مدیر کل امور مرزی وزارت کشور:

توان مقابله با کانون‌های ضدامنیتی در خاک پاکستان را داریم

شهریار حیدری گفت: اگر پاکستان توان مقابله با گروهک‌های تروریستی را ندارد، جمهوری اسلامی به صراحت اعلام کرده است که توان مقابله با این کانون‌های ضدامنیتی در داخل کشور پاکستان دارد و به راحتی می‌تواند با آن‌ها برخورد کند
کد خبر: ۳۳۳۹۸۱
تاریخ انتشار: ۳۰ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۰:۵۳ - 19February 2019

به گزارش گروه سایر رسانه‌های دفاع‌پرس، شهریار حیدری، مدیر کل امور مرزی وزارت کشور، در گفت‌وگو با فارس، با اشاره به اعزام هیأتی از پاکستان به ایران درباره حادثه اخیر تروریستی در مرز کشور، اظهار داشت: با توجه به تأکیدات ریاست جمهور، نهاد‌های مختلف همچون وزارت خارجه، وزارت کشور ضرورت داشت تا در وهله اول کشور پاکستان این مسائل را بپذیرد و سپس درباره این موضوع با جمهوری اسلامی همکاری کند.

وی افزود: ظرفیت و قاعده بین‌المللی است که اگر یک قانون ضدامنیتی علیه کشور اجرا شود، آن کشور حق دارد در همان نقطه برخورد کند.

مدیرکل امور مرزی وزارت کشور تصریح کرد: ما با توجه به رویکرد جدید پاکستان و ارتقای سطح فعالیت‌های فرهنگی، عمرانی، اقتصادی، سیاسی و اجتماعی با جمهوری اسلامی ایران نمی‌خواهیم این سطح از روابط رو به گسترش تحت تأثیر اقدامات گروهک‌های تروریستی قرار بگیرد، اما در عین حال دولت پاکستان پذیرفته است که کانون شکل‌گیری این تحرکات در خاک کشورش است.

وی بیان کرد: یک هیأت کارشناسی در سطح تصمیم‌گیری به کشورمان اعزام شده‌اند و در حال رایزنی هستند تا در وهله اول نسبت به عدم شکل‌گیری کانون‌ها در خاک پاکستان و در وهله دوم برخورد با این کانون‌ها و همکاری با ایران به توافقاتی برسند.

حیدری اظهار کرد: اگر پاکستان توان مقابله با گروهک‌های تروریستی را ندارد، جمهوری اسلامی به صراحت اعلام کرده است که توان مقابله با این کانون‌های ضدامنیتی در داخل کشور پاکستان دارد و به راحتی می‌تواند با آن‌ها برخورد کند،، اما انتظارمان از پاکستان این است که اقدام مشترکی را علیه گروهک‌های تروریستی انجام دهیم.

وی بیان کرد: هم اکنون در حال گفت‌وگو و صحبت هستیم و زمانی به نتیجه خواهیم رسید که پاکستان بتواند همکاری‌های لازم را با ما داشته باشد. به هرحال دولت پاکستان نمی‌تواند پنهان‌کاری کند و از این ماجرا گریزی بزند، بلکه حتما باید با ما همکاری کند.

مدیر کل امور مرزی وزارت کشور تصریح کرد‌: امیدواریم دیگر شاهد این اتفاق‌ها نباشیم؛ چرا که چنین حوادثی می‌تواند در روابط اقتصادی، اجتماعی و سیاسی میان ایران و پاکستان اثرگذار باشد.

انتهای پیام/ 112

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار