مدیرکل حفظ آثار دفاع مقدس قزوین:

امنیت اقتصادی کشور به برکت خون شهداست

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان قزوین گفت: امنیت اقتصادی و صنعتی کشور به برکت خون شهدا و ایثارگری‌های رزمندگان حاصل شده است.
کد خبر: ۳۳۴۸۸۴
تاریخ انتشار: ۰۶ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۰:۵۷ - 25February 2019

امنیت اقتصادی کشور به برکت خون شهداستبه گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از قزوین، امیر سرتیپ دوم ستاد «بهنام پیری» صبح امروز (دوشنبه) در جلسه‌ای که به جهت بررسی محل تدفین پیکر مطهر شهدای گمنام در شهرک صنعتی کاسپین برگزار شد، اظهار داشت: امروز اگر هر صنعتگر، تولیدکننده و یا بازرگانی براحتی در سطوح داخلی و بین‌المللی فعالیت دارد به خاطر دلاوری‌ها و رشادت‌های جوانانی است که دیروز و امروز در صف اول امنیت در مرزهای کشور ایستاده‌اند و جان خود در جهت ایجاد آرامش و آسایش کشور فدا می کنند.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان قزوین ادامه داد: امنیت اقتصادی و صنعتی کشور به برکت خون شهدا و ایثارگری‌های رزمندگان حاصل شده و امروز اگر مرزبانان و مدافعان وطن ثانیه‌ای مرزهای کشور را ترک کنند تمام شاخص‌های اقتصادی و صنعتی کشور به ورطه نابودی می‌روند.

وی با بیان اینکه امنیت موجب رشد و رونق فعالیت‌های اقتصادی می‌شود، گفت: امنیت اقتصادی، زمینه را برای رشد سرمایه‌گذاران و تحقق فرامین مقام معظم رهبری در مبحث اقتصاد مقاومتی فراهم می‌کند و حاصل آن نیز آبادانی کشور را در پی خواهد داشت.

در ادامه «قاسم اللهیاری» مسئول امور شهدای گمنام اداره‌کل حفط آثار دفاع مقدس استان قزوین با بیان اینکه مردم انقلابی کشور به فرهنگ ایثار و شهادت علاقه‌مند هستند، گفت: وجود شهدای گمنام در هر منطقه باعث خیر و برکت و ارتقای فرهنگ ایثار و شهادت، ترویج معارف معنوی دفاع مقدس و ارزش‌های اسلام و پراکنده شدن عطر و شمیم خوش شهادت است.

وی با اشاره به درخواست‌های ارسالی برای تدفین شهدا در نقاط مختلف عنوان کرد: این درخواست‌ها پس از بررسی و جانمایی محل درخواستی در شورای استانی تدفین شهدای گمنام بررسی و اولویت‌بندی می‌شود و سپس برای تایید نهایی به بنیاد حفظ آثار دفاع مقدس ارسال می شود.

مسئول امور شهدای گمنام اداره‌کل حفظ آثار دفاع مقدس استان قزوین در خصوص ملاحظاتی که باید برای جانمایی مزار شهدای گمنام رعایت شود، گفت: قابلیت دسترسی، چشم انداز بصری، استقلال  و آرامش مکانی از جمله مؤلفه های اصلی نقطه مناسب تدفین پیکر مطهر شهدای گمنام می باشد که البته پیشنهاد دهنگان نیز باید تعهداتی جهت تدفین و احداث یادمان شهدای گمنام پس از خاکسپاری ارائه نمایند.

اللهیاری تصریح کرد: امروز آرامش، اقتدار و امنیت نظام جمهوری اسلامی مرهون خون همین شهدایی است که از جان خود برای دفاع از کیان انقلاب اسلامی گذشتند.

در ادامه «حمیدرضا خانپور» مدیرعامل شرکت شهرکهای صنعتی استان قزوین گفت: باورمان این است که حضور پیکر مطهر شهدای گمنام در بین واحدهای صنعتی مایه برکت است چرا امنیت اقتصادی و صنعتی امروز مدیون جانفشانی شهدای بزرگ دفاع مقدس است و قطعا وجود این بزرگان شهامت و شهادت در شهرک صنعتی کاسپین تأثیر مثبت و بسزایی را در بین صنعتگران و توایدکنندگان ایجاد می‌کند و نقش فرهنگی این شهرک را پررنگ‌تر خواهد کرد.

این مسئول خاطرنشان کرد: دفاع مقدس برگ زرینی بر تاریخ افتخارات ملی ما افزود و استقلال و آزادی کشور را در دنیایی که ابرقدرت هایش فقط منابع خودشان را ملاک قرار می دهند و برای دیگران هیچگونه ارزشی قائل نیستند، به ارمغان آورد.

شهرک کاسپین یکی از شهرک های ممتاز صنعتی کشور با دارا بودن بیش از 200 واحد بزرگ تولیدی محسوب می‌شود که در مسیر بین‌المللی راه ابریشم در زمینی بالغ بر 550 هکتار و با  احداث شده و سرمایه‌گذاران بزرگ بین‌المللی از جمله آلمان، عراق، اردن، ترکیه، کره جنوبی و فرانسه در آن مشارکت دارند.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار