امیر حاتمی:

۸۵ درصد تجهیزات نظامی مورد نیاز در داخل کشور تولید می‌شود

وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح گفت: قبل از انقلاب ما تنها پنج درصد تجهیزات نظامی خود را تولید می‌کردیم، اما امروز ۸۵ درصد این تجهیزات را تولید می‌کنیم.
کد خبر: ۳۳۴۵۵۷
تاریخ انتشار: ۰۴ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۲:۴۴ - 23February 2019

۸۵ درصد تجهیزات نظامی مورد نیاز در داخل کشور تولید می‌شودبه گزارش خبرنگار دفاعی امنیتی دفاع‌پرس، امیر سرتیپ «امیر حاتمی» وزیر دفاع و پشتیبانی نیرو‌های مسلح، امروز (شنبه) در مراسم افتتاحیه دومین جشنواره و نمایشگاه تخصصی بسیج مهندسین صنعتی کشور با عنوان «سرآمدان فناوری و صنعت»، با بیان اینکه انقلاب اسلامی با معجزات زیادی مواجه بوده است، اظهار داشت: پیروزی انقلاب، دفاع مقدس و حتی ۲۲ بهمن امسال یک معجزه بود و با اینکه دشمن تلاش می‌کرد تا حماسه ۲۲ بهمن امسال اتفاق نیفتد، این اتفاق باشکوه رخ داد.

وی افزود: بسیج یکی دیگر از معجزات انقلاب اسلامی است که به ذهن امام خمینی (ره) خطور کرد و امام به این نکته پی برد که باید به مردم تکیه کرد؛ این یک سنت الهی است که بر دل امام راحل نشست.

امیر حاتمی بیان کرد: اگر مشکلات را ریشه‌یابی کنیم و آن را در کنار بیانات امام خمینی (ره) و مقام معظم رهبری قرار دهیم، حتما اذعان خواهیم کرد که اگر به این تدابیر عمل می‌کردیم، امروز اوضاع‌مان این‌گونه نبود.

وی ادامه داد: یک زمانی امام راحل فرمودند که اگر کشوری یک ارتش ۲۰ میلیونی داشته باشد، کسی جرأت نمی‌کند که به آن تعدی کند و اگر دشمن چنین تصمیمی بگیرد با شکست مواجه خواهد شد و این‌گونه هم شد.

وزیر دفاع و پشتیبانی نیرو‌های مسلح با بیان اینکه نیاز دفاعی، اولین نیاز کشور است، تأکید کرد: دشمن هر موقع که بفهمد ما در حوزه دفاعی مشکل داریم، از همان نقطه فشار می‌آورد و اگر امروز سراغ حوزه نظامی نمی‌رود، چون در آن‌جا اتفاقات مهمی افتاده است و به لطف الهی ما در این حوزه از نقطه ضعفی که دشمن بتواند از آن سوءاستفاده کند، عبور کرده‌ایم، اما حفظ آن به راحتی ممکن نیست.

وی افزود: قبل از انقلاب می‌گفتند که شما نمی‌توانید و لیاقت هم ندارید که ما برای شما کاری انجام دهیم و اگر هم می‌خواهید که برای شما کاری انجام دهیم، باید به ما «حق توحش» بدهید.

وزیر دفاع و پشتیبانی نیرو‌های مسلح خاطرنشان کرد: قبل از انقلاب ما تنها پنج درصد تجهیزات نظامی خود را تولید می‌کردیم، اما امروز ۸۵ درصد این تجهیزات را تولید می‌کنیم و در سال ۹۷ موشک «فاتح»، موشک «فکور»، موشک «هویزه»، هواپیمای «کوثر» و زیردریایی «فاتح» را خودمان تولید کردیم.

وی با بیان اینکه هرجا خون شهید ریخته شده است، به برکت آن اتفاقات خوبی افتاده است، گفت: به برکت وجود بیش از هزار شهید در وزارت دفاع و با وجود همین اخلاص و احساس مسئولیت، این نوآوری و خلاقیت‌های دفاعی اتفاق افتاده است.

امیر حاتمی با بیان اینکه دشمن و مردم را هدف می‌گیرد و مردم هم راهکار جمهوری اسلامی هستند، تأکید کرد: امروز بیش از پنج هزار شرکت و ده‌ها دانشگاه با وزارت دفاع و پشتیبانی نیرو‌های مسلح همکاری می‌کنند که این تنها بخش کوچکی از ظرفیت‌های کشور است.

انتهای پیام/ 113

نظر شما
پربیننده ها