سردار رحیمی:

کشف بیش از ۵ انبار بزرگ مواد محترقه/ ۱۹۰ نفر از دلالان ارزی در زندان هستند

رئیس پلیس تهران بزرگ گفت: ۱۹۰ نفر از دلالان ارزی هم‌اکنون در زندان هستند و تمام صرافی‌هایی که فعالیت می‌کنند، مجاز هستند.
کد خبر: ۳۳۴۰۳۲
تاریخ انتشار: ۳۰ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۳:۴۶ - 19February 2019

۱۹۰ نفر از دلالان ارزی در زندان هستند/ کشف بیش از پنج انبار بزرگ مواد محترقهبه گزارش گروه اجتماعی دفاع‌پرس، سردار «حسین رحیمی» رئیس پلیس تهران بزرگ در بیست و دومین مرحله طرح رعد در تهران بزرگ با اشاره به اینکه با همت و تلاش پلیس پیشگیری این طرح به اجرا گذاشته شده و تاکنون ۲۹۰ حکم قضایی به اجرا درآمده است، اظهار داشت: همکاران ما در محل‌هایی که سارقان پاتوق داشتند، حضور پیدا کردند و ۶۸۷ نفر سارق و مالخر دستگیر شدند و در کل ۱۲ هزار و ۶۱۶ قلم اجناس سرقتی در طرح رعد ۲۲ تا این لحظه کشف شده است.

وی افزود: برای سارقان ۸۵۱ پرونده تشکیل شده که در این تعداد ۲۴ باند سارق، متلاشی و ۱۰ میلیارد تومان ارزش اموال سرقتی قیمت‌گذاری شده است؛ همچنین از ۶۸۷ سارقی که دستگیر شدند، ۳۴۵ نفر دارای سابقه متعدد زندان و ۳۴۲ نفر جزء سارق اولی‌ها هستند که برای اولین بار است، این افراد سرقت می‌کنند.

سردار رحیمی با اشاره به اینکه انواع و اقسام کالای قاچاق کشف شده در این طرح، ۱۳۳ هزار عدد است، ادامه داد: ۵۵ قاچاقچی کالا در این طرح دستگیر شده‌اند؛ علاوه بر این هشت باند منهدم شده و ارزش کالای قاچاق مکشوفه از این باند‌ها چهار میلیارد تومان است.

وی بیان کرد: در بیست و دومین طرح رعد پلیس پیشگیری تهران بزرگ پنج قبضه سلاح گرم و ۴۶ قبضه سلاح سرد به همراه ۵۰ هزار انواع و اقسام مواد محترقه کشف شده است؛ ۶۰ نفر نیز دستگیر شده‌اند که به همراه خود اقدام ضدفرهنگی داشتند و حدود ۱۰ هزار سی دی مستهجن نیز توزیع می‌کردند.

رئیس پلیس تهران بزرگ با اشاره به اینکه ۳۲۲ کیلوگرم مواد مخدر از شش باند توزیع‌کننده مواد مخدر کشف شده، گفت: پلیس آگاهی تهران بزرگ به شدت با افرادی که اقدام به تهیه و توزیع مواد محترقه برای چهارشنبه آخر سال می‌کنند، برخورد می‌کند به نحوی که تاکنون بیش از ۵ انبار بزرگ مواد محترقه توسط پلیس پیشگیری و امنیت و آگاهی کشف کردیم؛ البته طرح ویژه مبارزه با فروشندگان مواد محترقه به خصوص غیرمجاز همچنان در حال اجراست.

وی سپس با بیان اینکه در زمینه مبارزه با دلالان ارز نیز ۲۰ نفر دستگیر شدند، تصریح کرد: ۱۹۰ نفر از دلالان ارزی در حال حاضر در زندان هستند و تمام صرافی‌هایی که فعالیت می‌کنند، مجاز هستند.

سردار رحیمی ادامه داد: سایت‌های ارائه ارز تماماً مسدود شدند و به جز مراکز رسمی و مجاز اگر مشاهده کنیم که فردی در حال فروش ارز است با او برخورد می‌کنیم.

وی در ادامه با اشاره به اضافه شدن روز پنجشنبه به طرح ترافیک گفت: پلیس درخواست کرده که با توجه به بالا رفتن حجم ترافیک در صبح و ایجاد آلودگی هوا، این طرح تا شب عید در روز پنجشنبه‌ها تا ساعت یک ادامه داشته باشد.

انتهای پیام/ 231

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار