نوبخت در جلسه علنی تاکید کرد؛

تحریم‌های آمریکایی‌ها را نباید جدی گرفت/ با قدرت هرچه تمام تحریم را دور می‌زنیم

رئیس سازمان برنامه و بودجه با بیان اینکه اگر تحریم‌های آمریکایی‌ها را جدی بگیریم، آنها گمان می‌کنند که توانسته‌اند در تحقق اهدافشان موفق باشند، گفت: با قدرت هرچه تمام تحریم‌ها را دور می‌زنیم.
کد خبر: ۳۳۳۶۴۴
تاریخ انتشار: ۲۸ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۲:۴۱ - 17February 2019

تحریم‌های آمریکایی‌ها را نباید جدی گرفت/ با قدرت هرچه تمام تحریم را دور می‌زنیمبه گزارش خبرنگار پارلمانی دفاع‌پرس، حجت‌الاسلام علیرضا سلیمی نماینده مردم شهرستان محلات در مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی امروز (یکشنبه 28 بهمن‌ماه) خانه ملت و در جریان بررسی لایحه بودجه سال جدید اظهار داشت: متاسفانه در لایحه بودجه سال 98 میزان اعتبارات درآمدهای نفتی به طور واقع‌بینانه تنظیم و تدوین نشده و با توجه به تحریم‌های آمریکایی‌ها ما در سال آینده قطعا با مشکلات فراوانی مواجه خواهیم بود.

این نماینده خانه ملت برای برون‌رفت از مشکلاتی که به واسطه تحریم‌های آمریکایی‌ها در سال 98 ایجاد میشود، پیشنهادی مبنی بر اینکه 37 هزار میلیارد تومان از سقف فروش نفت در بودجه سال آینده کم شود، را مطرح کرد.

محمدباقر نوبخت رئیس سازمان برنامه و بودجه که در این جلسه حضور پیدا کرده در جواب به سخنان سلیمی، گفت: امیدواریم بتوانیم تحریم ظالمانه و نامعقول آمریکا را به نحو شایسته دور بزنیم همانطور که تاکنون هم این کار را کرده‌ایم و باز هم از همه هنر خود در این باره استفاده می‌کنیم.‌

وی متذکر شد: سال گذشته در بودجه، فروش 2 میلیون و 400 هزار بشکه نفت در روز پیش بینی شده بود اما با وجود این، مواقعی فروش‌های بسیار خوبی داشتیم و حتی به فروش 2 میلیون و 800 هزار بشکه نفت در روز هم رسیدیم.

رئیس سازمان برنامه و بودجه بیان کرد: ما در شرایط فعلی و برای احتیاط سقف فروش نفت را 1.5 میلیون بشکه نفت در روز قرار داده‌ایم اما می‌توانیم فروش بیشتری هم داشته باشیم.

نوبخت خاطرنشان کرد: اگر خودمان تحریم آمریکا را جدی تلقی کنیم و سقف فروش نفت را کاهش دهیم، کار مناسبی نیست و به نوعی خودتحریمی است.

سرانجام پس از بحث و تبادل‌نظر میان نمایندگان، پیشنهاد علیرضا سلیمی با 23 رای موافق، 149 رای مخالف، 4 رای ممتنع از مجموع 226 نماینده حاضر در جلسه علنی امروز، مسکوت ماند.

انتهای پیام/ 151

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار