فرزند شهید قدمی در گفت‌وگو با دفاع‌پرس:

حوزه فرهنگی کشورمان به یک «سردار سلیمانی» نیاز دارد

وقتی حجاب خوب را معرفی نکردیم و در بازار با قیمت مناسب در اختیار فرد نگذاشته‌اید چگونه انتظار دارید دختران عزیزمان که حیا را دوست دارند به علت معیشت و ذهنیت بد به سمت آن گرایش داشته باشند؟! زیرا فرهنگ ما در این ۴۰ ساله یک سردار سلیمانی نداشته است.
کد خبر: ۳۳۴۱۷۱
تاریخ انتشار: ۰۱ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۰:۱۸ - 20February 2019

گروه حماسه و جهاد دفاع‌پرس: جمهوری اسلامی در ابعاد فرهنگی و اجتماعی با اتخاذ تدابیر مبتنی بر فرامین اسلام و قرآن، بر حفظ حریم و حرمت زنان و مردان تاکید دارد. این امر جامعه را از آسیب‌ها و فسادهای گوناگون مصون نگه می‌دارد.

امام خمینی (ره) در مورد حجاب فرموده‌اند: «اسلام نمی‌خواهد که زن به‌عنوان یک شىء و یک عروسک در دست ما باشد. اسلام می‌خواهد شخصیت زن را حفظ کند و از او انسانى جدى و کارآمد بسازد. ما هرگز اجازه نمی‌‏دهیم تا زنان فقط شیئى براى مردان و آلت هوس‌رانى باشند.»

همچنین می‌توان اهمیت حجاب را نیز در میان وصیت‌نامه‌های شهدا یافت که در همین راستا شهید «محمدحسین شعبان‌زاده نصرآبادی» گفته است: «خواهرم سیاهی چادر تو کوبنده‌تر از خون من است.»

دشمنان انقلاب اسلامی طی ۴۰ سال گذشته بی‌تفاوت ننشسته و فعالیت‌هایی در جهت نابودی این نظام انجام داده‌اند. در چند سال اخیر فعالیت‌های معاندان انقلاب بیشتر شده و با طراحی نقشه‌های شوم، هر روز چهره جدیدی از خود نشان می‌دهند. مثلا فریب‌خوردگان داخلی یک روز «چهارشنبه‌های سفید» به راه می‌اندازند و روز دیگر برای خودفروخته‌ای مانند «مسیح علی‌نژاد» فیلم‌هایی از تذکر مذهبی‌ها به زنان بی‌حجاب که وقیحانه شئونات اسلامی را زیر پا گذاشته‌اند را ضبط کرده و در فضای مجازی پخش می‌کنند.

همه این کارها برای این است که دشمنان انقلاب اسلامی در جنگ سخت نتوانستند در مقابل ایران بایستند و حالا می‌خواهند در جنگ نرم پیروز میدان شوند و ما نیز برای غلبه بر دشمن در این جنگ به هوشیاری مسئولین و تمام آحاد ملت ایران نیازمندیم.

«حسین قدمی» فرزند شهید «علی‌رضا قدمی» بعد از پدرش، اسلحه را به دست گرفته و برای حفظ نظام جمهوری اسلامی تلاش می‌کند و با تأسیس یک مؤسسه فرهنگی اجتماعی راه پدر را ادامه می‌دهد.

وی معتقد است که توجه دشمن بر روی حجاب نیست؛ دشمن برای ترویج بی‌حیایی در ما خیمه زده که نشان آن بد‌حجابی یا بی‌حجابی است؛ بی‌حیایی نه فقط برای خانم‌ها بلکه برای آقایان نیز هست.

«حسین قدمی» با تأکید بر این نکته که نقشه‌ راه، بی‌حیایی و ابزار آن رسانه است، اما فقط رسانه نیست، گفت: وقتی سریال ترکیه‌ای پخش می‌شود و لباس و تمام ملزومات استفاده شده در آن سریال در بازارهای تهران و شهرهای بزرگ ایران یافت می‌شود، بحث تغییر می‌کند و از یک نظام اقتصادی سود ده که نقشه‌ راه بی‌حیایی را دنبال می‌کند سخن می‌گوید.

در ادامه متن گفت‌وگوی خبرنگار دفاع پرس با این فرزند شهید والامقام را می‌خوانید:

حوزه فرهنگی کشورمان به یک «سردار سلیمانی» نیاز دارد

دفاع پرس: رسانه در ترویج حجاب چه نقشی دارد؟

مساله مبارزه با حجاب ناب اسلامی، چیزی نیست که فقط در فضای مجازی با آن رو به رو باشیم و اگر فکر کنیم با که فعالیت در فضای مجازی می‌توانیم آن را برطرف کنیم، کوته فکری است. ما با فضای مجازی یا در مقام بالاتر یعنی رسانه،‌ فقط می‌توانیم مبحث تفکری خود را پیشرفت دهیم که مخاطبین‌مان از آن خط بگیرند،‌ اما اگر عواملی در تار و پود جامعه روند درستی نداشته باشند، قطعا رسانه هیچ کاری نمی‌تواند انجام دهد.

توجه دشمن بر روی حجاب نیست. دشمن برای ترویج بی‌حیایی در ما خیمه زده که نشان آن بد‌حجابی یا بی‌حجابی است. بی‌حیایی نه فقط برای خانم‌ها که برای آقایانم هست. نقشه‌ راه بی‌حیایی و ابزار رسانه است، اما فقط رسانه نیست. وقتی سریال ترکیه‌ای پخش می‌شود و لباس و تمام ملزومات استفاده شده در آن سریال در بازارهای تهران و شهرهای بزرگ ایران یافت می‌شود، مبحث تغییر می‌کند و از یک نظام اقتصادی سود ده که نقشه‌ی راه بی‌حیایی را دنبال می‌کند سخن می‌گوید.

دفاع پرس: وضعیت اقتصادی چه تأثیری می‌تواند در ترویج حجاب داشته باشد؟

یک بخش از این پازل در اوضاع اقتصادی ما، ارزانی این‌گونه لباس‌هاست. در مقابل گرانی بیش اندازه حجاب نابی است که ما به دنبال آن هستیم. شما امروز با هزینه‌ یک چادر حداقل پنج مانتو می‌توانید خریداری کنید.

پس اگر می‌خواهیم از حل مقوله‌ای به نام حجاب یا بی‌حیایی در جامعه صحبت کنیم، باید نظام تولید این پوشش را درست کنیم و آن را در دسترس بازارهای عمومی قرار دهیم و در کنار آن رسانه را جهت ارائه‌ الگوی مناسب این‌گونه پوشش با روش غیرمستقیم بپرورانیم، تا مخاطب به سمت تغییر رفتار خود رود.

در حال حاضر یک معادله برای حل بی‌حجابی مطرح کردم، ولی هرکدام اشکالاتی دارد و فقط بسنده می‌کنیم به این‌که در فضای مجازی چه کاری باید انجام دهیم. امثال «مسیح علی‌نژاد» فقط پیازداغ این موضوع هستند، اصل در یک نظام اقتصادی فرهنگی است که مدت‌هاست شروع شده و تاریخ‌سازی می‌کند.

ابتدا چادر را به مانتوی بلند و گشاد تبدیل شد، سپس آستین‌ها تنگ‌تر شد، سپس بدنه مانتو، سپس قد مانتو، سپس مقنعه جایش را به روسری و شال داد، سپس تنگ‌تر و کوتاه‌تر و حالا مانتوها جلوی باز دارند و زیر بولیز و شلوار.

یک حرکت مهندسی شده است که ما در ایران اسلامی آن‌طور که باید مهندسی نکردیم. حال با مبحث اشتباهی همچون گشت ارشاد نمک روی زخم‌های دلسوزان این حوزه می‌پاشند! وقتی حجاب خوب را معرفی نکردیم و در بازار با قیمت مناسب در اختیار فرد نگذاشته‌اید، چگونه انتظار دارید دختران عزیزمان که حیا را دوست دارند به علت معیشت بد و ذهنیت بد (به علت الگو سازی نامناسب صدا و سیما) به سمت آن گرایش داشته باشند؟!

دفاع پرس: راه حل شما برای تحول فرهنگی در این حوزه چیست؟

فرهنگ ما در این ۴۰ ساله یک سردار سلیمانی نداشته است. ما در حوزه فرهنگی نیاز به سردارها داریم که حوزه را بشناسند و طبق آن و با لطافت این حوزه عمل کنند.

فرماندهی نظام ما، مقام معظم رهبری، چندین سال پیش در جلسه شورای عالی انقلاب فرهنگی، برای تغییر سبک زندگی به الگو‌سازی در انیمیشن و ساخت اسباب بازی می‌گویند، اما ما در کف فعالیت فرهنگی سبک زندگی فقط به سمینارهای میلیونی بسنده کرده‌ایم.

اما با این حال ما مردم ایران اسلامی وظیفه‌ای داریم. ما انقلاب کردیم و در این ۴۰ ساله انقلاب را با رهنمودهای رهبر عزیزمان نگه داشته‌ایم. پیشنهاد می‌کنم اولا هزینه‌ اسلام ناب محمدی که در آخر زمان همچون آتش در دست است را به قصد قربت پرداخت کنیم و در فضای مجازی به طور غیرمستقیم از حجاب سخن بگوییم.

محمود دولت آبادی، در کتاب «کلیدر» خود موضوعی که همه‌ ما شنیده‌ایم را چگونه مطرح می‌کنند: امر به معروف و نهی از منکر برخی اوقات آن‌قدر مهم است، که برای وضوی یک پیر مرد دو امام دست به کار می‌شوند.

ما در فضای مجازی نیاز به محتواسازی لطیف غیرمستقیم اعم از عکس و متن و طراحی داریم که باید آن را به دست افسران جنگ نرم قرار دهیم و آن افراد آن‌ها را به زیبایی به سمع و نظر عامه برسانند. همچون خانه طراحان انقلاب اسلامی، به زیبایی وظیفه‌ خود را عملیاتی می‌کند.

انتهای پیام/ 131

نظر شما
پربیننده ها