دومین همایش طلاب و روحانیون ایثارگر استان مرکزی برگزار شد+ تصاویر

دومین همایش طلاب و روحانیون ایثارگر استان مرکزی روز پنجشنبه 2 اسفند ماه در سالن جلسات اداره‌کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان مرکزی برگزار شددفاع‌پرس
کد خبر: ۳۳۴۳۷۲
تاریخ انتشار: ۰۲ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۳:۴۹ - 21February 2019

دومین همایش طلاب و روحانیون ایثارگر استان مرکزی برگزار شد./تصاویربه گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از استان مرکزی، دومین همایش طلاب و روحانیون ایثارگر استان مرکزی امروز پنجشنبه 2 اسفند ماه در سالن جلسات اداره‌کل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس استان مرکزی برگزار شد.

در این برنامه علاوه بر بیان خاطره گویی دفاع مقدس از کتاب «زیارت مجنون» که در مورد روحانی شهید «محمدتقی حیدری» نوشته شده است نیز توسط پدر شهید رونمایی شد.

سردار «آسودی» مسئول تاریخ شفاهی روحانیون ایثارگر در سپاه پاسداران با بیان اینکه روحانیون و مردم استان مرکزی باید افتخار کنند که امام (ره) زاده این استان بوده و ایشان از این خطه به قم رفته و هدایت‌گری را شروع کرده‌اند اظهار داشت: در حال حاضر خدمت به شهدای روحانی یکی از توفیقات من است و من این توفیق را مدیون شهدا هستم.

وی گفت: این چنین برنامه‌ها و تجلیل‌ها خوب است اما باید حاوی پیام باشد تا بتواند فعالیت ها و تاثیرات روحانیون را در دفاع مقدس به جامعه بشناساند چرا که امروه هجمه های زیادی به روحانیت می شود و این وظیفه ماست که مستند ، جذاب و قابل لمس از این نقش بسیار مهم دفاع کنیم.

آسودی تصریح کرد: باید در کنار نمایش و انتشار زندگی نامه و وصیت‌نامه شهدا که بحمدالله در بین مردم مورد استقبال هم قرار گرفته‌اند به بیان نقش و کارکرد روحانیون در انقلاب و دفاع مقدس بپردازیم تا به این روش بتوانیم ابعاد مختلف حضور روحانیون را در بین قشر خاکستری و همچنین دانشگاه ها بیان کنیم.

مسئول تاریخ شفاهی روحانیون ایثارگر در سپاه پاسداران گفت: نقش روحانیون در جنگ ابعاد مختلفی دارد که از جمله انها میتوان به مواردی مثل «فرماندهی»، «عقیدتی و تبلیغات»، «حوزه های تخصصی رزم»، «معنویت افزایی»، «حمایت و همراهی با فرماندهان» و... اشاره کرد ضمناً روحانیت در پشت جبهه ها نیز نقش بسیار ویژه ای داشتند مثلا مراجع و علمای شاخص با امام همراهی میکردند و در بیان چرایی دفاع و در اعزام ها و... روحانیون نقش بسزایی داشتند.

وی ادامه داد: امام خمینی استاد عملیات روانی در عرصه بین‌المللی بود و توانست در روز های ابتدایی جنگ روحیه از دست رفته رزمندگانمان را به آنها بازگرداند. آیا ما در بین فرماندهان جنگ های بزرگ جهان یک نمونه داریم که مثل امام مقتدرانه فرماندهی کند ؟ ما باید مصادیق این فرماندهی را در دانشگاه ها نشان دهیم.

مسئول تاریخ شفاهی روحانیون ایثارگر در سپاه پاسداران تصریح کرد: در پی پیروزی‌های بزرگ ما در دوران دفاع مقدس دشمن گروهی را مامور کرد تا علل پیروزی رزمندگان ما را شناسایی کند و این گروه بعد از مدت ها بررسی متوجه شد عامل موفقیت ما ایمان است و روحانیون در جبهه‌ها یکی از عوامل تقویت این اینان بودند.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها