سردار حاجی‌زاده:

تلاش دشمن برای خرابکاری در حوزه موشکی خنثی شده است

فرمانده نیروی هوافضای سپاه گفت: در حوزه موشکی، دشمنان اخیراً اعلام کردند که به دنبال خرابکاری در قطعات ارسالی به ایران هستند؛ البته دشمن تا به امروز نتوانسته که هیچ غلطی بکند؛ چون ما دشمنیِ دشمنان را جدی گرفتیم و مقاوم‌سازی‌های لازم را لحاظ کرده‌ایم.
کد خبر: ۳۳۴۷۰۳
تاریخ انتشار: ۰۵ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۰:۴۵ - 24February 2019

حاجی‌زادهبه گزارش خبرنگار دفاعی امنیتی دفاع‌پرس، سردار سرتیپ «امیرعلی حاجی‌زاده» فرمانده نیروی هوافضای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی صبح امروز در چهارمین جشنواره علمی سلمان فارسی که در سالن همایش‌های شهید طهرانی‌مقدم سازمان پدافند غیرعامل برگزار شد، اظهار داشت: برای کاهش آسیب‌های ناشی از جنگ در تمامی کشور‌ها تاکنون اقدامات و تمهیداتی در نظر گرفته شده است که پدافند غیرعامل در اینجا موضوعیت پیدا می‌کند.

وی افزود: در کشور خودمان هم برای نخستین بار در سال ۶۳ برای نگهداری مهمات، کار در این حوزه آغاز شد و تا به امروز که ۳۴ سال از آن می‌گذرد، این کار همچنان ادامه دارد و متوقف نشده است.

فرمانده نیروی هوافضای سپاه ادامه داد: برای نگهداری موشک‌ها، ایجاد انبارها، ایجاد پایگاه‌ها و سیلو‌های پرتاب و کارخانجات تولید موشک زیرزمینی تاکنون کارهایی در حوزه نظامی  انجام شده است و در سطح نیرو‌های مسلح این روند ادامه دارد.

سردار حاجی‌زاده گفت: این نوع ایمن‌سازی دفاع غیر عامل برای حفظ تسلیحات و تجهیزات در حوزه پدافند غیرعامل است که برای مقابله با تهدیدات احتمالی انجام می‌شود.

وی با تأکید بر اینکه تهدیدات غیرنظامی امروز چندین برابر تهدیدات نظامی است، افزود: لذا هر جایی که احتمال آسیب‌پذیری بدهیم و دشمن بتواند از آن ناحیه تهدید کند، قطعا آن حوزه تهدیدی دشمن محسوب می‌شود و ما باید مقاوم‌سازی‌های لازم را در آنجا انجام دهیم.

فرمانده نیروی هوافضای سپاه تصریح کرد: امروز ما عمدتا در حوزه غیرنظامی آسیب‌پذیرتر هستیم و عمده آسیب‌ها از همین بخش است.

سردار حاجی‌زاده با بیان اینکه دشمن هیچ‌گاه دست از دشمنی و ضربه زدن برنمی‌دارد، گفت: یکی از حوزه‌های تهدید غیرنظامی امروز عرصه اقتصاد است که دشمن در این رابطه ۲ موضوع جلوگیری از فروش نفت و مسدودسازی تبادلات بانکی را مورد توجه قرار داده است.

وی خاطرنشان کرد: امروز بخشی از تهدیدات دشمن در حوزه غیرنظامی به وسیله نفوذ در بخش‌های متعدد صورت می‌گیرد.

فرمانده نیروی هوافضای سپاه «عملیات روانی» را یکی دیگر از عرصه‌های تهدید دشمن عنوان کرد و گفت: امروز دشمن از شبکه‌های اجتماعی و ماهواره‌ای برای شایعه‌پراکنی و عملیات روانی استفاده می‌کند.

سردار حاجی‌زاده در ادامه گفت: در حوزه موشکی، دشمنان اخیراً اعلام کردند که به دنبال خرابکاری در قطعات ارسالی به ایران هستند، ولی ما بیش از هشت سال است که این موضوع را می‌دانیم؛ اما آن را مطرح نکرده‌ بودیم.

وی افزود: آن‌ها کار خودشان را می‌کنند و ما هم کار خودمان را می‌کنیم. بالاخره آن مقدار که در توان‌شان بوده است، تلاش کرده‌اند که مثلا روی یک قطعه کوچکی که ما از خارج می‌خریم، خرابکاری کنند تا مثلاً موشک ما به هدف نرسد و یا نقطه‌زن نشود و یا اینکه روی هوا منفجر شود.

فرمانده نیروی هوافضای سپاه ادامه داد: دشمنان انصافا هم خوب کار کردند، ولی ما از قبل، اقدامات آن‌ها را جدی گرفتیم و یکی از فرضیاتی که برای خودمان قائل بودیم، خرابکاری دشمنان بود. دشمن ابتدا از ساخت موشک ما جلوگیری کرد، بعد جلوی ورود قطعات بزرگ و ماشین‌ها، بعد از آن جلوی ورود قطعات کوچک و سپس جلوی ورود قطعات الکترونیکی کوچک به کشور را گرفت؛ اما وقتی دید با این‌همه توطئه‌ها، کار همچنان ادامه دارد به خرابکاری روی آورد. این خرابکاری‌ها قبلا در بخش هسته‌ای و نفتی هم مسبوق به سابقه بوده است.

سردار حاجی‌زاده اضافه کرد: البته دشمن تا به امروز هم هیچ غلطی نتوانسته بکند؛ چون ما دشمنیِ دشمنان را جدی گرفتیم و مقاوم‌سازی‌های لازم را لحاظ کرده‌ایم.

وی با بیان اینکه دشمنان همواره در پی ضربه زدن به کشورمان هستند، گفت: امروز رد پای سعودی‌ها و اماراتی‌ها برای ضربه زدن به اقتصاد ما مشهود است.

فرمانده نیروی هوافضای سپاه افزود: این پول‌ها و منابع اعتباری عربستان سعودی است که در پاکستان عناصری را اجیر می‌کند تا علیه کشور ما عملیات و اقدامات ضدامنیتی انجام شود که در این میان یکی موفق می‌شود و منجر به شهادت ۲۸ پاسدار در زاهدان می‌شود.

سردار حاجی‌زاده همچنین با اشاره به اتفاقات خوبی که در سطح کشور در حوزه آب رخ داده است، گفت: حدود یک سال است که به دعوت وزارت نیرو در حوزه آب ورود کرده‌ایم که نتایج خوبی را در پی داشته است.

انتهای پیام/ 221

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار