شرکت 4 هزار دانش‌آموز تبریزی در همایش ملی حفظ جزء سی‌ام قرآن کریم

معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش آذربایجان شرقی از شرکت چهار هزار دانش آموز دختر در همایش ملی حفظ جزء سی‌ام قرآن کریم خبر داد.
کد خبر: ۳۳۴۲۵۸
تاریخ انتشار: ۰۱ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۴:۳۶ - 20February 2019

شرکت 4000 دانش آموز تبریزی در همایش ملی حفظ جزء سی ام قرآن کریمبه گزارش دفاع‌پرس آذربایجان شرقی، «طاهر علمی» معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش استان آذربایجان شرقی با اشاره به اهمیت برنامه های تربیتی در سند تحول بنیادین آموزش و پرورش اظهار داشت: از زمان تشکیل امور تربیتی، سرمایه و ذخایر انقلاب در شان جمهوری اسلامی به وجود آمده و از متون دینی برخوردار شدند.

وی با بیان اینکه یکی از مهمترین فعالیت‌های امور تربیتی، برنامه‌های قرآن، عترت و نماز است، گفت: امسال برنامه ملی حفظ جزء سی‌ام در مدارس کشور اجرایی می شود که بر اساس ابلاغ وزارت آموزش و پرورش سهم استان آذربایجان شرقی۷۰ هزار نفر بود که با تلاش و برنامه ریزی مسئولان امر این تعداد به ۲۱۳ هزار نفر رسید.

معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش استان آذربایجان شرقی با بیان اینکه این تعداد، یک سوم جمعیت دانش‌آموزی استان را تشکیل می دهد، عناون کرد: برای تجلیل از فعالان حفظ جزء سی‌ام، پنجم اسفند ماه همایش بزرگ چهار هزار نفری دانش آموز ی در مصلای بزرگ امام (ره) برگزار می شود.

 وی افزود: از نواحی پنجگانه تبریز به تعداد هشتصد نفر دانش آموز دختر از هر ناحیه با لباس متحدالشکل در این همایش شرکت می کنند و در حاشیه این همایش نمایشگاه های مختلفی نیز تشکیل می شود.

علمی ادامه داد: دانش آموزان پایه های پنجم و ششم ابتدایی در این همایش که از ساعت 8:30 تا 11:30 برگزار می شود، شرکت خواهند کرد.

وی از حضور مدیرکل قرآن و عترت و نماز کشور در این همایش خبر داد و اضافه کرد: چهار سوره قدر، تین، زلزال و ماعون در این همایش به صورت گروهی خوانده می شوند.

معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش استان آذربایجان شرقی متذکر شد: در مناطق استان نیز همایش‌های مختلفی از جمله همایش ۳ هزار نفری دانش آموزان مراغه و یا یک هزار و ۵۰۰ نفری دانش آموزان میانه و ۱۲۰ محفل انس با قرآن برگزار شده است.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار