رییس سازمان نشر آثار و ارزش‌های مشارکت زنان در دفاع مقدس:

تبیین سرمایه‌های معنوی ما را به خودباوری می‌رساند

«مریم مجتهدزاده» با تأکید بر ضرورت تبیین سرمایه‌های معنوی در جامعه، گفت: این سرمایه‌ها باید تبیین شوند تا ما را به خودباوری برسانند و اگر خودباوری اجتماعی خود را نشناسیم، پویایی و نشاط خود را نیز از دست می‌دهیم.
کد خبر: ۳۳۴۰۳۰
تاریخ انتشار: ۳۰ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۳:۵۰ - 19February 2019

«مریم مجهدزاده»به گزارش خبرنگار حماسه و جهاد دفاع‌پرس، «مریم مجتهدزاده» رییس سازمان نشر آثار و ارزش‌های مشارکت زنان در دفاع مقدس، امروز (سه‌شنبه) در مراسم تجلیل از مادران و همسران شهدا در دانشکده صنایع دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران جنوب، اظهار داشت: انقلاب اسلامی ایران در جهان یک نوآوری و ارائه یک مدیریت جدید به جهان به شمار می‌رفت و طبیعی بود که قدرت‌های شرق و غرب نتوانند این انقلاب را تحمل کنند؛ لذا از هر زمینه‌ای برای ایجاد توطئه و فتنه در کشور استفاده کردند، اما موفق نشدند و بعد از آن نیز جنگ را بر ما تحمیل کردند.

وی با اشاره به حمایت کشورهای مختلف جهان از عراق در جنگ تحمیلی، افزود: جنگنده‌های «میگ» عراق را شوروی، تسلیحات شیمیایی آن را آلمان و جنگنده‌های «میراژ» ارتش بعث را فرانسه تأمین کردند و ما نیز از کشورهای مختلف اسیر داشتیم؛ اما با این حال از ارزش‌های خود عدول نکرده و یک وجب از خاک خود را از دست ندادیم.

مجتهدزاده با بیان این‌که باید نسبت به شرایط دفاع مقدس تحلیل داشته باشیم، گفت: ایمان و عشقی که به خدا وجود داشت، موجب شد که مردم برای تکلیف الهی قیام کنند و نتیجه عمل برای ما در هر صورت پیروزی بود.

وی با تأکید بر ضرورت تبیین سرمایه‌های معنوی در جامعه، تصریح کرد: این سرمایه‌ها باید تبیین شوند تا ما را به خودباوری برسانند و اگر خودباوری اجتماعی خود را نشناسیم، پویایی و نشاط خود را نیز از دست می‌دهیم.

رییس سازمان نشر آثار و ارزش‌های مشارکت زنان در دفاع مقدس تأکید کرد: خودباوری باید در دانشجویان که سرمایه‌های کشور هستند ایجاد شود و آن‌ها باید در همین راستا انقلاب را تحلیل کنند؛ چراکه انقلاب ما یک معجزه بود و کسی فکر نمی‌کرد که انقلاب بتواند مقابل این همه تجهیزاتی که در اختیار رژیم پهلوی گذاشته بودند، با دست خالی پیروز شود.

وی ادامه داد: قبل از انقلاب اسلامی، رژیم صهیونیستی هرروز دیوار صوتی را در لبنان می‌شکست، ولی امروز حزب‌الله لبنان در یک جنگ ۳۳ روزه هیمنه این رژیم را خرد کرده که این از برکات انقلاب اسلامی و خودباوری است.

مجتهدزاده خاطرنشان کرد: سال‌هاست که دشمن با تمام ابزار خود می‌خواهد هویت انسان‌ها خصوصا در کشورهای اسلامی را از آن‌ها بگیرد؛ چون آن چیزی که باعث حرکت انسان‌ها می‌شود، هویت آن‌هاست.

انتهای پیام/ 113

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار