امیر نصیرزاده:

هرگونه تهدیدی را به شدیدترین شکل پاسخ می‌دهیم

فرمانده نیروی هوایی ارتش گفت: ما با همراهی سایر نیرو‌های مسلح هرگونه تهدیدی را به شدیدترین نحو ممکن پاسخ خواهیم داد و دشمن را از هر حرکت نابخردانه پشیمان خواهیم کرد.
کد خبر: ۳۳۴۰۶۲
تاریخ انتشار: ۳۰ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۴:۳۳ - 19February 2019

هر تهدیدی را به شدیدترین شکل پاسخ می‌دهیمبه گزارش گروه دفاعی امنیتی دفاع‌پرس، مراسم تشریح و تحلیل دستاورد‌های نیروی هوایی ارتش صبح امروز با حضور امیر سرتیپ خلبان «عزیز نصیرزاده» فرمانده نیروی هوایی ارتش جمهوری اسلامی ایران در دانشگاه فرماندهی و ستاد ارتش (دافوس) برگزار شد.

امیر نصیرزاده در این مراسم به بیان نقش مؤثر نیروی هوایی ارتش در پیروزی انقلاب اسلامی اشاره کرد و افزود: در طول مبارزه با رژیم طاغوت بدنه انقلابی نیروی هوایی شکل گرفت و دوشادوش مردم در همه صحنه‌ها حضور یافتند.

وی در ادامه تصریح کرد: پس از پیروزی انقلاب، دشمن تاب استقلال ملت ایران را نداشت و از همان ابتدا مزاحمت‌هایی را برای ما ایجاد کرد و آمریکایی‌ها و دست‌نشانده‌های آن‌ها در منطقه چندین بار به حریم هوایی ما تجاوز کردند و قصد داشتند که این انقلاب نوپا را زمینگیر کنند.

امیر نصیرزاده افزود: بعد از این اتفاقات، صدام که اوضاع را به هم ریخته تصور می‌کرد، قصد داشت سه روزه خوزستان و یک هفته‌ای تهران را فتح کند، ولی خیلی از محاسبات ما را درک نکرده بود؛ همچنان که الان نیز دشمنان ما بسیاری از محاسبات از جمله نقش رهبری، ویژگی‌های نیرو‌های مسلح و ملت ایران را درک نکرده‌اند. در چنین شرایطی بعد از حمله عراق به ایران نیروی هوایی با حمله گسترده به رژیم بعثی عراق در همان ساعات ابتدایی جنگ توانست اقتصاد عراق را مختل و نیروی هوایی آن را زمینگیر کند و این خود تمامی افکار و تصورات صدام را تغییر داد.

امیر نصیرزاده در ادامه به اقتدار ایران اسلامی در جهان اشاره و بیان کرد: امروزه تنها کشوری که مقتدرانه در زمینه‌های مختلف در برابر آمریکا ایستاده و کلیه راهبرد‌های مکاتب غیرالهی را به چالش کشیده، انقلاب اسلامی ایران است.

وی در پایان تأکید کرد: ما با همراهی سایر نیرو‌های مسلح هرگونه تهدیدی را به شدیدترین نحو ممکن پاسخ خواهیم داد و دشمن را از هر حرکت نابخردانه پشیمان خواهیم کرد و نخواهیم گذاشت به امنیت کشور خدشه‌ای وارد شود.

در ابتدای این مراسم، امیر سرتیپ دوم «حسین ولی‌وند زمانی» فرمانده دانشگاه فرماندهی و ستاد ارتش ضمن اشاره به دلاوری‌های کارکنان نهاجا در جنگ تحمیلی، درباره روند آموزشی دانشجویان دافوس عنوان کرد: تجربیات علمی که دانشجویان در دوره دافوس به دست می‌آورند، قطعا می‌تواند در نیرو‌های مختلف خصوصا نیروی هوایی موثر باشد و بر اقتدار این نیرو بیافزاید.

بنا بر این گزارش، در پایان این مراسم از خانواده معزز شهید سرلشکر محمد حاجی و پیشکسوت دفاع مقدس سرتیپ دوم بازنشسته خلبان ناصر ادراکی قدردانی شد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار