جامعه مدرسین حوزه علمیه قم:

آیت الله مؤمن در رفتار سیاسی عالمی ولایت‌مدار و انقلابی بود

جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با صدور پیامی اعلام کرد: آیت الله مؤمن از شاگردان مبرز حضرت امام‌خمینی (ره) و از حامیان جدی نظریه ولایت فقیه بود و در عمل و رفتار سیاسی نیز عالمی ولایت‌مدار و انقلابی به شمار می‌رفت.
کد خبر: ۳۳۴۵۲۲
تاریخ انتشار: ۰۴ اسفند ۱۳۹۷ - ۰۸:۱۴ - 23February 2019

به گزارش دفاع‌پرس از قم، در پیام تسلیت جامعه مدرسین حوزه علمیه قم آمده است: ارتحال مجاهد نستوه حضرت آیت الله محمد مومن قمی (رحمه الله علیه) نایب رئیس محترم جامعه مدرسین حوزه علمیه قم که پس از تحمل یک دوره بیماری دعوت حق را لبیک گفت، موجب تاسف و تاثر شدید گردید.

در این پیام آمده است: ایشان از شاگردان مبرز حضرت امام‌خمینی (ره) و از حامیان جدی نظریه ولایت فقیه بود و تألیفات اثر گذار و گرانقدری در تشریح و تبیین آن داشت و در عمل و رفتار سیاسی نیز عالمی ولایتمدار و انقلابی به شمار می‌رفت که با همراهی و دفاع از حضرت امام (ره) و انقلاب اسلامی در قبل و بعد از آن با حمایت‌های بی‌دریغ خود از نظام اسلامی و رهبر معظم انقلاب در طول سالیان متمادی منشأ اثر بسیار گردید.

در این پیام اضافه شده است: منش مردمی و اخلاق و سلوک زاهدانه این عالم متعهد ایشان را ملجا و پناه طلاب و مردم قم و نمونه یک روحانی پارسا و انقلابی در برابر چشم همگان قرار داده بود.

در این پیام خاطرنشان شده است: این فقیه عالیقدر عمیقا به ارزش‌ها و معیار‌های اصولی و فقهی توجه داشت و با قاطعیت و دقت نظر در مقابل شبهات و انحرافات ایستادگی و روشنگری می‌کرد.

در این پیام اضافه شده است: آثار علمی و فقهی این عالم انقلابی وتدریس طولانی در حوزه علمیه تنها بخشی از خدمات ارزنده این فقید سعید به مکتب اهل بیت علیهم السلام و نظام اسلامی است.

در پیام تسلیت جامعه مدرسین حوزه علمیه قم تصریح شده است: ایشان با حضور موثر در نهاد‌های برجسته‌ای از نظام اسلامی همچون شورای نگهبان، شورای عالی حوزه و مجلس خبرگان رهبری متعهّدانه به انجام وظایف خطیر انقلابی پرداخت و تمام اندیشه و عمل خود را برای خدمت به انقلاب اسلامی به کار گرفت.

در این پیام اضافه شده است: جامعه مدرسین حوزه علمیه قم رحلت این عالم پرهیزگار را به محضر حضرت بقیة‌الله الاعظم (عجل‌الله تعالی فرجه الشریف)، مقام معظم رهبری «مدظله العالی»، مراجع عظام تقلید «دامت‌برکاتهم»، حوزه‌های علمیه، مردم انقلابی قم همچنین آقازادگان محترم و بیت مکرم و اخوی گرامی ایشان حضرت حجت الاسلام والمسلمین علی مومن و شاگردان و ارادتمندان ایشان تسلیت عرض نموده، برای آن مرحوم علو درجات، غفران و رحمت الهی و برای بازماندان صبر و اجر از خداوند متعال خواستار است.

همچنین از همگان دعوت بعمل می‌آید که در مراسم تشییع و تکریم این عالم بزرگوار حضور فعال داشته باشند.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار