عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام:

ادامه راه انقلاب نیازمند افرادی همچون شهدای گروه ابوذر است

عضو مجمع تشخیص مصلحت گفت: ما اکنون به افرادی مانند شهدای گروه ابوذر نیاز داریم تا بتوانیم راه انقلاب را ادامه دهیم.
کد خبر: ۳۳۴۰۴۴
تاریخ انتشار: ۳۰ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۳:۵۸ - 19February 2019

ادامه راه انقلاب نیازمند افرادی همچون شهدای گروه ابوذر استبه گزارش دفاع‌پرس از همدان، «علی آقامحمدی» عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام امروز در یادواره شهدای گروه ابوذر و شهدای دانش‌آموز و فرهنگی نهاوند گفت: شهدای گروه ابوذر نهاوند دانش‌آموزانی بودند که در آن دوران به مرحله‌ای رسیده بودند که قصد مدیریت جامعه را داشتند و امروز نیز شما دانش‌آموزان باید خود را به همین مرحله ارتقا دهید.

آقامحمدی ادامه داد: اعضای گروه ابوذر در طول دو سال به گونه‌ای متحول شدند که توانستند با علمای قم از جمله آیت‌الله ربانی‌شیرازی، آیت‌الله فاکر خراسانی و آیت‌الله گرامی ارتباط برقرار کرده و آنها را به نهاوند آوردند تا در این شهرستان به مدت ۱۰ روز سخنرانی داشته باشند.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام به سوابق انقلابی مردم نهاوند اشاره کرد و گفت: شهرستان نهاوند تنها شهر استان بود که در آن اداره ساواک دایر شد، زیرا رژیم پهلوی نهاوند معتقد بود، نهاوند شهر خطرناکی است و باید حرکت انقلابیون در آن کنترل شود.

آقامحمدی با اشاره به هم‌سلولی شهدای گروه ابوذر افزود: اگر انسان در دوران دانش‌آموزی درست تربیت شود، هیچگاه از مسیر درست منحرف نمی‌شود و گروه ابوذر اینگونه بود و هرگز برای نجات جان خود از آرمان‌های خود نگذشتند.

وی با تأکید بر اینکه تربیت دینی این است که ما کسانی مانند شهدای گروه ابوذر را تربیت کنیم ابراز داشت: نباید افرادی تربیت شوند که امروز به خاطر منافع مادی، اوضاع اقتصادی کشور را به هم ریخته و مایحتاج عمومی مردم را احتکار کنند تا به سود بیشتری برسند.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام وجود افرادی مانند گروه شهدای ابوذر را نیاز امروز جامعه ذکر کرد و گفت: ما اکنون به افرادی مانند شهدای گروه ابوذر نیاز داریم تا بتوانیم راه انقلاب را ادامه داده و در برابر دشمنانمان که همه متحد به جنگ ما آمده‌اند، ایستادگی کرده و آنان را گوشمالی دهیم.

گروه انقلابی ابوذر متشکل از ۶ جوان دانش‌آموز نهاوندی به نام‌های بهمن منشط، عباد خدارحمی، ولی‌اله سیف، ماشاالله سیف، روح الله سیف و حجت عبدلی بود که در سال ۱۳۴۹ یعنی در اوج خفقان ستمشاهی با توجه به ظلم و ستم نظام طاغوت در کشور اعلام موجودیت کرد.

این گروه ابتدا به صورت مخفیانه زیر نظر معلم خود شهید طالبیان فعالیت فرهنگی را آغاز کرد و در سال ۱۳۵۰ طی یک عملیات مسلحانه در قم چند تن از اعضای گروه دستگیر و روانه زندان تهران شدند.

به دنبال آن بقیه اعضای گروه نیز از سوی ساواک در نهاوند دستگیر و به تهران اعزام شدند و سرانجام پس از ماه‌ها حبس و شکنجه در ۳۰ بهمن ۱۳۵۰ به دستور مستقیم شاه تیرباران شده و در بهشت زهرا به خاک سپرده شدند که با توجه به وصیت این شهدا در سال ۱۳۷۴ جسد آنها به نهاوند منتقل و در باغ بهشت این شهرستان به خاک سپرده شدند.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار