امام‌ جمعه پلدختر:

انقلاب ما یک انقلاب فرهنگی است

حجت الاسلام «کاظم تیموری» گفت: انقلاب ما یک انقلاب فرهنگی بود؛ به‌طوری‌که پس از انقلاب اسلامی جهش علمی داشتیم و این کار به‌واسطه تلاش و برنامه‌هایی است که در نظام جمهوری اسلامی اجرا شده است.
کد خبر: ۳۳۴۲۸۲
تاریخ انتشار: ۰۱ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۸:۱۱ - 20February 2019

انقلاب ما یک انقلاب فرهنگی استبه گزارش دفاع‌پرس از خرم‌آباد، حجت‌الاسلام «کاظم تیموری» امام‌ جمعه پلدختر ظهر امروز در جلسه ستاد اداره نهضت سواد‌آموزی اظهار داشت: واژه علم و آموزش بارها در قرآن ذکر شده و خداوند متعال اولین بار خطاب به پیامبر از خواندن و آگاه‌ شدن اسم برده‌ است.

وی افزود: بسیاری از مردم قبل از انقلاب کم‌ سواد یا بی‌سواد بوده و طبق آمار کمتر از 60 درصد سواد داشتند؛ به‌طوری‌که برای نوشتن یک نامه مردم در روستاها مشکل داشتند و نیز تعداد افراد باسواد انگشت‌شمار بود؛  ولی الان به برکت جمهوری اسلامی ایران ادارات در حال شناسایی بی‌سوادان در روستاها هستند تا آن‌ها را آموزش دهند.

امام‌ جمعه پلدختر عنوان کرد: انقلاب ما یک انقلاب فرهنگی بود؛ به‌طوری‌که پس از انقلاب اسلامی جهش علمی داشتیم و این کار به‌واسطه تلاش و برنامه‌هایی است که در نظام جمهوری اسلامی  اجرا شده، در شهرستان پلدختر یک زمانی یک پزشک متخصص وجود نداشت؛ ولی امروز پزشکان متخصص و فوق‌تخصص در شهر وجود دارد.

وی بیان کرد: نهضت سوادآموزی تاکنون خدمات فراوانی را انجام داده و برنامه‌ریزی و هدف‌گذاری خوبی نیز داشته‌است؛ ولی در روستاها با چالش‌های زیادی رو‌به‌رو هستیم، بنابر این باید فرهنگ علم‌آموزی در روستاها نهادینه شود.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار