استاندار قم:

سفر راهیان نور از جلوه‌های پاسداشت دفاع مقدس است

بهرام سرمست گفت: سفر‌های زیاراتی اردو‌های راهیان نور از جلوه‌های پاسداشت ارزش‌های دفاع مقدس و فرهنگ ایثار و شهادت است.
کد خبر: ۳۳۴۳۱۹
تاریخ انتشار: ۰۲ اسفند ۱۳۹۷ - ۰۲:۲۷ - 21February 2019

به گزارش دفاع پرس از قم، بهرام سرمست امروز در جلسه ستاد راهیان نور که در سالن جلسات استانداری برگزار شد، اظهار داشت: بیانیه گام دوم انقلاب مقام معظم رهبری در دهه پنجم انقلاب اسلامی باید به‌درستی در سطح جامعه برای مردم و همچنین در سطح دستگاه‌های دولتی استان تبیین شود.

وی با اشاره به اهمیت راهیان نور خاطرنشان کرد: سفر راهیان نور از جلوه‌های پاسداشت ارزش‌های دفاع مقدس است، همچنین توسعه موزه‌های دفاع مقدس یکی دیگر از مهم‌ترین جلوه‌های پاسداشت ارزش‌های انقلاب اسلامی است.

وي در ادامه اعزام كاروان هاي راهيان نور را يكي از راه هاي انتقال فرهنگ ايثار و رشادت هاي رزمندگان در جنگ هشت ساله تحميلي دانست و گفت: مشاركت دستگاه هاي دولتي در اين كار بزرگ امري ضروري است؛ عملكرد مديران دولتي در راستاي اعزام كاروان هاي راهيان نور توسط كميته نظارت و ارزيابي اين ستاد بايستي مورد بررسي قرار گيرد.

استاندار قم با تأکید بر لزوم همراهی و هماهنگی همه دستگاه های اجرایی استان برای تکمیل امور باقی مانده موزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس قم، تصریح کرد: موزه انقلاب و دفاع مقدس باید در اسرع وقت تکمیل و راه‌اندازی شود، تأخیر بیشتر در این پروژه دیگر قابل‌قبول و توجیه‌پذیر نیست.

وی با اشاره به اینکه موزه دفاع مقدس قم تا 15 خرداد 98 به بهره‌برداری می‌رسد، خاطرنشان کرد: این موزه بعنوان مرکزی فرهنگی و ارزشمند دارای اهمیت زیادی است که باید مورد توجه قرار گیرد.

رییس ستاد راهیان نور استان قم بیان کرد: در برگزاری باشکوه سفر راهیان نور باید کاستی، کمبودها و تنگناهای موجود شناسایی و برطرف شود، نظارت بر عملکرد دستگاه‌های مختلف و بازخواست از آن‌ها برای رفع کاستی‌های موجود امر ضروری است.

سرمست مشکلات سفر راهیان نور را مورد توجه قرار داد و اضافه کرد: جلسات کمیته‌های ستاد راهیان نور باید به‌صورت مستمر برگزار و نتایج جلسات نیز به دبیرخانه ستاد ارائه شود، کمیته نظارت ستاد راهیان نور نسبت به کمبودها و مشکلات پیش روی اهتمام ویژه‌ای داشته باشد.

استاندار قم تأکید کرد: برش استانی سند ملی راهیان نور تا 2 هفته دیگر بعد از بررسی‌های بیشتر نهایی شده و بعد از تصویب به تمام دستگاه‌های استانی ابلاغ می‌شود، همچنین از دستگاه‌هایی که برای برگزاری باشکوه سفر راهیان نور اقدامات ارزنده‌ای داشته‌ تجلیل شده و از دستگاه‌های کم‌کار و بی‌توجه نیز توضیح و بازخواست به عمل خواهد آمد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها