیون و زینبیون باشد. در این طرح از مادران شهدای اقلیت طبق روال دیدارهای مقام معظم رهبری تجلیل می شود.

وی بیان کرد: در سال گذشته به دیدار مادران شهدای پلاسکو رفتیم و امسال قصد داریم به دیدار مادران شهدای حادثه تروریستی اهواز برویم. در طرح مادران آسمانی دیدار از مادران شهدای ترور، شهدای انقلاب اسلامی و مدافعان حرم به عنوان شهدای شاخص دهه اخیر برنامه ریزی شده است.

همکاری 200 گروه مردمی با طرح مادران آسمانی/ حضور مسوولان در منزل مادران شهدا

شیخ به هدایای اهدایی اشاره ای داشت و گفت: روال این است مادر شهیدی که برای اولین بار به دیدار او می رویم تصویر شهید را در قالب تندیس به ایشان اهدا کنیم، برخی این موضوع را مطرح می کنند که تصاویر زیادی از شهدا به خانواده آن ها اهدا می شود اما برخی مادران شهدا در شهرهای کوچک و یا روستاها حتی یک عکس سه در چهار از فرزند خود ندارند که ما با جست و جوهای به دست آمده تصویر شهید را پیدا و آن را در ابعاد بزرگتر روی سنگ حکاکی کرده و به مادر شهید تقدیم می کنیم.

مسوول برگزاری طرح مادران آسمانی بیان کرد: اتفاق دیگری که ما را مجاب می کند فرهنگ دیدار با مادران شهدا را تحت عنوان ستاد مادران آسمانی یا هر عنوان دیگر راه بیندازیم این است که جوانان هر محله در مناسبت های مختلف یاد مادران شهدا باشند. مادران شهدا واسطه فیض هستند. سعی داریم تا با این حرکت دل آن ها را شاد کنیم و قطعا این رضایت شهدا را در پی دارد.

وی به حضور مسوولان و چهره های شناخته شده در این طرح همچون سال گذشته اشاره کرد و گفت: مسوولان، هنرمندان و چهره های شناخته شده همراه ما هستند تا مادران شهدا بدانند دغدغه مردم ارزش نهادن به فرهنگ ایثار و شهادت است در کنار این خود افراد حاضر در منزل شهدا از فضای معنوی به وجود آمده استفاده می برند.

انتهای پیام/ 141

نظر شما
پربیننده ها