رییس نهاد مقام معظم رهبری در دانشگاه بیرجند:

رییس هر دستگاهی مسئول موضوع نماز است/ کل برنامه‌ها براساس نماز چیده شود

حجت الاسلام «محمدعلی جعفری» گفت: هیئت وزیران در هر دولتی آیین نامه اقامه نماز را تمدید می‌کند و به دستگاه‌ها می‌فرستد که طبق مصوبه آن، باید برای نماز وقت گذاشته شود و رییس هر دستگاهی را مسئول موضوع نماز قرار داده‌اند.
کد خبر: ۳۳۴۲۲۶
تاریخ انتشار: ۰۱ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۴:۰۴ - 20February 2019

رییس هر دستگاهی مسئول موضوع نماز است/کل برنامه ها براساس نماز چیده شودبه گزارش دفاع‌پرس از بیرجند، حجت الاسلام «محمدعلی جعفری» رییس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه بیرجند امروز در همایش ملی «نماز، هویت و جوانان» در دانشگاه بیرجند، اظهار داشت: این همایش به پیشنهاد دانشجویان دانشگاه به نام همایش ملی «نماز، هویت و جوانان» شکل گرفت.

وی بیان داشت: امروز دانشجوی ما برای مسائل معنوی پیشنهاد دهنده است اما دیروز از این موضوعات فراری بود و این فرقی است که نظام مقدس جمهوری اسلامی در دیدگاه ها ایجاد کرده است.

رییس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه بیرجند با بیان اینکه در اعتکاف و شب های قدر می بینیم جوان ما چه شوری دارد و چقدر دنبال این مسئله است، عنوان کرد: اشتیاق جوانان به این موضوعات باعث شده تا مسئولین بیشتر به آنها توجه کنند.

جعفری در خصوص اهداف برگزاری همایش مطرح کرد: ایجاد دغدغه بیشتر در محیط و توجه ویژه متولیان به امر نماز، شناسایی موانع بر سر راه جامعه هدف در این راه و افزایش عیار معنویت و اخلاق در محیط های علمی به عنوان سومین هدف، از جمله اهداف برگزاری این همایش بوده است.

وی با اشاره به نتایج یک نظرسنجی میدانی در میان دانشجویان دانشگاه بیرجند، گفت: قریب به 80 درصد دانشجویان پایبندی به نماز را اعلام کردند که این مسئله برای مدیران و همه مسئولان مربوطه ایجاد مسئولیت می کند.

رییس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه بیرجند اعلام کرد: هیئت وزیران در هر دولتی آیین نامه اقامه نماز را تمدید می کند و به دستگاه ها می فرستد که طبق مصوبه آن، باید برای نماز وقت گذاشته شود و رییس هر دستگاهی را مسئول موضوع نماز قرار داده اند.

جعفری تصریح کرد: در کتاب آیین نامه ترویج نماز در نظر مقام معظم رهبری ایشان می فرماید «کلیه دستگاه های مشمول این آیین نامه، به منظور ادای فریضه نماز حداکثر 20 دقیقه زمان در وقت فضیلت و بلافاصله بعد از اذان در نظر گرفته شود تا امکان شرکت کلیه مدیران و کارکنان دستگاه های مربوط در وقت نماز فراهم شود».

وی تاکید کرد: با توجه به مصوبه هیئت وزیران و بیانات مقام عظای ولایت، سمت و سوی همگان در وقت نماز باید به این سمت باشد و کل برنامه ها براساس نماز چیده شود.

رییس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه بیرجند در ادامه به ذکر خاطری از امام خمینی پرداخت و گفت: مرحوم «اشراقی» داماد امام  نقل می کند که خدمت امام(ره) در ارتباط با حدیثی عرض کردم اینکه معصوم می فرماید «از ما نیست کسی که نماز را سبک بشمارد» شاید منظور این است که گاهی نماز می خواند و گاهی نمی خواند؛ اما امام عتاب کردند که نه آقا اینکه خلاف شرع است، اینکه معصوم می خواهد بفرماید این است که استخاف و سبک شمردن نماز به این است که نماز هر موقع رسید ساعت و وقت معینی نداشته باشد و اول و آخر وقت برایش مطرح نباشد.

جعفری با بیان اینکه در هیچ جا در زندگی نامه امام خاطره ای نقل نشده که امام با نماز اول وقت چیزی را جابجا کند، خاطرنشان کرد: خیلی از مدیران ما اگرچه جلسات مهمی برگزار می کنند و به وقت نماز می خورد اما نیاز است بیشتر به این موضوع توجه کنند.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار