روحانی در جمع مردم بندرلنگه:

هیچ‌گاه آغازگر تجاوزی در منطقه نبودیم/ ملت ما انتقام خون شهیدان خود را خواهند گرفت

رئیس جمهور با تاکید بر اینکه ملت ما بی‌تردید انتقام خون شهیدان خود را خواهند گرفت، گفت: اجازه نخواهیم داد مزدورانی که به پاسداران عزیز حمله‌ور شدند، از انتقام الهی و مردم ایران فرار کنند.
کد خبر: ۳۳۳۶۳۷
تاریخ انتشار: ۲۸ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۱:۴۸ - 17February 2019

ملت ما انتقام خون شهدای حادثه تروریستی اخیر را خواهد گرفتبه گزارش خبرنگار اخبار داخلی دفاع‌پرس، حجت‌الاسلام حسن روحانی رئیس جمهور صبح امروز در جمع مردم بندر لنگه اظهار داشت: در سفر قبلی تصمیمات مهمی برای شرق استان هرمزگان به خصوص «جاسک» گرفتیم که در حال اجراشدن و تکمیل شدن است و در این سفر برای غرب استان هرمزگان که اهمیت بسیار زیادی دارد، تصمیمات مهمی گرفته می‌شود.

رئیس جمهور ادامه داد: این استان به عنوان یک استان مهم و استراتژیک است.

وی افزود: استانی که بیش از ۹۰۰ کیلومتر مرز ساحلی دارد و دارای ۱۴ جزیره بسیار مهم است و جایگاه استراتژیکی مثل تنگه هرمز در این استان قرار دارد و مردم بندرلنگه، مردمی بسیار با سابقه و با تمدن هستند که تمدن در این منطقه به چند هزار سال برمی‌گردد و روزگاری این منطقه محل رفت و آمد دریایی آن یکی از مناطق مهمش، بندر لنگه بود که یکی از تصمیمات این سفر توسعه این بندر خواهد بود.

حجت‌الاسلام والمسلمین حسن روحانی  با اشاره به  حادثه  تروریستی سیستان و بلوچستان و شهادت جمعه از مرزبانان کشور و نقش برخی کشورهای منطقه در حمایت از عوامل این حادثه تروریستی اعلام کرد: ما روابط برادرانه و صمیمی با همه منطقه می‌خواهیم و هیچگاه آغازگر تجاوزی در منطقه نخواهیم بود.

وی با اشاره به جنگ ایران و عراق که در جریان آن برخی کشورهای منطقه از صدام حمایت می‌کردند، عنوان کرد: متأسفانه امروز نیز برخی کشورهای منطقه به دست آمریکا و صهیونیست‌ها در بحث امنیت چشم دوخته‌اند و فکر می‌کنند ایران مقتدر در منطقه چشم طمعی به آنها دارد؛ در حالی‌که این‌طور نیست و ایران فقط روابط دوستانه و صمیمی با آنها را می‌خواهد.

رئیس جمهوردر مورد نقش 40 ساله انقلاب گفت: چهار دهه است که به دنبال امنیت و استقلال در کشور هستیم و قدرت‌های استکباری نیز به دنبال ایجاد شکاف میان مردم ایران هستند؛ اما شعار ما این است که همه باید متحد باشیم،  یکی از اهداف اصلی دولت دوازدهم ایجاد وحدت میان مسلمانان در کشور است و امروز در کشور شاهد اتحاد میان شیعه و سنی هستیم.

وی افزود: برادران و خواهران سنی ما در کشور فعالیت‌های مثبتی دارند که یکی از اهداف مهم انقلاب نیز شایسته سالاری در کشور بوده است.

روحانی تصریح کرد: درود و سلام بر شهدایی که در روز چهارشنبه به دست خون‌آشامان روحشان به جنت پرواز کرد، در برابر آنها تعظیم کنیم. مردان استواری که برای دفاع از سرزمین ‌ما و مرزهای ما برای امنیت و آرامش مردم ما، مرزبانی شرق ایران را به جان خریدند و آن ثوابی که خداوند برای مرزبانان قرار داده شامل حال آنهاست. آنها در این مسیر به دست تروریست‌هایی که به هیچ عنوان معیارهای انسانی را مدنظر ندارند، شربت شهادت نوشیدند و جان به جان‌آفرین تسلیم کردند.

وی افزود: ملت ما بی‌تردید انتقام خون این شهیدان را خواهند گرفت. ما نخواهیم گذاشت که مزدورانی که به پاسداران عزیز و مرزبانان غیور ما و به آنهایی که امنیت کشور بر دوش آنهاست، حمله ور شود و از دست انتقام الهی و مردم ایران بتوانند فرار کنند.

بر اساس این گزارش، رئیس جمهور صبح امروز (یکشنبه) وارد بندرلنگه در استان هرمزگان شد، حضور در جلسه شورای اداری و جلسه توسعه و سرمایه‌گذاری استان هرمزگان و بهره‌برداری از طرح‌ها و پروژه‌های زیربنایی، صنعتی و عمرانی این استان از جمله افتتاح فاز ۳ پالایشگاه ستاره خلیج فارس از دیگر برنامه‌های رئیس جمهور در این سفر است.

انتهای پیام/ 251

نظر شما
پربیننده ها