توافق بیروت و دمشق درباره بازگشت آوارگان سوری

وزیر امور آوارگان در لبنان با سفر به سوریه و گفت‌وگو با وزیر اداره محلی این کشور درباره تامین زمینه بازگشت پناهندگان سوری در لبنان به وطنشان توافق کرد.
کد خبر: ۳۳۴۰۱۲
تاریخ انتشار: ۳۰ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۳:۵۹ - 19February 2019

توافق بیروت و دمشق درباره بازگشت آوارگان سوریبه گزارش گروه بین‌الملل دفاع‌پرس، «صالح الغریب» وزیر مشاور در امور آوارگان لبنان، در سفر به دمشق با «حسین مخلوف» وزیر اداره محلی و محیط زیست سوریه درباره راه‌های تضمین بازگشت آوارگان سوریه به وطنشان که به دلیل تروریسم به لبنان پناهنده شدند، گفت‌وگو کرد.

به گزارش خبرگزاری رسمی سوریه (سانا)، مخلوف پس از این نشست در جمع خبرنگاران تاکید کرد: دولت سوریه برای بازگشت پناهندگان سوری به شهر‌ها و روستا‌های خود و تامین تمام نیاز‌های آن‌ها و ملزومات زندگی و تسهیل صدور اسنادشان که احتمالا آسیب دیده یا گم کرده‌اند، همه اقدامات لازم را اتخاذ کرده است.

وزیر سوری به اراده مشترک 2 طرف برای تکمیل بازگشت تمامی سوری‌های آواره به میهن خود در طول مقطع آتی، اشاره کرد و گفت: برخی از طرف‌های حامی تروریسم مانع از بازگشت آوارگان به کشور خود می‌شوند؛ زیرا نمی‌خواهند به پیروزی دولت سوریه اعتراف کنند.

در اظهاراتی مشابه، وزیر لبنانی هم با اشاره به اینکه در این نشست، موضوع پناهندگان سوری مورد بحث قرار گرفت، افرود: ما از طرف سوری رویکرد جدی و همکاری برای بازگشت آوارگانشان به میهن خود و بستن این پرونده را شاهد بودیم.

وی ضمن تاکید بر اینکه دولت سوریه، عدم بازگشت پناهندگان سوری به کشور خود را به عنوان یک پروژه برای ضربه زدن به پیروزی در سوریه محسوب می‌کند، افزود: آمار دقیقی برای تعداد پناهندگان سوری در لبنان وجود ندارد.

انتهای پیام/ 441

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار