عضو کمیسیون اقتصادی مجلس در گفت‌وگو با دفاع پرس مطرح کرد؛

ضرورت تجدیدنظر دولت در خصوص ارائه بسته‌های حمایتی/ عدم همخوانی افزایش حقوق سال جدید کارمندان با تورم

رحیم زارع با بیان اینکه دولت در نحوه ارائه بسته‌های حمایتی به مردم، تبعیض قائل شده است، گفت: عملکرد دولت در اعطای سبد کالا به مردم ضعیف و غیرقابل قبول است.
کد خبر: ۳۳۳۵۸۷
تاریخ انتشار: ۲۸ بهمن ۱۳۹۷ - ۰۷:۰۰ - 17February 2019

رحیم زارع نماینده مردم شهرستان‌های آباده و بوانات در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی دفاع‌پرس، با اشاره به مشکلات اقتصادی کشور که دغدغه‌های معیشتی مردم را بیش از گذشته افزایش داده است، اظهار داشت: متاسفانه نحوه اعطای سبد کالا به مردم به گونه‌ای بوده که رعایت و اجرای عدالت به حاشیه رفته و این امر با تبعیض فراوان صورت گرفته است.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس با بیان اینکه عملکرد ضعیف و غیرقابل دولت در اعطای سبد کالا باعث نارضایتی مردم شده است، افزود: در حالی‌که دریافت سبد کالا و بسته‌های حمایتی از دغدغه‌های مهم اقشار ضعیف جامعه است، اما این مسئله از توجه دولت مغفول مانده است؛ لذا باید بپذیریم که مشکلات معیشتی مردم با این بسته‌های حمایتی ناچیز مرتفع نخواهد شد.

وی گفت: طبق وعده دولت در خصوص اعطای بسته‌های حمایتی قرار بر این بود که تمام افراد تحت پوشش بیمه تامین اجتماعی و کسانیکه دریافتی حقوق و مزایایشان کمتر از سه میلیون تومان در ماه است، سبد کالا دریافت کنند، در حالی‌که بسیاری از افراد که شرایط فوق را دارا هستند از دریافت بسته حمایتی محروم مانده‌اند؛ لذا باید از شعارها کم کرده و برای بهبود وضعیت نامساعد معیشتی مردم اقدام جدی کنیم.

زارع با توجه به اینکه نکته که افراد فاقد شغل و بیمه از وضعیت معیشتی‌شان به شدت رنج می‌برند، تصریح کرد: دولت در حالی حقوق بگیران و کارمندان را در اولویت دریافت بسته‌های حمایتی قرار داده که افراد فاقد شغل و کسانیکه بیمه هم ندارند، در انتظار بهره‌مندی از سبد کالا هستند؛ لذا علی‌رغم اینکه دولت باید به وضعیت کارمندان نیز توجه داشته باشد اما در حق قشر ضعیف جامعه اجحاف شده است.

این نماینده مجلس دهم شورای اسلامی بر بازنگری و تجدیدنظر دولت در خصوص نحوه اعطای بسته‌های حمایتی به مردم تاکید کرد و گفت: افزایش 20 درصدی حقوق از سوی دولت برای کارمندان در سال 98 به هیچ وجه با تورم و گرانی‌های سرسام آور همخوانی ندارد؛ لذا افزایش حقوق و مزایا باید به گونه‌ای باشد که زندگی مردم تحت‌الشعاع فشارهای اقتصادی قرار نگیرد.

انتهای پیام/ 151

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار