رضا ایرانمنش در گفت‌وگو با دفاع پرس:

سينمای ايران در مسير پيشرفت با افق‌هایی اميدواركننده است

یک بازيگر تلويزيون سينمای ايران با اشاره به پيشرفت و افق‌های اميدواركننده سینما گفت: گزينش فيلمسازان جوان در جريان توليد فيلم‌های 100 ثانیه‌ای و کوتاه و بها دادن این جشنواره به فيلمسازان جوان، تبحر و تلاش آنها را در توليد فيلم افزايش داده و سينمای ايران را با نسلی مستعد و حرفه‌ای در مسير پيشرفت قرار می‌دهد.
کد خبر: ۳۳۴۵۹۷
تاریخ انتشار: ۰۵ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۳:۰۳ - 24February 2019

رضا ايرانمنش بازيگر تلويزيون در گفت‌وگو با خبرنگار فرهنگ و هنر دفاع‌پرس، با اشاره به برگزاری جشنواره بین‌المللی فیلم‌های ۱۰۰ ثانیه‌ای اظهار داشت: ۱۲ سال پیش، همزمان با شروع این جشنواره، بستری برای فعالیت فیلمسازان آماتور فراهم شد تا در فضایی کاملا فرهنگی، استعداد‌های فیلمسازان نوپا شکوفا شده و به رقابت با یکدیگر بپردازند. این در حالی است که ساخت فیلم ۱۰۰ ثانیه‌ای به عنوان کار‌های اولیه برای فیلمسازان، با مشقت زیادی همراه بوده و قطعاً مشکلات زیادی را پیش روی آن‌ها قرار می‌دهد.

وی افزود: در فیلم‌های بلند قابلیت بیان مفهوم بسیار زیاد است و کارگردان از فرصت زیادی برای پرداختن به همه جوانب داستان برخوردار است، اما در فیلم کوتاه این فرصت از فیلمساز سلب شده و بیان موضوع به همراه رعایت فرم کار بسیار مشکلی است و در مراحل ابتدایی افراد را با دنیایی از درگیری‌ها روبرو می‌کند.

ایرانمنش ضمن اشاره به سابقه داوری خود در دوره‌های گذشته این جشنواره خاطرنشان کرد: طی سال‌های داوری خود در این جشنواره همواره شاهد تولید فیلم‌های کوتاه فاخر از نسل جوان بوده‌ام، کسانی که به درستی در جایگاه فیلمساز قرار گرفته و در القای مضمون به مخاطب و رعایت اصول فیلمسازی بسیار موفق عمل کرده بودند که نهایتاً منجر به احقاق اهداف بزرگی شده و سینمای حرفه‌ای را هیجان زده خواهد کرد.

وی ادامه داد: بها دادن به جشنواره بین‌المللی فیلم‌های ۱۰۰ ثانیه‌ای، فرآیند خوبی به همراه داشته است که در آتیه جامعه سینمایی را با فیلم‌های متبحر و کاربلد روبرو می‌کند. در نتیجه اعتماد کردن و بها دادن به افراد نوپا نه تنها عواقب سویی ندارد بلکه مسیری بسیار درست و مناسب در جهت تقویت سینمای ایران است. از طرفی دیگر شرایط به نحوی فراهم است که فیلمسازان با محک زدن خود نسبت به توانایی‌ها و استعداد‌های خود آگاه شده و برای ارتقای آن تلاش بیشتری می‌کنند.

این بازیگر تلویزیون جشنواره را عاملی برای نشاندن توانایی‌ها و در معرض دید قرار دادن آن‌ها معرفی کرد و افزود: در فضای جشنواره این امکان وجود دارد که دیگر هنرمندان و فیلمسازان پیشکسوت با مشاهده توانمندی‌ها، نسبت به شناخت نیرو‌های جدید آگاهی کامل پیدا کرده و فرصت فعالیت حرفه‌ای‌تری را برای آن‌ها ایجاد کنند.

انتهای پیام/ 121

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار