در گفت‌وگو با دفاع پرس مطرح شد؛

شبکه‌های اجتماعی و فرصت مناسب برای پخش فیلم‌های 100 ثانیه‌ای

احمد تیموری زمان کوتاه فیلم‌های 100 ثانیه‌ای و محتوای آموزشی و فرهنگی این فیلم‌ها را بستری مناسب برای پخش از شبکه‌های مجازی توصیف کرد.
کد خبر: ۳۳۴۲۰۳
تاریخ انتشار: ۰۱ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۱:۲۹ - 20February 2019

احمد تیموری کارگردان منتخب جایزه بزرگ دوره دهم جشنواره بین‌المللی فیلم 100 در گفت‌و‌گو با خبرنگار فرهنگ و هنر دفاع‌پرس، در خصوص کسب جایزه جشنواره و تأثیر آن بر آیندۀ کاری خود اظهار داشت: وقتی که این جایزه به زندگی من وارد شد، انتظاراتی که از خود دارم را بیشتر کرد و سعی می‌کنم تا با ایده‌های جذابی در این دوره ازجشنواره شرکت کنم.

این فیلمساز با بیان اینکه فیلمساز قبل از ساخت فیلم باید بینش و دانش لازم را کسب کند،‌ افزود: فیملسازی فراتر از یک تفریح در نظر گرفته می‌شود و داشتن ایده و جذاب بودن موضوع را نمی‌توان ملاکی برای ساخت فیلم قرار داد و فیلمساز باید همواره در این راه ممارست و تمرین را مدنظر قرار دهد.

تیموری نقش رسانه‌های جدید را در انتشار فیلم‌هایی در قالب 100 ثانیه بسیار چشمگیر دانست و افزود: با توجه به زمان کوتاه این فیلم‌ها می‌توان گفت که فضای مجازی امکان انتشار آنها را در ابعاد وسیع فراهم کرده و اگر محتوای این فیلم‌ها را موضوعات آموزشی و فرهنگی در بر گیرد می توان شاهد تأثیرگذاری بیشتر آن‌ها بر مخاطبان بود.

این هنرمند نظمی که در برگزاری جشنواره بین‌المللی فیلم 100 وجود دارد را متفاوت با سایر جشنواره‌ها دانست و بیان کرد: معمولاً در بیشتر جشنواره‌ها که شرکت داشتم ناهماهنگی را در اکران فیلم‌ها و اطلاع رسانی آن‌ها مشاهده کردم اما در این جشنواره کاملاً همه چیز طبق روال بود و از نظر اطلاع رسانی و تبلیغات هم نظم خوبی داشت.

وی در پایان خاطرنشان کرد: اگر سینماهایی که برای اکران فیلم‌های تجربی اختصاص می‌دهیم را افزایش ندهیم و اگر جشنواره‌هایی که برگزار می‌شود را بدون حمایت رها کنیم تا به تعطیلی کشیده شوند چطور می‌توان انتظار داشت که فیلم‌های تجربی ما با مخاطب روبرو شوند.

به گزارش دفاع‌پرس، دوازدهمین جشنواره بین‌المللی فیلم 100 به همت حوزه هنری انقلاب اسلامی و به دبیری علی قربانی از هشت تا 10 اسفند در پردیس سینمایی آزادی تهران برگزار می‌شود.

انتهای پیام/ 121

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار