تشدید تنش در روابط ورشو-تل‌آویو؛

لهستان خواستار عذرخواهی رسمی وزیر خارجه رژیم‌صهیونیستی شد

در پی توهین وزیر خارجه جدید رژیم صهیونیستی به مردم لهستان، ورشو از وزیر خارجه اسرائیل خواست عذرخواهی کند.
کد خبر: ۳۳۳۹۱۱
تاریخ انتشار: ۲۹ بهمن ۱۳۹۷ - ۲۰:۵۵ - 18February 2019

به گزارش گروه بین‌الملل دفاع‌پرس، شبکه ۱۳ اسرائیل خبر داد که لهستان خواستار عذرخواهی رسمی وزیر امور خارجه رژیم صهیونیستی شده است.

روز دوشنبه «اسرائیل کاتص» وزیر خارجه جدید رژیم صهیونیستی در مصاحبه با رادیو ارتش این رژیم اظهار داشت: «بسیاری از لهستانی‌ها با نازی‌ها همکاری کردند و در نابودی یهودیان نقش داشتند.»

وی افزود: «می‌توان رفتاری دیپلماتیک داشت و باید هم دیپلماتیک رفتار کرد، اما واقعیات تاریخی قابل تغییر نیستند: پیش از هولوکاست، هنگام وقوع آن و پس از آن، یهودستیزی در ذات لهستانی‌ها بوده است.»

چند روز پیش نیز «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی که برای شرکت در نشست ضدایرانی ورشو به لهستان سفر کرده بود، هنوز خاک این کشور را ترک نکرده بود که در مرکز یادبود قربانیان «هولوکاست » لهستانی‌ها را به همدستی با آلمان نازی متهم کرد و تلویحا به انتقاد از لایحه‌ای پرداخت که سال گذشته میلادی در لهستان تصویب شد و طرح ادعای مشارکت لهستانی‌ها در هولوکاست را غیرقانونی کرد.

اظهارات تازه نتانیاهو بنزین تازه‌ای روی این آتش زیر خاکستر ریخته و جدال لفظی جدیدی بین طرفین آغاز کرده است.

در پی اظهارات نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی روز گذشته «ماتئوش موراویه‌تسکی» نخست‌وزیر لهستان سفرش به فلسطین اشغالی را لغو کرد. او قرار بود این هفته در در اجلاس چهارجانبه کشور‌های اروپای مرکزی (لهستان، مجارستان، اسلواکی و جمهوری چک) موسوم به «ویزگراد»، که در قدس اشغالی برگزار می‌شود، شرکت کند.

اما ظاهرا نه میزبانی ورشو از نشست ضدایرانی و نه لغو سفر نخست‌وزیر لهستان نتوانسته موجب شود تا مقام‌های رژیم‌صهیونیستی از اتهام‌زنی به لهستانی‌ها دست بردارند.

انتهای پیام/ 112

نظر شما
پربیننده ها