نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی:

حوزه‌های علمیه در خودسازی، جامعه‌سازی و تمدن‌سازی پیشرو باشند

نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی در یادواره 72 شهید روحانی و طلبه خراسان شمالی گفت: حوزه‌های علمیه باید در زمینه‌های خودسازی، جامعه‌سازی و تمدن‌سازی پیشرو و جلودار باشند.
کد خبر: ۳۳۴۲۹۸
تاریخ انتشار: ۰۱ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۹:۴۴ - 20February 2019

حوزه های علمیه در خودسازی، جامعه پردازی و تمدن سازی پیشرو باشدبه گزارش خبرنگار دفاع پرس از خراسان شمالی، حجت الاسلام و المسلمین «ابوالقاسم یعقوبی» نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی در یادواره 72 شهید روحانی و طلبه خراسان شمالی اظهار کرد: قرآن مجید هم از رویش ها و هم از ریزش ها سخن گفته اما باید آگاه باشیم که همواره رویش ها بیشتر، کیفی‌تر و ماندنی‌تر از ریزش هاست.

وی با اشاره به بیانیه اخیر مقام معظم رهبری گفت: ایشان می فرمایند رویش های انقلاب بسی فراتر از ریزش های آن است و دست و دل های امین و خدمتگزار به مراتب بیشتر از مفسدان، خائنان و کیسه دوختگان است و اینک انقلاب وارد دومین مرحله خودسازی، جامعه پردازی و تمدن سازی شده است.

یعقوبی بیان کرد: حوزه های علمیه باید در زمینه های خودسازی، جامعه سازی و تمدن سازی پیشرو و جلودار باشند همانگونه که در دوران انقلاب و دفاع مقدس در مسیر و خط شکن بودند.

نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی عنوان کرد: روحانیون باید چراغ راه باشند و سبک زندگی اسلامی را هم در عمل و هم در گفتار به دیگران معرفی کنند.

وی اظهار کرد: شهدای روحانیت ویژگی خاصی دارند چون درصد حضور روحانیت در جبهه ها و شهادتشان از سایر اقشار بیشتر است و این نشان دهنده حضور جانانه روحانیون در دفاع مقدس است.

یعقوبی با بیان اینکه برخی می خواهند روحانیت را به حاشیه بکشانند، گفت: این افراد نمی‌دانند که در دوران خفقان ستم شاهی این روحانیون بودند که به ندای رهبر انقلاب یعنی امام خمینی (ره) لبیک گفتند و پرچم را برافراشتند در صورتی‌که بسیاری از نواندیشان در حال خوش‌گذرانی بودند.

حجت الاسلام والمسلمین «حسین زحمتکش» مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه حضرت جوادالائمه (ع) خراسان شمالی عنوان کرد: سهم خراسان شمالی از حدود چهار هزار و 500 شهید طلبه و روحانی کشور 72 شهید و از میان 17 هزار طلبه رزمنده بیش از 240 طلبه رزمنده است.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار