برگزاری مراسم تودیع و معارفه مدیران کل آموزش‌های تخصصی سازمان تبلیغات اسلامی

مراسم تودیع و معارفه مدیران کل آموزش‌های تخصصی سازمان تبلیغات اسلامی با حضور رئیس سازمان تبلیغات اسلامی برگزار شد.
کد خبر: ۳۳۴۶۹۲
تاریخ انتشار: ۰۴ اسفند ۱۳۹۷ - ۲۳:۴۴ - 23February 2019

به گزارش گروه فرهنگ و هنر دفاع‌پرس، مراسم تودیع معارفه مدیران کل آموزش‌های تخصصی سازمان تبلیغات اسلامی با حضور رئیس سازمان تبلیغات اسلامی امروز درساختمان شماره سازمان تبلیغات اسلامی برگزار شد.

حجت‌الاسلام حریزاوی در این مراسم به اهمیت نیروی انسانی هر سازمان به‌عنوان مهمترین نیروی آن اشاره کرد و در ادامه به تحول سازمان تبلیغات در دهه‌ی پنجم انقلاب و تهیه متنی برای ارائه به مقام معظم رهبری به منظور تشریح این تحول و مأموریت‌های سازمان خبر داد.

وی اظهار داشت: تیمی که اخیراً وارد سازمان تبلیغات اسلامی شده از خود اعضای این سازمان است و در عرصه‌ی جنگ نرم فرهنگی همگی به نیت مبارزه در این سازمان گرد آمده‌ایم و سازمان تبلیغات اسلامی مجموعه‌ای از افسران جنگ نرم است و تحولات نیروی انسانی در این سازمان بر این اساس است و ما برای سپری کردن و عمر و استخدام در این سازمان جمع نشده‌ایم و برای حضور در جنگ نرم که مختصاتی متمایز از جنگ‌های دیگر دارد باید از قوانین سازمانی فراتر برویم و ساعت اداری کفاف کار را نمی‌دهد.

حجت‌الاسلام حریزاوی با اشاره به نامه اخیر رهبر معظم انقلاب تصریح کرد: رهبری در طول حضور خویش در جایگاه رهبر سه نامه نوشته‌اند. اولین نامه به برگزیده شدن ایشان به‌عنوان رهبر برمی‌گردد، دومین نامه بیست سالگی انقلاب و سومین نامه هم چهلمین سالگرد انقلاب اسلامی که هر سه نامه خطاب به جوانان نگاشته شده است. محتوای نامه اخیر ایشان در حد نامه‌ی امام خمینی (ره) به گورباچف است. اشاره ایشان در نامه به فروپاشی غرب است و ما برای بعد از فروپاشی غرب چه برنامه‌ای داریم؟

وی در ادامه به بازطراحی معاونت آموزش و پژوهش اشاره کرد و گفت: در این بازطراحی به دنبال افزایش توانمندی معاونت هستیم و در همین راستا از آقای اخوان برای همکاری دعوت کردیم. آموزش ابزار تربیت است و اضافه کردن رویکرد تربیتی به سازمان تبلیغات اسلامی اقتضائاتی دارد. سوالی مطرح است این است که مخاطب اصلی این معاونت کیست؟ این معاونت باید محل آمد و شد نخبگان دینی حوزه و دانشگاه باشد و نگاه ATM گونه به سازمان باید تغییر کند و باید برای نخبگان حوزه و دانشگاه سازوکار تعریف کنیم. مورد دیگری که در این معاونت دنبال خواهدشد هسته‌های مقاومت خواهد بود که در بیانیه وحدت حوزه و دانشگاه امام (ره) به آن اشاره شده است.

وی در پایان سخنانش گفت: مدیرکل قبلی، آقای ارشدی قبل از حضور ما در سازمان تبلیغات اسلامی به سازمان اوقاف رفته‌اند و به دلیل وجود فاصله زمانی از حضور ایشان در جلسه بهره‌مند نیستیم و در غیابشان از زحماتشان تشکر می‌کنیم. حجت‌الاسلام حریزاوی برای مدیرکل جدید آموزش‌های تخصصی، حجت‌الاسلام اخوان آرزوی توفیق کرد و اذعان داشت که جهاد عظیمی پیش روی ماست.

در ادامه جلسه معارفه حجت‌الاسلام والمسلمین محمد قمی نیز با اشاره به دقت رهبری در نگارش بیانیه گام دوم تأکید کرد: تبیین بیانیه بر عهده سازمان تبلیغات اسلامی است و هیچ کس مثل ما در این زمینه مسئول نیست.

وی با اشاره به اینکه تأثیرگذاری بر فضای فرهنگی کشور در انحصار کسی نیست گفت: معلمان، فعالان شبکه‌های اجتماعی و بسیاری از افراد دیگر منشاء تأثیر هستند. آنچه که مهم است مسئله آموزش است و همه باید آموزش ببینیم، شخصاً لیستی از مواردی که باید آموزش ببینم تهیه کرده‌ام. حوزه‌های آموزش بسیار متنوع است و نباید به قشر خاصی محدود شود. هر کس در هر جایی که مؤثر است باید برای آموزشش برنامه داشت. این آموزش‌ها برای سازمان آبروبخش است. کارگردانان، هنرمندان همه نیاز به آموزش دارند و این نیاز به آموزش نیازی ذاتی است.

وی با اشاره به دوران حکومت حضرت امیرالمؤمنین علی (ع) بیان کرد: معیار ایشان در تعریف از جامعه‌ی خود آمادگی جامعه برای قیام و جهاد در راه خدا است، هرجا مردم همراهی می‌کردند حضرت به نیکی تعریف می‌کنند و هرجا که در این مسئله‌ی قیام و جهاد همراهی نمی‌کنند حضرت تقبیح نموده‌اند. ما هم باید حقایق را چنان عرضه کنیم که مخاطب آماده قیام لله باشد و مؤثرین جامعه باید از عالی‌ترین آموزش برخوردار باشند و حقیقت را با تمام وجود درک کرده باشند.

در پایان این مراسم حجت‌الاسلام مهدی اخوان‌صباغ حکم مسئولیت خود را به‌عنوان مدیر کل آموزش‌های تخصصی این سازمان از حجت‌الاسلام و المسلمین محمد قمی رئیس سازمان تبلیغات اسلامی دریافت کرد. حجه‌الاسلام والمسلمین حریزاوی در این حکم تبیین اسلام ناب و مکتب امام خمینی توسط مبلغان و فرهیختگان حوزه و دانشگاه را شرط لازم برای پیمودن گام دوم انقلاب اسلامی برشمرده و با تأکید توانمندسازی جبهه مردمی مبلغین دینی و مؤثرین عرصه فرهنگ و تربیت، اتخاذ رویکرد کادرسازی و نخبه‌پروری را در برنامه‌های آموزشی سازمان خواستار شد.

گفتنی است، حجت‌الاسلام اخوان‌صباغ دانش‌آموخته تخصصی کلام و از برگزیدگان بخش تخصصی فقه و اصول حوزه علمیه است و مدت 10 سال در دروس اصول فقه رهبر معظم انقلاب و آیت‌اله جزایری شرکت جسته است.

10 سال تدریس در مراکز حوزوی و دانشگاهی و مدیریت مدرسه علمیه بقیه‌اله تهران و نیز معاونت تعلیم و تربیت سپاه محمد رسول‌الله تهران بزرگ، امامت جماعت چندین مسجد، مدیر مسئولی چندین نشریه و مسئولیت ده‌ها دوره آموزشی و تربیتی از سوابق علمی و اجرایی وی به شمار می‌روند.

انتهای پیام/ 121

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار