مسئول قرارگاه جهادی امام رضا (ع):

فعالیت گسترده قرارگاه جهادی امام رضا (ع) در حوزه اشتغال‌زایی/ جهادگران به «راهیان نور جهادی» می‌روند

حجت‌الاسلام «غلامرضا قاسمیان» با اشاره به فعالیت‌های قرارگاه جهادی امام رضا (ع) در حوزه اشتغال‌زایی، گفت: در حوزه شیلات و بسته‌بندی‌ آن با استفاده از ظرفیت افراد بی‌سرپرست و زنان سرپرست خانوار و نیز در حوزه زنبورداری و تولید عسل و... ورود کردیم که بسیار موفق بودیم.
کد خبر: ۳۳۴۱۱۰
تاریخ انتشار: ۳۰ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۸:۲۶ - 19February 2019

قرارگاه جهادی امام رضا (ع)به گزارش خبرنگار حماسه و جهاد دفاع‌پرس، حجت‌الاسلام «غلامرضا قاسمیان» مسئول قرارگاه جهادی امام رضا (ع) در نشست خبری سومین گردهمایی ملی فعالان حرکت‌های جهادی (یادواره شهید «امیرمحمد اژدری»)، که امروز (سه‌شنبه) در قرارگاه جهادی امام رضا (ع) برگزار شد، با اشاره به تفاوت پیام مقام معظم رهبر (مدظله‌العالی) به مناسبت ۲۰ سالگی انقلاب با بیانیه اخیر ایشان به مناسبت ۴۰ سالگی انقلاب، اظهار داشت: ایشان در بیانیه گام دوم انقلاب، مخاطبان خود را جوانان قرار دادند که این بُعد جدیدی از مردمی‌سازی نظام و بازخوانی و ترمیم ساختار با روحیه انقلابی‌گری با تکیه بر جوانان است.

وی افزود: مقام معظم رهبری در بیانیه گام دوم انقلاب، به مسئولیت‌های اجتماعی جوانان اشاره کردند، که اردوهای جهادی و محرومیت‌زدایی یکی از نکات مهم در این موضوع است.

حجت‌الاسلام قاسمیان با اشاره به ماهیت قرارگاه جهادی امام رضا (ع)، تصریح کرد: گروه‌های جهادی به این نتیجه رسیدند که به یک مقری برای هماهنگی بیشتر و تولید فکر نیاز دارند؛ لذا امروز ما در قرارگاه جهادی امام رضا (ع) خود را برای گام دوم انقلاب آماده می‌کنیم و علاوه بر کارهای گذشته، به کارهای بزرگ‌تری مانند اشتغال‌زایی فکر می‌کنیم.

برگزاری سومین گردهمایی ملی فعالان حرکت‌های جهادی

مسئول قرارگاه جهادی امام رضا (ع) با اشاره به سومین گردهمایی ملی فعالان حرکت‌های جهادی که روز پنج‌شنبه ۲ اسفندماه در سالن «سیدالشهداء (ع)» واقع در میدان هفتم تیر تهران برگزار می‌شود، خاطرنشان کرد: در این همایش حدود ۴۰۰ نفر جهادگر از سراسر کشور جمع می‌شوند و آموزش‌های لازم را می‌بینند تا در ایام نوروز و تابستان کارهای جهادی هدفمند انجام دهند.

وی با بیان این‌که این گردهمایی با سخنرانی «محمدباقر قالیباف» فرمانده قرارگاه جهادی امام رضا (ع) برگزار می‌شود، گفت: همچنین مراسم یادبودی هم برای جهادگر شهید «امیرمحمد اژدری» برگزار می‌شود و از تمبر این شهید والامقام و عکسی که با ۷۰ هزار اثرانگشت از وی ایجاد شده است، رونمایی خواهد شد.

وی با اشاره به این‌که شهید «امیرمحمد اژدری» یک الگوی بسیار خوبی برای جوانان دهه هفتادی شد، افزود: این شهید والامقام که خیلی از روستاها و شهرستان‌ها طعم خدمات وی را چشیده‌اند، با شهادتش دستش برای گره‌گشایی از مشکلات قرارگاه جهادی امام رضا (ع) بازتر شده است.

مسئول قرارگاه جهادی امام رضا (ع) با اشاره به برنامه‌های این قرارگاه در نورورز ۹۸، تصریح کرد: در این ایام تقریبا ۲۰۶ شهرستان در استان کهگیلویه و بویراحمد را مخاطب فعالیت‌های جهادی خود می‌دانیم و به ولی‌نعمتان خود در این مناطق خدمت خواهیم کرد.

جهادگران به «زیارت جهادی» و «راهیان نور جهادی» می‌روند

حجت‌الاسلام قاسمیان همچنین با اشاره به انواع اردوهای جهادی که در این قرارگاه برگزار می‌شود، این اردوها را «راهیان نور جهادی» و «زیارت جهادی» عنوان کرد و اظهار داشت: در اردوی «زیارت جهادی»، جهادگران به شهرهای زیارتی می‌روند و با حضور در مناطق محروم آن شهر، به کارهای محرومیت‌زدایی پرداخته و در کنار آن به زیارت هم می‌روند؛ در اردوی «راهیان نور جهادی» نیز جهادگران به مناطق محروم مانند خرمشهر می‌روند و با انجام فعالیت‌های جهادی در کنار آن از یادمان‌های دفاع مقدس هم بازدید می‌کنند.

وی با بیان این‌که هیچ‌یک از جهادگرانی که به اردوهای جهادی می‌آیند حتی یک ریال هم حقوق دریافت نمی‌کنند و حتی پول رفت و آمدشان را نیز خودشان پرداخت می‌کنند، گفت: بودجه‌های ما برای انجام کارهای جهادی نیز از طریق خیرین و برخی نهادها تأمین می‌شود؛ به‌طوری که اگر نهادی می‌خواهد کار خیری انجام دهد اما شبکه اجرایی ندارد، پول یا اقلام موردنظر را به ما می‌دهد و سرفصل کار خیر برای خیرین مشخص است.

فعالیت‌ قرارگاه جهادی امام رضا (ع) در حوزه اشتغال‌زایی

مسئول قرارگاه جهادی امام رضا (ع) با اشاره به فعالیت‌های این قرارگاه در حوزه اشتغال‌زایی، تصریح کرد: در چند حوزه اشتغال‌زایی را آغاز کرده و در این موضوع موفق بودیم.

وی ادامه داد: در حوزه شیلات و بسته‌بندی‌ آن با استفاده از ظرفیت افراد بی‌سرپرست و زنان سرپرست خانوار و نیز در حوزه زنبورداری و تولید عسل ورود کردیم که بسیار موفق بودیم.

حجت‌الاسلام قاسمیان افزود: در صنعت پرورش «آلوئه‌ورا» وارد شدیم و این موضوع با توجه به قدرت صادراتی بالا و مصارف خوراکی، آرایشی و بهداشتی زیاد، از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است.

وی همچنین به نرم‌افزار «روستاپ» اشاره کرد و بیان داشت: با تولید این نرم‌افزار سعی داریم تا کالاهایی که در روستاها تولید می‌شود را معرفی کنیم تا به فروش بروند.

اردوهای جهادی دز خط فکری مسئولان آینده کشور تأثیرگذار است

مسئول قرارگاه جهادی امام رضا (ع) با اشاره به برخی از نقاط مثبت برگزاری اردوهای جهادی، گفت: اردوهای جهادی و محرومیت‌زدایی موجب می‌شود تا در کنار جهادگران، مسئولان نیز پای کار بیایند و یک امیدواری در دل مردم مناطق محرم ایجاد شود.

وی افزود: همچنین همین جهادگران در سال‌های آینده مسئولیت‌های مهم کشور را برعهده می‌گیرند که این حضور آن‌ها در اردوهای جهادی می‌تواند در خط فکری مسئولان آینده کشور تأثیرگذار باشد.

انتهای پیام/ 113

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار