پیش از عزیمت به چین در جمع خبرنگاران مطرح شد؛

ارتقا و توسعه روابط اقتصادی و فرهنگی محور اصلی سفر لاریجانی به چین

رئیس مجلس شورای اسلامی با اشاره به سفر خود و تیم همراهش به کشور چین، هدف از این سفر را ارتقای سطح روابط سیاسی، فرهنگی، علمی و اقتصادی عنوان کرد.
کد خبر: ۳۳۳۸۶۷
تاریخ انتشار: ۲۹ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۵:۳۹ - 18February 2019

به گزارش خبرنگار پارلمانی دفاع‌پرس، علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی ظهر امروز (دوشنبه 29 بهمن ماه) پیش از عزیمت به کشور چین در جمع خبرنگاران در خصوص هدف از این سفر اظهار داشت: ایران و چین 2 کشوری هستند که از تمدن تاریخی برخوردار بوده و همیشه ارتباطات نزدیکی با یکدیگر داشته‌اند که جاده ابریشم مصداق بارز این ارتباطات تمدنی بین کشور ما و چین است.

لاریجانی با توجه به این نکته که رایزنی‌های بسیار خوبی در زمینه‌های سیاسی، فرهنگی و اقتصادی میان کشورمان با چین در 10 سال اخیر صورت گرفته، افزود: در سفری که رئیس جمهور چین به ایران داشت، مذاکرات خوبی برای همکاری‌های همه جانبه با ایشان صورت گرفت.

رئیس مجلس شورای اسلامی با اشاره به روابط و همکاری پارلمانی ایران و چین گفت: این‌گونه روابط پارلمانی در مجامع بین المللی نیز نقش تاثیرگذاری داشته و در حقیقت مذاکرات تا با پارلمان چین و خصوصا ریاست آن بسیار سازنده بوده است.

لاریجانی با بیان اینکه این سفر به دعوت رئیس پارلمان چین انجام می‌شود، گفت: هدف از این سفر ارتقای سطح روابط سیاسی، فرهنگی، علمی و اقتصادی به واسطه مذاکراتی که با رئیس و اعضای پارلمان چین انجام می‌دهیم، خواهد بود.

انتهای پیام/ 151

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار