با حضور امیر نصیرزاده؛

گیربکس ایرانی هواپیمای «میگ ۲۹» تست عملیاتی شد

گیربکس بومی هواپیمای میگ ۲۹ با حضور فرمانده نیروی هوایی ارتش در پایگاه شهید فکوری تبریز، تست عملیاتی خود را با موفقیت به انجام رساند.
کد خبر: ۳۳۴۷۲۹
تاریخ انتشار: ۰۵ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۰:۵۳ - 24February 2019

گیربکس ایرانی هواپیمای «میگ ۲۹» تست عملیاتی شدبه گزارش گروه دفاعی امنیتی دفاع‌پرس، همزمان با بازدید امیر سرتیپ خلبان «عزیز نصیرزاده» فرمانده نیروی هوایی ارتش از پایگاه شهید فکوری تبریز، گیربکس بومی و کاملا ایرانی جنگنده میگ ۲۹ که با همت متخصصان جوان ایرانی و شرکت‌های دانش‌بنیان ساخته شده است با موفقیت تست و به چرخه عملیاتی نیروی هوایی ملحق شد.

بنا بر این گزارش، با ساخت نمونه اولیه و تست موفق این قطعه، گام بلندی در جهت خودکفایی صنعت هوایی در این بخش صورت گرفته و علاوه بر رفع نیاز کشور، صرفه جویی ارزی قابل ملاحظه‌ای نیز برای جمهوری اسلامی ایران رقم زده شده است.

امیر نصیرزاده در این بازدید ضمن نظارت مستقیم بر مرحله‌ی تست نهایی گیربکس تولید شده ایرانی هواپیمای میگ ۲۹، از نزدیک با نخبگان جوان، طراحان و تولیدکنندگان آن دیدار و از آن‌ها تقدیر کرد.

وی اقدام جوانان ایرانی را در این حوزه، فداکارانه توصیف کرد و خطاب به آن‌ها گفت: امروز که در خط مقدم جبهه مبارزه با تحریم و جنگ اقتصادی قرار داریم، عملکرد شما باعث اعتلای نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران است.

فرمانده نیروی هوایی ارتش افزود: بدانید که نیروی الهی هوایی ارتش جمهوری اسلامی ایران نیز با اعتقاد راسخ به توانمندی شما متخصصان و دانشمندان جوان کشور، چشم امید به توان و دانش داخلی دوخته است و رمز موفقیت خود را حرکت بر لبه دانش می‌داند.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار