مدیر مدرسه علمیه معصومیه بیرجند خبر داد؛

ثبت‌نام مدارس علمیه سفیران هدایت تا 27 اسفند ماه

حجت‌الاسلام «صدرالدین عارفی» گفت: مرحله اول ثبت‌نام مدارس علمیه سفیران هدایت از 24 بهمن همزمان با حوزه قم شروع شده و تا 27 اسفند ماه ادامه دارد.
کد خبر: ۳۳۴۳۶۸
تاریخ انتشار: ۰۲ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۳:۱۸ - 21February 2019

آغاز ثبت نام مدارس سفیران هدایت/ثبت نام از مقاطع دیپلم تا لیسانسبه گزارش دفاع‌پرس از بیرجند، حجت‌الاسلام «صدرالدین عارفی» مدیر مدرسه علمیه معصومیه بیرجند امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه اظهار داشت: حوزه علمیه معصومیه بیرجند 850 سال قدمت دارد و علمای بزرگی در هر زمانی مشغول به تحصیل بودند.

وی با بیان اینکه مدرسه در زمان «رضاخان» تعطیل شد و آیت‌الله شیخ «محمدجواد عارفی» به علت فعالیت علیه رضاخان به زندان افتاد، گفت: همه علما از ترس رضاخان به مناطق مختلف فراری شده بودند.

مدیر مدرسه علمیه معصومیه بیرجند گفت: بعد از آنکه مرحوم آیت‌الله عارفی از زندان آزاد شد مستقیم به حوزه آمده و درب را باز کرده و مشغول به تحصیل شده و نامه ای به آیت‌الله «تهامی» که در روستای «سیدان» حضور داشت نوشت و برای تدریس از ایشان دعوت کرد.

عارفی اعلام کرد: سفیران هدایت در سال 86 به امر مستقیم رهبری در بیرجند تاسیس شد و با توجه به عملکرد مثبت مدرسه سفیران در این سال‌ها در بین 115 مدرسه سفیران هدایت در ایران، باعث شده یکی از سه مدرسه‌ای باشیم که در سطح سه هم مجوز تحصیل داشته باشیم.

تحصیل 200 طلبه در سفیران هدایت بیرجند

وی با بیان اینکه هم اکنون 200 طلبه مشغول به تحصیل هستند، مطرح کرد: مدت تحصیل در این مدرسه 5 سال و گذراندن 193 واحد درسی است که البته بعد از سه سال تحصیل و گذراندن 130 واحد درسی، مجوز پوشیدن لباس روحانیت داده می شود.

مدیر مدرسه علمیه سفیران هدایت بیرجند با اشاره به خوابگاه و سه وعده غذای رایگان گفت: در این مدرسه طلاب را یک بعدی بار نمی آوریم و طلاب سه روز در هفته کلاس اخلاق دارند و نیز در بعد جسمانی هم ورزش های مختلفی داریم.

وجود اولین طلبه ورزشکار در بین مدارس سفیران هدایت ایران

عارفی ابراز داشت: اولین طلبه ورزشکار را در مدارس سفیران ایران در رشته ورزشی «ووشو» داریم که طلبه سطح سه این مرکز است.

وی با اشاره به اینکه هر روز 100 نفر از طلاب این مدرسه برای اقامه نماز جماعت مدارس و مساجد فرستاده می شوند یادآور شد: در سطح استان در طرح هجرت 100 نفر طلبه مستقر در روستاها داریم و همچنین در طرح «بینات» 305 نفر مستقر هستند که در حال خدمت به مردم هستند.

حضور 35 استاد و 44 طلبه ممتاز در سفیران هدایت بیرجند

مدیر مدرسه علمیه معصومیه بیرجند با اشاره به اینکه 35 استاد در این مرکز داریم و عده‌ای از اساتید دانشگاه نیز با این مرکز همکاری دارند، گفت: در سال گذشته 44 نفر ممتاز داشته ایم.

عارفی اضافه کرد: ممتاز به کسی می‌گوییم که معدل او از 18 بالاتر باشد و اصل معدل قبولی 14 است در حالی که در دانشگاه 12 است و اگر طلبه‌ای زیر 14 بگیرد مشروط می شود که همین دقت‌ها باعث می‌شود طلاب خوبی تربیت کنیم و به اجتماع تحویل دهیم.

وی در خصوص آغاز موعد ثبت نام طلاب اعلام کرد: مرحله اول ثبت نام از 24 بهمن همزمان با حوزه قم شروع شده و تا 27 اسفند ادامه دارد و در مرحله دوم از 17 فروردین 98 تا 22 فروردین ثبت ادامه خواهد داشت تا کسانی که موفق نشده باشند در مرحله اول ثبت نام کنند در این مرحله می توانند ثبت‌نام کنند.

مدیر مدرسه علمیه معصومیه بیرجند خاطرنشان کرد: اگر کسی نتوانست در این زمان ثبت‌نام کند می تواند به عنوان میهمان ثبت نام کند که اگر در پایان نمرات خوبی آورد رسمی می شود.

عارفی با اشاره به اینکه افراد از مقاطع دیپلم، فوق دیپلم و لیسانس می توانند در این مرکز برای تحصیل ثبت نام کنند، بیان داشت: علاقه‌مندان برای ثبت نام به سایت معاونت آموزش قم مراجعه کنند.

وی اضافه کرد: آزمون در تاریخ 30 فروردین 98 در مدرسه معصومیه بیرجند و به صورت همزمان در سرتاسر ایران برگزار می شود و نتایج 21 اردیبهشت اعلام می شود.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها