سردار سلامی:

حیات شرافتمندانه کشور در گرو اقتدار است/ جمهوری اسلامی ایران الگوی واقعی تمدن اسلامی است

جانشین فرمانده کل سپاه گفت: برای ادامه حیات شرافتمندانه، نیازمند اقتدار و قوی شدن هستیم تا بتوانیم به اهداف خود دست پیدا کنیم.
کد خبر: ۳۳۴۸۸۸
تاریخ انتشار: ۰۶ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۰:۵۳ - 25February 2019

برای ادامه حیات شرافتمندانه نیازمند قوی شدن هستیمبه گزارش خبرنگار دفاعی امنیتی دفاع‌پرس، سردار سرتیپ پاسدار «حسین سلامی» جانشین فرمانده کل سپاه در جشنواره امام علی (ع) که صبح امروز برگزار شد، اظهار داشت: برای ماندن و ادامه حیات شرافتمندانه نیازمند قدرت و‌ اقتدار و قوی شدن هستیم تا بتوانیم به آنچه که در ذهن می‌پرورانیم، با موفقیت دست پیدا کنیم.

وی افزود: همه آنچه که در ۴۰ سال گذشته به عنوان نقشه و راهبرد دشمنان در میدان‌های مختلف اعم از تهاجم نظامی، تهاجم فرهنگی، فشار‌های جهانی سیاسی، عملیات روانی عمیق، گسترده و‌ پیوسته، تحریم، محاصره اقتصادی، ارعاب‌های نظامی و‌ مداخلات امنیتی تجربه کردیم، همه این‌ها برای به شکست کشاندن یک الگو از انقلاب اسلامی است تا این نظریه توسط دشمنان اثبات شود که نمی‌توان خارج از دایره تسلطِ به ظاهر قدرت‌های بزرگ عالم، ارزش‌های اسلامی، استقلال و قدرت و‌ تمدن ایجاد کرد.

جانشین فرمانده کل سپاه در ادامه گفت: در طلیعه پیمودن گام دوم انقلاب هستیم. گام اول را با تمام فراز و‌ نشیب‌ها و چالش‌ها در میدان‌های نبرد سخت و سهمگین و فضای نبرد‌های نابرابر البته با عزت و‌ سربلندی به فرجام رساندیم و زمینه‌های شکل‌گیری تمدن نوین اسلامی را فراهم کردیم.

سردار سلامی بیان کرد: امروز رهبر عزیزمان با آن بیانیه خود که ژرف‌ترین مفاهیم سعادت‌بخش و‌ نجات‌بخش و خصوصاً امت اسلام را در خود ظاهر ساخت و‌ ما را برای پیمودن راه‌های باقی‌مانده آماده کرد.

وی افزود: همه ما می‌دانیم که دست‌یابی به یک تمدن بزرگ که شعائر و مفاهیم و عناصر شکل‌دهنده آن شامل آزادی، عدالت، پیشرفت و امنیت و ازجمله زیباترین مفاهیم سعادت‌بخش جامعه اسلامی است، بدون تبدیل شدن به یک مدل و الگوی عملی و تبدیل شدن آن‌ها به حقایق روی زمین، ممکن نیست.

جانشین فرمانده کل سپاه گفت: نظام جمهوری اسلامی ایران الگوی عملی، واقعی و‌ میدانی تمدن اسلامی است. جدال ۴۰ ساله ما با دشمنان بر سر همین حقیقت است که اگر این مدل موفق شود، آن‌گاه مرز‌های جغرافیایی را پشت سر می‌گذارد و بخش‌های وسیعی از زمین را در بر می‌گیرد و این به معنای کاهش دایره نفوذ و تسلط قدرت‌های شیطانی بر جهان است.

سردار سلامی ادامه داد: وقتی از گام اول صحبت می‌کنیم، یعنی تمام این ۴۰ سال تنها یک گام بوده است و ما برای فتح قله‌های بزرگ آماده‌ایم، یعنی در چالش‌ها و حادثه‌ها متوقف نمی‌شویم؛ چون جهان برای ما گذرگاهی برای رسیدن به قله‌های بزرگ و تراز‌های بالایی از عزت استقلال و دانش است.

وی تصریح کرد: مسیری که طی شد، شبیه به یک معجزه بود. همه می‌دانیم که دشمن هرگز راه‌های غلبه بر خودش را به ما نمی‌آموزد؛ پس ما نیازمند علم تولید شده توسط خود هستیم و نمی‌توانیم برداشتی کپی شده از ذهنیت و اندیشه دشمن باشیم و این قاعده عمومی حرکت ما است.

جانشین فرمانده کل سپاه خاطرنشان کرد: ما همه این مسیر را با تولید دانش بر مبنای ارزش‌های خودمان گذرانده‌ایم؛ البته این بدان معنا نیست که از تجربیات علوم تجربی جهان استفاده نکنیم. علمی که اختصاصاً به ما تعلق دارد، علم راهبردی دانش‌های تجربی است.

وی گفت: امروز آمریکایی‌ها می‌گویند از نرخ تنزیل قدرت سیاسی برخوردار هستند و علت آن را فقدان یک رهبر روحانی و الهی می‌دانند؛ بنابراین امروز افرادی مانند ترامپ که راهبری تمدن غرب را در عصر امروز به دست گرفته است؛ چنین انسانی هرچه پیشرفت کند، جامعه غرب را بیشتر رو به افول می‌برد؛ زیرا وقتی یک فلسفه سیاسی و ارزشی صحیح وجود نداشته باشد، جامعه به سمت زوال می‌رود.

سردار سلامی افزود: فلسفه سیاسی انقلاب ما عدالت و آزادی است که هم‌زمان به معنویت و اخلاق هم احترام می‌گذارد و این همان عامل قدرت نفوذ کشورمان در منطقه است؛ نفوذ ما مادّی و‌ سیاسی نیست؛ بلکه نفوذ یک فلسفه عمیق الهی است و برای همین بدون آنکه هزینه‌ای صورت بگیرد، توفیقات بزرگ حاصل می‌شود؛ به عبارت دیگر این فلسفه، دانشی را تولید می‌کند که دشمن نمی‌تواند بر آن غلبه کند.

وی با بیان اینکه علم ما علمی است که با تفکر و اندیشه به دست آورده‌ایم، گفت: غرب این را نمی‌فهمد به همین خاطر به ما می‌گوید نفوذ خود را در منطقه کم کنیم؛ در حالی که این نفوذ، مادّی و سیاسی نیست، بلکه نفوذ عمیق اسلامی است که باعث بیداری ملت‌ها شده است.

جانشین فرمانده کل سپاه اضافه کرد: لذا بدون اینکه هزینه‌ای صورت گیرد، توفیق‌های زیادی در منطقه بوجود می‌آید؛ هزینه‌ای که برای بیداری ذهن‌ها می‌شود در برابر هزینه دشمنان در منطقه ناچیز است.

وی تصریح کرد: دفاع مقدس را بدون تولید علم پیش نبردیم و از تجربه دیگران هم استفاده نکردیم؛ عبور از رودخانه، صخره‌ها، میادین مین و موانع مختلف، بدون تولید دانش، تدبیر، علم و تاکتیک امکان نداشت به همین جهت هیچ قدرتی نمی‌تواند عملیاتی  مانند والفجر ۸ را به همان شکل انجام دهد.

سردار سلامی با اشاره به اینکه بزرگترین دستاورد انقلاب آزادی اندیشه بود، ادامه داد: فلسفه الهی برای ما قدرت تولید می‌کند و چون با شعور درونی جوامع ارتباط برقرار می‌کنیم، باعث می‌شود آن‌ها خود به خود مکمل ما شوند؛ به همین خاطر این قدرت با پول و تطمیع از بین نمی‌رود و این در حالی است که دشمنان برای قدرتمند شدن از هر وسیله‌ای استفاده می‌کنند.

وی گفت: امروز در برخی علوم حتی در حال پیش افتادن از آمریکا هستیم؛ در واقع این ارزش‌های ماست که دامنه پیشرفت‌های علمی را معین می‌کند و به ما اجازه نمی‌دهد در هر حوزه‌ای تولید قدرت داشته باشیم.

جانشین فرمانده کل سپاه در ادامه گفت: وقتی از مقاومت صحبت می‌کنیم به معنی پیشرفت در حرکت و شکستن اراده دشمن و تحمیل اراده به او است نه اینکه بایستیم تا دشمن فشار بیاورد و ما آن را تحمل کنیم؛ بنابراین باید مدام خاکریز‌های علمی را جلو ببریم.

وی همچنین بیان کرد: ما هیچ چیزی برای پیشرفت و الگو شدن کم نداریم؛ فقط نباید به دشمن تکیه کنیم و این هم دستور خداوند است؛ اگر تکیه گاه علمی و معرفتی خود را به دشمن بدهیم، سقوط می‌کنیم؛ پس برای پیشرفت باید از او جدا شویم.

سردار سلامی گفت: علم ابزار قدرتمند شدن است و باید همواره علم را به دست بیاوریم و توسعه‌دهنده مرز‌های دانش باشیم تا قدرتمند شویم؛ لذا دانش عاریتی به درد ما نمی‌خورد.

انتهای پیام/ 231

نظر شما
پربیننده ها