رییس سازمان زندان‌ها خبر داد؛

عفو بیش از ۳۶ هزار زندانی با حکم مقام معظم رهبری

«اصغر جهانگیر» گفت: تعداد ۳۶ هزار ۲۰۰ نفر از زندانیان، مشمول بخش‌نامه عفو مقام معظم رهبری (مدظله‌العالی) به مناسبت چهلمین بهار انقلاب اسلامی شدند.
کد خبر: ۳۳۴۱۱۶
تاریخ انتشار: ۳۰ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۸:۵۷ - 19February 2019

بیش از ۳۶ هزار زندانی مورد عفو قرار گرفتندبه گزارش گروه اجتماعی دفاع‌پرس، «اصغر جهانگیر» رییس سازمان زندان‌ها اظهار داشت: تا پایان روز بیست و نهم بهمن‌ماه تعداد ۳۶۲۰۰ نفر از زندانیان، مشمول بخش‌نامه عفو مقام معظم رهبری (مدظله‌العالی) به مناسبت چهلمین بهار انقلاب اسلامی شدند.

وی با قدردانی از مراجع قضایی و مسئولین زندان‌های سراسر کشور به علت اهتمام ویژه برای اجرای این بخش‌نامه، ابراز امیدواری کرد که تا چند روز آینده تمامی زندانیانی که امکان بهره‌مندی از این بخش‌نامه را دارند، مشمول حکم آزادی و یا تخفیف مجازات شوند.

رییس سازمان زندان‌ها گفت: بر اساس آمار استان‌های تهران و خراسان رضوی به ترتیب با ۲۰ هزار و ۶۷ و ۲۰ هزار ۲۵، بیشترین آمار آزادی و استان اصفهان با تعداد ۱۵۰۰ زندانی بیشترین تخفیف مجازات را تا این تاریخ داشته‌اند.

وی افزود: بیشترین تعداد آزادی بر اساس گروه سنی با تعداد ۶۳ هزار ۱۳ نفر متعلق به گروه سنی ۲۶-۳۲ است.

جهانگیر خاطرنشان کرد: همچنین تعداد ۶۰۶ نفر از زندانیان آزاد شده را زنان تشکیل می‌دهند.

با توجه به ادامه اجرای این بخش‌نامه پیش‌بینی می‌شود، با اجرای کامل این بخش‌نامه که در راستای رأفت اسلامی و توسعه عدالت اجتماعی انجام می‌گیرد، تعداد قابل توجهی از زندانیان آزاد و به کانون خانواده بازگردند.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار