رئیس قوه قضاییه در دیدار معاون رئیس جمهور عراق:

داعش توطئه‌ای برای مهار پیشرفت و توسعه عراق است

رئیس قوه قضاییه در دیدار با نوری مالکی معاون رئیس جمهور عراق گسترش مناسبات و روابط دو کشور و استحکام این روابط را موجب ثبات منطقه و همبستگی بیشتر کشورهای مسلمان دانست.
کد خبر: ۳۳۳۵۹
تاریخ انتشار: ۱۹ آبان ۱۳۹۳ - ۱۹:۰۸ - 10November 2014

داعش توطئه‌ای برای مهار پیشرفت و توسعه عراق است

به گزارش  دفاع پرس، آیت الله آملی لاریجانی رئیس قوه قضائیه در دیدار با نوری مالکی معاون رئیس جمهور عراق با تأکید بر بسترها و شرایط مناسب رشد و توسعه کشور عراق، توطئه­های خارجی علیه این کشور را ترفندی برای جلوگیری از ثبات و پیشرفت عراق دانست و گفت: عراق از حیث منابع طبیعی و انسانی کشوری غنی است و بسترهای مهیای این کشور در ابعاد فرهنگی و اقتصادی شرایط مناسبی برای پیشرفت آن ایجاد کرده است و پدید آوردن گروهی تروریستی مانند داعش در عراق هم به دلیل مانع تراشی در راه پیشرفت این کشور مسلمان است.

رئیس قوه قضاییه با آرزوی پیروزی نیروهای مردمی و ارتش عراق در برابر تروریستها افزود: امیدواریم با حفظ شرایط وحدت آفرین و پیوند اقوام و مردم و مسئولان عراقی به سرعت بر مشکلات پیروز شوید و با غلبه کامل بر تروریستها بتوانید به عنوان کشوری مستقل و معتبر در سطح منطقه و جهان در کنار ایران و سایر کشورهای همسو، رو به توسعه و پیشرفت حرکت کنید.

آیت الله آملی لاریجانی دوره نخست وزیری نوری مالکی در عراق را دوره ای همراه با مشکلات فراوان پیش روی مردم و دولت عراق توصیف و اظهار کرد: بحمدالله با درایت و قاطعیت شما و دولت عراق در آن زمان، بر مشکلات غلبه کردید و در دوره جدید نیز کشور عراق مسیر رو به پیشرفت خود را همچنان طی کند و امیدواریم در مسئولیت جدید نیز منشأ خیر و پیشرفت کشورتان باشید.

رئیس قوه قضاییه با تأکید بر گسترش مناسبات حقوقی و قضایی دو کشور خواستار حل و فصل مشکلات مربوط به اتباع ایرانی زندانی در عراق و اجرایی شدن هر چه سریعتر توافق نامه های قضایی میان دو کشور شد.

رئیس قوه قضاییه همچنین از دولت عراق خواست نسبت به حفظ ذخایر فرهنگی اسلامی موجود در مراکز علمی
و کتابخانههای عراق که از ذخایر جهان اسلام محسوب می شوند، تلاش کند.

نوری مالکی معاون رئیس جمهور عراق نیز در این دیدار با ابراز خرسندی از سفر به ایران و تأکید بر گسترش روابط دو کشور مبتنی بر اشتراکات فرهنگی و تاریخی گفت: خوشبختانه دو ملت و دولت ایران و عراق توانستند گره تاریخی در مناسبات خود را که متأسفانه مربوط به جنگ بین دو کشور بود به خوبی باز کنند و اکنون شاهد فصل جدیدی در روابط دو کشور مبتنی بر حسن همجواری و وحدت و علاقمندی طرفین به گسترش روابط هستیم.

وی تأکید کرد: امروز منطقه ما نیازمند تلاش برای یکسان کردن گام ها از طرف همه ملت ها و دولت های مسلمان با هدف حفظ اتحاد و ثبات منطقه است.

معاون رئیس جمهور عراق در خصوص حل مشکلات مربوط به زائران زندانی ایرانی در عراق نیز گفت: دولت عراق تمام تلاش خود را برای حل این مشکل خواهد کرد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها