بیستمین نمایشگاه مطبوعات و خبرگزاری‌ها/ 98

سردار آقامیر: شهدای تهران مظلوم واقع شده‌اند

مشاور رئیس بنیاد حفظ و نشر ارزش‌های دفاع مقدس گفت: شهدای تهران همچون شهیدان ورامینی، رستگارنیا، رمضان، کریمی و اسکندرلو در تهران به فراموشی سپرده شده‌اند، در صورتی که این شهدا همگی از اسطوره‌های دفاع مقدس بودند.
کد خبر: ۳۳۴۳۰
تاریخ انتشار: ۲۰ آبان ۱۳۹۳ - ۱۸:۰۶ - 11November 2014

سردار آقامیر: شهدای تهران مظلوم واقع شده‌اند

سردار آقامیر، مشاور رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس ضمن حضور در غرفه خبرگزاری دفاع مقدس در بیستمین نمایشگاه مطبوعات و خبرگزاریها در گفتوگو با خبرنگار ما در رابطه با ضرورت پرداختن به شهدای تهران گفت: به هر میزان بتوانیم فرهنگ دفاع مقدس را با فرهنگ امروز نزدیک و مرتبط سازیم، میتوانیم از ارزشهای دفاع مقدس و انقلاب اسلامی دفاع کنیم زیرا نباید در پله اول باقی بمانیم.

وی افزود: دفاع مقدس نردبانی برای صعود به قلههای مرتفع ارزشها و کارآمدی و همچنین حفظ مبانی ارزشهای انقلاب اسلامی است به همین خاطر نباید در خاطرات خود باقی بمانیم بلکه باید از این خاطرات برای رشد و بالندگی و نگاه به آینده استفاده کنیم.

سردار آقامیر با اشاره به این که باید جوان امروز را درک کنیم و بشناسیم، بیان داشت: محیطهای ورزشی ما در اختیار جوانان و نوجوانان است. محیط هایی که میتواند بستری برای توسعه و نشر ارزشهای دفاع مقدس و انقلاب اسلامی باشد.

وی ادامه داد: همانگونه که در دفاع مقدس از همه ابزارها برای مقابله با دشمن استفاده کردیم اکنون نیز برای نشر و توسعه فرهنگ دفاع مقدس باید از همه شاخصهای کارآمدی و تاثیرگذاری برای مقابله با دشمنان و حفظ ارزشهای دفاع مقدس و انقلاب اسلامی استفاده کنیم.

مشاور رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزشهای اسلامی یادآور شد: وقتی شخصیتهای ورزشی ما از دفاع مقدس صحبت میکنند یا در راهیان نور حضور مییابند، میتواند مبلغ بسیار خوبی برای نشر ارزشهای دفاع مقدس در میان نسل جوان و نوجوان کشورمان باشند. در واقع با ایثار و فداکاری که از خود نشان میدهند و در میادین ورزشی پرچم ایران را برافراشته میسازند به نوعی در مسیر شهید فهمیدهها گام برمیدارند.

وی در ادامه با تاکید بر این که عرصه ورزش بهترین عرصه برای حفظ و نشر ارزشهای دفاع مقدس است، یادآور شد: شهدای ورزشکار بسیاری در دوران دفاع مقدس تقدیم این انقلاب شده که شهید ناصرکاظمی یکی از این ورزشکاران شهید است؛ شهید کاظمی یکی از دوستانی بود که او را به کردستان بردم و در همان جا هم در راه حفظ و اعتلای انقلاب اسلامی به درجه رفیع شهادت نائل آمد.

سردار آقامیر با تاکید بر این که نباید به صرف تجلیل از شهدا برنامههایی را اجرا کنیم، ادامه داد: باید مرام، عملکرد، رفتار و گفت و گوی شهدا و نیز ارتباط این عزیزان با بدنه جامعه را به عنوان دروس دانشگاهی به نسل آیندهی انقلاب منتقل کنیم که اگر این موضوع محقق شود خلاء ناشی از فاصله بین شهدا و جوان های نسل حاضر از بین میرود.

وی افزود: از سوی دیگر گلهمندیهایی وجود دارد که برخی از آنها به هنرمندان باز میگردد زیرا پس از گذشت سالها از شهادت شهدای شاخصی همچون شهید محمد بروجردی نتوانستیم فیلم ارزشمندی برای این شهید گرانقدر برای انقلاب اسلامی و دفاع مقدس بسازیم؛ شهیدی که از مبارزین قبل از انقلاب بود و مسئولیت امنیتی کمیته استقبال از ورود امام و میهن اسلامی را عهده دار بود و در کردستان در راه نجات و آزادی میهن اسلامی ما به درجه رفیع شهادت نائل آمد.

سردار آقامیر با بیان این که شهدای تهرانی مثل عباس ورامینی، رستگارنیا، مجید رمضان، داود کریمی و اسکندرلو مظلوم واقع شده و فراموش شدهاند در صورتی که همه این عزیزان از اسطوره های دفاع مقدس بودهاند، یادآور شد: اگر میخواهیم هویت محلی را حفظ کنیم باید شهدای مرتبط با هر شهر و منطقه را همچنان زنده نگاه داریم تا تعلق هویت محلی حفظ شود.

انتهای پیام / ر.م

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار