خوشحالی صهیونیست‌ها از نزدیک شدن پاکستان به عربستان

یک رسانه رژیم صهیونیستی با اشاره به سفر هفته گذشته ولیعهد عربستان سعودی به اسلام آباد، نحوه تعامل مقامات پاکستانی با «بن سلمان» را نشانه‌ای برای دور شدن این کشور از ایران ارزیابی کرد.
کد خبر: ۳۳۴۷۵۸
تاریخ انتشار: ۰۵ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۵:۱۱ - 24February 2019

خوشحالی صهیونیست‌ها از نزدیک شدن پاکستان به عربستانبه گزارش گروه بین‌الملل دفاع‌پرس، هاآرتص در گزارش خود می‌نویسد: پاکستان تبدیل به «کشور پیرو» عربستان سعودی شده و به تهران پشت کرده است.

در ادامه این گزارش آمده است: «محمد بن سلمان» ولیعهد عربستان سعودی در سفر به اسلام آباد با استقبالی بی سابقه مواجه شد و این به آن دلیل بود که ریاض به نوعی حیات اقتصادی را به پاکستان تزریق کرد و این امر برای بن سلمان یک دستاورد مهم داشت و آن ملحق شدن پاکستان به محور ضد ایرانی بود.

هاآرتص در ادامه با اشاره به استقبال سرد از بن سلمان در تونس و نشست جی بیست می‌نویسد: ولیعهد عربستان سعودی شاید در تونس با استقبالی سرد مواجه شد و در نشست جی بیست در ماه نوامبر سال گذشته نیز به حاشیه رانده شد، اما در پاکستان همانند یک قهرمان با وی برخورد شد.

به نوشته این رسانه صهیونیستی، آنچه در سفر بن سلمان به پاکستان رخ داد چیزی فراتر از استقبال از یک ناجی بود. حیات اقتصادی که بن سلمان برای «عمران خان» نخست وزیر پاکستان به ارمغان آورده بود را تصور کنید و این هدیه موجب شد تا بخشی از رابطه یخ زده عربستان و پاکستان بهبود بیابد.

در این سفر عمران خان با درخواست خاص بن سلمان موافقت کرده و آن پیوستن به اتحاد ایجاد شده از سوی بن سلمان علیه ایران بود.

به ادعای هاآرتص، رسمی سازی ائتلاف ضد ایرانی که پیشتر پاکستان از پیوستن به آن امتناع می‌کرد اکنون در اسلام آباد و سایر کشور‌های منطقه در حال نتیجه دادن است.

این نکته حایز اهمیت است که اقتصاد پاکستان بسیار ضعیف و به شدت نیازمند کمک‌های خارجی است از همین رو کشور‌های مختلف برای همراه کردن اسلام آباد با سیاست‌های خود از این نقطه ضعف پاکستان سوءاستفاده می‌کنند برای مثال عربستان اعلام کرده که بیش از بیست میلیارد دلار در قالب قرارداد‌های مختلف در پاکستان سرمایه‌گذاری می‌کند. خبر این سرمایه‌گذاری را محمد بن سلمان، ولیعهد عربستان در سفر به اسلام آباد اعلام کرد.

انتهای پیام/ 441

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار