یادداشت/

مردم پای کارند شما هم باشید!

اگر از نماینده‌های مجلس به عنوان افرادی که مستقیم عنوان «وکالت ملت» را به یدک می‌کشند، فاکتور بگیریم، در روز‌های اخیر مدام با تقدیر از حضور حماسی و انقلابی مردم سخن‌ها گفتند و مصاحبه‌ها کردند؛ اما سوال اینجاست که آیا شما هم کاری می‌کنید که مردم بتوانند از شما قدردانی کنند؟!
کد خبر: ۳۳۳۷۷۹
تاریخ انتشار: ۲۹ بهمن ۱۳۹۷ - ۰۹:۵۴ - 18February 2019

مردم پای کار هستند شما هم باشید!گروه اجتماعی دفاع‌پرس- میثم بشیرنژاد؛ مردم همیشه پای کار هستند، آنها در همه بزنگاه‌های انقلاب این موضوع را به خوبی نشان داده و ثابت کرده‌اند، مسئولان هم متقابلا لازم است پای کار باشند و این موضوع مهم و قابل توجهی است که مردم را دلگرم می‌کند.

مردم خداجو و انقلابی ایران اسلامی در راهپیمایی ۲۲ بهمن امسال بار دیگر نشان دادند فارغ از هیاهو‌های داخلی و خارجی هرکجا لازم باشند که در صحنه باشند، خواهند بود و نیازی هم به تقدیر و تشکر ندارند، وقتی احساس وظیفه و دین می‌کنند، توقع و انتظاری نیز بابت تقدیر ندارند.

اگر از نماینده‌های مجلس فاکتور بگیریم به عنوان افرادی که مستقیم عنوان «وکالت ملت» را به یدک می‌کشند، در روز‌های اخیر مدام با تقدیر از حضورحماسی و انقلابی مردم سخن‌ها گفتند و مصاحبه‌ها کردند، اما سوال اینجاست که شما هم کاری می‌کنید که مردم بتوانند از شما قدردانی کنند؟!

مسئولان عزیز و قانونگذار باید بدانند که متولی امور اجرایی و مدیریتی آن‌ها هستند و کمترین انتظاری که مردم از آن‌ها دارند، کمک به بهبود وضع موجود است که اکنون قاطبه مردم از شرایط اقتصادی راضی نیستند و عرصه را برای یک زندگی ساده و بدون دغدغه تنگ شده است.

وضعیت معیشت و توجه به حوزه سلامت و پزشکی، آموزش کم هزینه و... از مهم‌ترین نگرانی‌های است که این روز‌ها مردم با آن حسابی گریبان‌گیر هستند. مسئولان محترم وقتی به راحتی و آسوده خاطر در راهپیمایی به میان مردم می‌آیید و در یک اجتماع عظیم شرکت می‌کنید و این میان ملت با روی گشاده با شما برخورد می‌کنند انتظار این است که اگر مردم هم به میان شما آمدند و با شما مسئولان کار داشتند، لااقل بتوانند شما را پیدا کنند و این انتظار توقع زیادی نیست.

یکی از سفرای سابق ایران در چین نقل می‌کرد که یکی از کلانشهر‌های چین جمعیتی چند برابر تهران دارد، اما در این شهر نصف تهران ترافیک و آلودگی نمی‌بینید. وی می‌گفت: مسئولان با دوچرخه بین منزل و محل کار تردد می‌کنند و خبری از راننده شخصی هم نیست، بین مردم عادی جامعه و مسئولان حائل و نرده‌ای وجود ندارد! هرچند توقعی این چنینی از بسیاری از مسئولان بزرگوار ما دور از ذهن است، ولی حداقل انتظاری که از آن‌ها می‌رود این است که گه‌گاهی خودشان را جای مردم بگذارند. شاید بدین طریق فاصله‌ها کمتر شود و اشراف به احوالات و امور و زندگی روزمره از سوی آن‌ها بیشتر شود.

رهبر معظم انقلاب همیشه در دیدار با مسئولان تاکید زیادی بر توجه به اقتصاد و بهبود وضعیت معیشتی مردم دارند، اخیرا هم در بیانیه گام دوم انقلاب فرمودند: «اقتصاد یک نقطه‌ی کلیدی تعیین‌کننده است. اقتصاد قوی، نقطه‌ی قوّت و عامل مهمّ سلطه‌ناپذیری و نفوذناپذیری کشور است و اقتصاد ضعیف، نقطه‌ی ضعف و زمینه‌ساز نفوذ و سلطه و دخالت دشمنان است. فقر و غنا در مادّیات و معنویّات بشر، اثر می‌گذارد. اقتصاد البتّه هدف جامعه‌ی اسلامی نیست، امّا وسیله‌ای است که بدون آن نمی‌توان به هدف‌ها رسید.»

اگر از جمله آخر رهبر انقلاب مبنی براینکه اقتصاد وسیله‌ای است که بدون آن نمی‌توان به اهداف رسید، فاکتور گرفت در واقع این خود یک پیام مهم برای دست اندرکاران اجرایی کشور است که این توصیه و راهبرد جدی را سرلوحه کار خود قرار دهند، و در نظر داشته باشند برای رسیدن به اهداف و چشم انداز‌های مد نظر در تمام حوزه‌های مختلف با توجه به تاکیدات مقام معظم رهبری باید توجه و اهتمام ویژه‌ای به اقتصاد داشت، که بخش عمده و بارز آن مرتفع کردن مسائل معیشتی مردم است.

با این حال با تجربه گران‌سنگی که امروز در ۴۰ سالگی انقلاب به دست آمده است علی‌رغم اینکه دشمنان دلخوشی از وضعیت کنونی ایران ندارند، و با تجدید تحریم‌های وضع شده و ظالمانه از سوی غرب، صحبت‌های ارزشمند مقام معظم رهبری می‌تواند برای دهه پنجم انقلاب چراغ راه و امیدبخش باشد، و انتظار این است که با کار و تلاش مضاعف و توجه به اولویت‌ها در حوزه اقتصاد و بخصوص اقتصاد خانواده‌ها مسئولان هم روزنه امیدی را برای مردم ایجاد کنند تا حداقل رضایت برای خانواده‌ها با کمترین دغدغه فراهم شود.

بدون شک با فراهم کردن شرایط مناسب اقتصادی و معیشتی، امنیت روانی و به دنبال آن مرتفع شدن مسائل اجتماعی، فرهنگی و... جامعه نیز مهیا می‌شود. مرتفع کردن مسائل اقتصادی رابطه‌ای مستقیمی با دیگر بخش‌ها دارد و این مسئله در آغاز دهه پنجم انقلاب نباید از نظرها مغفول بماند و به حاشیه برود. با این حال باید به مسئولان گفت: مردم همیشه پای کارند، لطفا شما نیز باشید!

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار