امیر حاتمی تأکید کرد؛

ساخت شناورهای سنگین توسط وزارت دفاع

وزیر دفاع با بیان اینکه در ساخت زیردریایی‌ها امروز وضعیت خوبی داریم، گفت: ما نیاز به ساخت ناوشکن کلاس سنگین داریم و باید به ساخت زیردریایی کلاس سنگین هم توجه داشته باشیم.
کد خبر: ۳۳۴۸۷۳
تاریخ انتشار: ۰۶ اسفند ۱۳۹۷ - ۰۹:۴۶ - 25February 2019

ساخت ناوشکن‌ها و زیردریایی‌های کلاس سنگینبه گزارش خبرنگار دفاعی امنیتی دفاع‌پرس، امیر سرتیپ «امیر حاتمی» وزیر دفاع و پشتیبانی نیرو‌های مسلح صبح امروز در دومین همایش پیشرانه‌های دریایی با اشاره به ساخت انواع ناوشکن‌های سبک و کلاس متوسط در وزارت دفاع اظهار داشت: البته امروز ما نیاز به ساخت ناوشکن کلاس سنگین نیز داریم که باید با همکاری مراکز دانشگاهی به این مهم نیز دست یابیم و از آورد‌ه‌های آن نیز استفاده کنیم.

وی با بیان اینکه در ساخت زیردریایی‌ها امروز وضعیت خوبی داریم، افزود: ما زیردریایی‌های کلاس سبک و متوسط را ساخته‌ایم که زیردریایی‌های غدیر و فاتح که اخیرا به ناوگان دریایی ما ملحق شدند، نمونه‌هایی از آن بودند، اما امروز باید به ساخت زیردریایی کلاس سنگین هم که مورد نیازمان است، توجه داشته باشیم.

وزیر دفاع گفت: ایران یک کشور دریایی است که از شمال به دریا‌ی خزر، و از جنوب به خلیج فارس و دریای عمان متصل است. این اتصال به دریا هم برای برای کشور ما یک عقبه راهبردی ایجاد می‌کند و هم اینکه فرصت‌هایی را فراهم می‌کند که اگر بتوانیم از این فرصت‌ها استفاده کنیم در واقع ضمن بهره‌برداری، از تهدیدات آن مصون مانده‌ایم.

امیر حاتمی ادامه داد: در طول تاریخ، هر زمانی که کشور ما در یک موقعیت مناسب قرار گرفته است، به خاطر نزدیکی به دریا و کسب قدرت دریایی بوده و البته در دوره‌هایی نیز کاملاً از این موضوع مهم غفلت شده است.

وی افزود: بعنوان نمونه در چند سده اخیر منتهی به انقلاب اسلامی، ما نسبت به حوزه دریایی غفلت داشتیم به طوری که قدرت دریایی ما طی قرون گذشته رو به کاهش و اضمحلال رفته است.

وزیر دفاع با بیان اینکه حضور در دریا نیازمند ابزار و الزامتی است، گفت: امروز از راهبرد‌های مهم برای ورود به حوزه قدرت دریایی، داشتن فناوری دریایی است.

امیر حاتمی بیان کرد: در این چهار دهه با توجه به تدابیر فرمانده معظم کل قوا، توجه خوبی به حوزه دریا شده که در اثر این توجه، بخشی از الزامات بازیابی قدرت دریایی اتفاق افتاده و در حوزه نظامی و غیرنظامی محقق شده است.

وی با اشاره به زیرساخت‌های خوبی که در حوزه دریایی ایجاد شده است، عنوان کرد: امروز بخش بزرگی از منابع و بازرگانی ما در دریا‌ها نهفته است؛ مثلا ۳۰ درصد نفت جهان از تنگه هرمز می‌گذرد؛ لذا بحث امنیت در این حوزه مهم است و تاکنون ترتیبات امنیتی خوبی در این مناطق لحاظ شده است.

وزیر دفاع با اشاره به نقش جمهوری اسلامی ایران در تأمین امنیت دریایی گفت: ایران اسلامی خود را مسئول برقراری امنیت دریایی مناطق و مرز‌های آبی تحت کنترل خود می‌داند و در همین راستا نیرو‌های دریایی ارتش و سپاه امروز تأمین‌کننده امنیت مناطق دریایی جنوب و شمال کشور هستند.

وی افزود: امروز نیروی دریایی ارتش ضمن حضور مقتدرانه در آب‌های آزاد و تأمین امنیت خطوط مواصلاتی در کنار نیروی دریایی سپاه، امنیت تنگه هرمز را که از مهم‌ترین آبراهه‌های جهان است و بخش عظیمی از انرژی جهان از آنجا عبور می‌کند، تحت کنترل دارد.

امیر حاتمی با تأکید بر اهمیت اقدامات سازمان صنایع دریایی وزارت دفاع در حوزه ارتقای توان دریایی کشور عنوان کرد: امروز بیش از ۹۵ محصولات مورد نیاز را در این سازمان تولید می‌کنیم.

انتهای پیام/ 221

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار