نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی:

شهدای انقلاب در دورانی استقامت کردند که تصور پیروزی نبود

حجت‌الاسلام «سید علیرضا عبادی» گفت: شهدایی که پیش از پیروزی انقلاب به شهادت رسیدند در دوران سختی استقامت کردند که کسی تصور پیروزی بر استکبار جهانی را نداشت.
کد خبر: ۳۳۴۸۷۷
تاریخ انتشار: ۰۶ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۰:۴۵ - 25February 2019

شهدای انقلاب در دورانی استقامت کردند که تصور پیروزی نبودبه گزارش دفاع‌پرس از بیرجند، حجت‌الاسلام «سیدعلیرضا عبادی» نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی در دیدار با خانواده شهید «سید هاشم کوشه ای» از شهدای انقلاب بیرجند اظهار داشت: شهدای اول  انقلاب که در دوران سخت استقامت کردند و شکوه آفريدند انسان را به یاد شهادت یاسر، سمیه و پدر و مادر حضرت عمار و یاسر می اندازد که دوران سختی را سپری کردند.

وی افزود: 13 سال تحمل مکه برای رسول اکرم و مسلمین سخت بود زیرا مسلمانان نمی توانستند به راحتی زندگی کنند و به حبشه هجرت کردند.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی مطرح کرد: شهدایی که پیش از پیروزی انقلاب به شهادت رسیدند در دورانی استقامت کردند که کسی تصور  پیروزی بر استکبار جهانی را نداشت.

عبادی یادآور شد: در آن زمان بلوک شرق و غرب، زمین را به دو نیمکره تقسیم کرده بودند و احتمال پیروزی ضعیف بود اما امام فرمود ما تابع وظیفه هستیم و شهدای انقلاب در انجام وظیفه پیروز شدند و جزو سابقون و صف شکنان بودند.

وی با بیان اینکه در آن شرایط سختی که بود اما با همه سختی ها خداوند انقلاب را پیروز کرد، خاطرنشان کرد: اما شرایطی که پیش می آید مقدمه نجات نوع انسان و ظهور حضرت مهدی است.

سیدهاشم‌ کوشه‌ای متولد 1327 در روستای «کوشکک» بیرجند بود که بعد از اتمام دوران دبستان و اخذ سیکل به همراه خانواده عازم مشهد مقدس شد و در آنجا ادامه تحصیل داد و بعد از اخذ مدرک فوق دیپلم در آموزش و پرورش استخدام شد و به عنوان دبیر تربیت بدنی به فعالیت پرداخت.

وی در رشته کشتی صاحب عناوین استانی و کشوری نیز بود.

کوشه‌ای در زدوران ستمشاهی دست از فعالیت و شرکت در راهپیمایی برنداشت و برای اینکه مانع فعالیتش شونده او را از مدارس مختلف به دیگر مدارس منتقل می کردند اما او همچنان در تظاهرات شرکت می‌کرد.

سیدهاشم شب قبل از شهادتش وصیت خود را نوشت و با دوستانش خداحافظی کرد. در روز شهادتش با توجه به اینکه ماموران رژیم به روی مردم اسلحه کشیده بودند خود را به چهارراه شهدای مشهد رساند و در هنگام نجات پیرمردی مجروح مورد هدف گلوله قرار گرفت و به شهادت رسید.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار