در واکنش به ادعای «جوزف وتل»؛

طالبان: آمریکا با بزرگنمایی داعش به دنبال حضور دائمی در افغانستان است

گروه طالبان در بیانیه‌ای در واکنش به ادعای «جوزف وتل» اعلام کرد: آمریکا با بزرگنمایی داعش در پی حضور دائمی در افغانستان است.
کد خبر: ۳۳۴۳۶۵
تاریخ انتشار: ۰۲ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۳:۱۲ - 21February 2019

طالبان: امریکا با بزرگنمایی داعش درپی حضور دائمی در افغانستان استبه گزارش گروه بین‌الملل دفاع پرس به نقل از اطلس، گروه طالبان در بیانیه‌ای در واکنش به ادعای ژنرال «جوزف وتل» فرمانده ستاد مرکزی ارتش آمریکا مبنی بر علت حضور نظامیان واشنگتن در افغانستان اعلام کرد: آمریکا با استفاده از نام داعش و بزرگنمایی آن به دنبال حضور دائمی در افغانستان است.

در بیانیه طالبان در این خصوص آمده است: آمریکا برای رسیدن به این منظور از تبلیغ داعش در افغانستان سوء استفاده می‌کند.

بر اساس این گزارش، طالبان بر این باور است که آمریکا با نگران ساختن کشور‌های منطقه از حضور داعش در خاک افغانستان، موافقت آن‌ها را برای حضور بلند مدت نیروهایش در افغانستان جلب می‌کند.

این درحالی است که ۲ روز پیش، ژنرال «جوزف وتل» فرمانده ستاد مرکزی ارتش آمریکا در جریان سفرش به کابل، داعش را یک تهدید بزرگ برای آمریکا دانسته و گفت: داعش در افغانستان به واسطه شبکه‌های اجتماعی در حال جمع آوری اطلاعاتی برای انجام یک حمله به آمریکا است و تا حد زیادی نیز به این هدف خود نزدیک شده است؛ لذا فعالیت‌های داعش در افغانستان باید زیر نظر گرفته شود.

انتهای پیام/ 441

نظر شما
پربیننده ها