عریقات:

اسرائیل و آمریکا برای نابودی تشکیلات خودگردان نقشه کشیده‌اند

عضو کمیته اجرایی ساف در واکنش به تأکید نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی برای اجرایی کردن قانون کسر حقوق خانواده‌های شهدا و اسرا از بودجه تشکیلات خودگردان اعلام کرد: آمریکا و رژیم صهیونیستی برای نابودی تشکیلات نقشه کشیده‌اند.
کد خبر: ۳۳۳۷۲۴
تاریخ انتشار: ۲۸ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۹:۴۸ - 17February 2019

به گزارش گروه بین‌الملل دفاع‌پرس، «صائب عریقات» عضو کمیته اجرایی سازمان آزادیبخش فلسطین «ساف» اظهار داشت: کسر حقوق خانواده‌های شهدا و اسرا از بودجه تشکیلات خودگردان بخشی از توطئه آمریکا برای نابودی تشکیلات، همزمان با جداسازی نوار غزه از کرانه باختری است و همه این‌ها به «معامله قرن» ارتباط دارد.

عریقات به رادیو «صوت فلسطین» گفت: رژیم صهیونیستی پس از اعدام‌های میدانی و افزایش شهرک سازی، تخریب خانه‌های فلسطینی‌ها، پاکسازی نژادی و نادیده گرفتن تمام توافق‌های امضا شده قبلی، اکنون به این اقدامات روی آورده تا تشکیلات خودگردان را نابود کند.

عضو کمیته اجرایی ساف تأکید کرد: همه این اقدامات انجام شده، زیرا پروژه آمریکایی-اسرائیلی مطرح شده (معامله قرن) نمی‌خواهد موضوع قدس، آوارگان و شهرک‌سازی روی میز مذاکره باشد.

در مردادماه امسال (1397) کنست (پارلمان رژیم صهیونیستی) طرح کسر مستمری خانواده‌های اسرا و شهدا از درآمد‌های مالیاتی تشکیلات خودگردان را با ۸۷ رای موافق و ۱۵ رای مخالف تصویب کرد.

«بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی هفته گذشته تأکید کرد، این قانون را بزودی عملی خواهد کرد.

رژیم صهیونیستی که خود به هیچ کدام از بند‌های پیمان اسلو پایبند نیست، مدعی است تشکیلات خودگردان با پرداخت حقوق به خانواده‌های شهدا و اسرا، این پیمان را نقض کرده، اما به نظر می‌رسد هدف از این اقدامات، اعمال فشار بیشتر بر تشکیلات برای پذیرش معامله قرن است.

توافق اسلو در سال 1993 با میانجیگری آمریکا میان رژیم صهیونیستی و سازمان آزادیبخش فلسطین «ساف» امضا شد و هدف از آن معین کردن یک چارچوب مشخص برای حل کامل اختلافات میان دو طرف بود، اما اکنون پس از گذشت سال‌ها تنها نامی از این توافق باقی مانده است.

معامله قرن یا توافق نهایی، طرحی به پیشنهاد دولت آمریکا و رژیم صهیونیستی و حمایت عربستان، برای پایان منازعه «اسرائیل» با فلسطین و مقدمه‌ای برای عادی‌سازی روابط عربی اسرائیلی است. در این طرح و مذاکرات بعدی، مسئله آوارگان با «وطن جایگزین» در خارج از فلسطین اشغالی حل و «حق بازگشت» آوارگان فلسطینی به کشورشان برای همیشه لغو می‌شود.

انتهای پیام/ 112

نظر شما
پربیننده ها