اتهام‌زنی‌های بی‌اساس شاه عربستان علیه ایران در «شرم الشیخ»

شاه سعودی در اجلاس شرم الشیخ اتهاماتی بی‌اساس به جمهوری اسلامی ایران وارد کرد.
کد خبر: ۳۳۴۸۴۱
تاریخ انتشار: ۰۵ اسفند ۱۳۹۷ - ۲۳:۰۷ - 24February 2019

اتهام‌زنی‌های بی‌اساس شاه عربستان علیه ایران در به گزارش گروه بین‌الملل دفاع‌پرس، سلمان بن عبدالعزیز پادشاه عربستان طی سخنانی در اجلاس سران عرب و اروپا در شرم الشیخ اظهار داشت: نیروهای یمنی مسئول تمام حوادث یمن هستند.

وی در ادامه ادعاهای خود گفت که موشک‌های بالستیک حوثی‌ها حمل‌ونقل دریایی در تنگه باب‌المندب را تهدید می‌کنند.

ملک سلمان سپس مدعی شد که نیروهای یمنی 200 موشک بالستیک ساخت ایران را به‌سمت شهرهای عربستان شلیک کرده‌اند.

شاه سعودی در ادامه ادعاهای واهی خود گفت که دخالت‌های آشکار ایران در امور کشورهای دیگر و حمایت از حوثی‌ها و دیگران نیازمند اتخاذ مواضعی بین‌المللی و یکپارچه علیه این دخالت‌ها است.

ملک سلمان در ادامه گفت که از حل بحران یمن بر اساس قطعنامه 2216 شورای امنیت حمایت می‌کند، این در حالی است که عربستان سعودی از ششم فروردین 94 با تشکیل ائتلافی متجاوز از رژیم‌های مرتجع عربی، جنگی ویرانگر را علیه یمن با هدف تسلیم کردن مردم این کشور در برابر سیاست‌های خود و جلوگیری از تشکیل دولت مستقل و غیروابسته به خود آغاز کرده است که این حملات هیچ نتیجه‌ای به‌جز قربانی شدن میلیون‌ها انسان بیگناه و ویران شدن زیرساخت‌های حیاتی یمن نداشته است.

سلمان بن عبدالعزیز همچنین مسئله فلسطین را مسئله محوری همه اعراب دانست.

اجلاس سران عرب و اروپا امروز یکشنبه در شهر شرم الشیخ مصر آغاز شده است و به‌مدت دو روز ادامه خواهد یافت. این نشست در حالی برگزار شده که نیمی از سران عرب در آن حضور ندارند و شماری از کشورهای عربی نیز در سطح ضعیفی در این اجلاس شرکت کرده‌اند.

این اجلاس درحالی برگزار شده است که عبدالفتاح السیسی رئیس جمهور مصر به‌خاطر وضعیت بد حقوق بشر در این کشور به‌ویژه بعد از اعدام 9 جوان مصری در چند روز پیش با انتقادهایی در سطح اروپا و جامعه بین‌المللی روبه‌رو شده است.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار