ادعای مأمور سابق سیا درباره ارتباطات «عادل الجبیر» با موساد

یک مأمور اسبق سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا ادعا‌هایی درباره ارتباطات میان وزیر مشاور در امور خارجی عربستان سعودی و سازمان جاسوسی رژیم صهیونیستی فاش کرده است.
کد خبر: ۳۳۳۷۹۵
تاریخ انتشار: ۲۹ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۲:۱۵ - 18February 2019

ادعای مأمور سابق سیا درباره ارتباطات «عادل الجبیر» با موسادبه گزارش گروه بین‌الملل  دفاع‌پرس، «فیلیپ جرالدی» مأمور سابق «سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا» (سیا) و «اف‌بی‌آی» مدعی وجود برخی ارتباطات مخفی میان «عادل الجبیر»، وزیر مشاور در امور خارجی عربستان سعودی و سازمان جاسوسی موساد اشاره کرده است.

«جرالدی» در مصاحبه‌ای با خبرنگار پایگاه «اودیسی‌آنلاین»، نحوه شکل‌گیری اولین ارتباطات میان الجبیر و موساد را فاش کرده. جرالدی گفته که اف‌بی آی برای اولین بار در سال 1990 الجبیر را زیر نظر گرفت. در آن زمان، او سخنگوی سفارت عربستان سعودی در آمریکا بود.

چند سال بعد بود که زمزمه‌هایی از تلاش موساد برای جذب الجبیر به گوش می‌رسید. تحقیقات بیشتر در این خصوص نشان می‌دهد الجبیر هنگام تحصیل در رشته علوم سیاسی و اقتصاد در دانشگاه تگزاس شمالی روابط نزدیکی با یکی از هم‌دانشکده‌ای‌هایش به نام «کی آن متیوز» داشت. خانم میتوز ارتباطات نزدیکی با یک بازرگان اسرائیلی در آمریکا داشت و الجبیر را به تجار و شخصیت‌های یهودی معرفی کرد.

متیوز در بازجویی‌های دوستانه‌ای که اف‌بی‌آی اوت 1998 انجام داد افشا کرد که اولین ملاقات میان الجبیر و یکی از جاسوسان موساد اکتبر 1995 اتفاق افتاد. الجبیر که در آن زمان با مشکلات عدیده‌ای از جمله درگیری عاطفی با متیوز و بدهی مالی به تجار یهودی آمریکا دست و پنجه نرم می‌کرد چاره‌ای جز همکاری با موساد نمی‌دید. متیوز به دستور موساد روابط خود با الجبیر را قطع کرد.

قرار است فیلیپ جرالدی اطلاعات بیشتر در خصوص زندگی الجبیر و نحوه ارتقای او از سخنگویی سفارت به عنوان سفیر این کشور در آمریکا و بعد وزیر خارجه عربستان سعودی را در کتابی منتشر کند. انتظار می‌رود در آن کتاب، جزئیات بیشتری از ارتباطات میان موساد و الجبیر فاش شود.

انتهای پیام/ 441

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار