شهید عباسعلی احمدزاده؛

نسبت به انقلاب بی‌تفاوت نباشید

در وصیت‌نامه شهید عباسعلی احمدزاده آمده است: «این چند نصیحت را به گوش داشته باشید و به آن عمل کنید. نسبت به انقلاب بی‌تفاوت نباشید و اعتقادی راسخ به آن داشته باشید و رهبری انقلاب را که امام عزیزمان باشد دوست بدارید و گوش به فرامین و راهنمایی‌های او بدهید و به آن عمل کنید.»
کد خبر: ۳۳۴۹۱۰
تاریخ انتشار: ۰۱ فروردين ۱۳۹۸ - ۰۸:۳۳ - 21March 2019

گزیده‌ای از وصیت‌شهدا درباره حضور مردم در صحنه‌های مختلف نظامبه گزارش گروه حماسه و جهاد دفاع‌پرس، مردم در کنار خواسته‌های مشروع خود از دولت، وظایفی را نیز در قبال آن بر عهده می‌گیرد. نظارت بر کار‌های دولت و حمایت از برنامه‌های اصلاحی و سازنده مسوولان، از شمار کار‌هایی است که ملت می‌تواند برای شکوفایی و سرافرازی کشور خود انجام دهد. معمار انقلاب اسلامی، حضور امام خمینی (ره) پیوسته به مردم سفارش می‌کردند که در صحنه باشند و بر کار‌های دولت و مجلس نظارت کنند و حامی آن‌ها باشند. امام خمینی راحل فرمودند: «یک کشور، وقتی آسیب می‌بیند که ملتش بی‌تفاوت باشند. ملت همه باید حاضر باشند در مسائل سیاسی. مردم نباید کنار بروند. اگر مردم کنار بروند، همه شکست می‌خوریم. حضور شما مردم عزیز و مسلمان در صحنه است که توطئه‌های ستمگران و حیله‌گران تاریخ را خنثی می‌کند».

در ادامه فرازی از وصیت‌نامه شهدا درباره حضور مردم در صحنه‌های مختلف و تبعیت از ولایت فقیه را می‌خوانید:

سردار شهید علی چیت‌سازیان در وصیت‌نامه خود آورده است: «البته اینجانب کوچک‌تر از آن بودم که بعد از رفتن خود پیامی بدهم خودم را در مقابل تمام موجودات خداوند کوچک‌تر می‌دانم، ولی گفتنی‌های زیادی برای مردم دارم که بعد از خاموش شدن چراغ عمرم شما مقداری از آن را روی کاغذ می‌خوانید. اول اینکه امام عزیز را تنها نگذارید و به پیام‌های پدرگونه او از ته قلب گوش فرا دهید و مانند مردم کوفه نباشید که ابا عبدالله را تنها گذاشتند. اگر تا به الان در این راه مقدس قدم نگذاشته‌اید و به پابوس اسلام نیامده‌اید فرصت هست و هر وقت که پیش خدا بیائید خداوند شما را قبول می‌کند و دیگر اینکه راه‌های انحرافی که انسان را از خط امام عزیز و بزرگوار دور می‌کند، پرهیزگار کنید. امام عزیز فرموده‌اند که باید در جبهه باشیم و دفاع را واجب دانسته‌اند. جبهه‌های گوناگون برای خودتان درست نکنید. جبهه فقط و فقط خط مقدم است و برای همه واجب است نگذارید امام عزیز برای چندمین بار به ما بگوید که به جبهه بروید اگر ما سرباز او باشیم فرموده‌اند و دیگری کافی است. ما باید به دنیا ثابت کنیم که هر چه امام می‌گویند با جان و دل خریداریم. از گروه بازی و خیانت به خون شهدا باید دیگران به فکر کمک کردن به این خاک باشند، نه به فکر مسئول بودن و مسئولیت‌ها که به عهده ما می‌گذارند به فکر کمک کردن به مستضعفان باشیم نه به کسانی که از زحمت و خون شهدا استفاده می‌کنند و نفعی هم به انقلاب و جنگ نمی‌رسانند. پیام دیگری که دارم این است که سعی کنید در این دو روزه زندگی امام بزرگوار را راضی نگهدارید و از همه هموطنان، اطاعت از ولایت فقیه را فراموش نکنید، از، ولی فقیه عقب نمانید که هلاک می‌شوید و جلوتر نروید که گمراه خواهید شد.»

در فرازی از وصیت‌نامه شهید ابوطالبی آمده است: «اگر یکی از مسئولین مملکتی خدای ناکرده از راه خدا و پیروی از ولایت فقیه منحرف شد، به خون شهدای جمهوری اسلامی خیانت کرد او را با شمشیر عدالت علی (علیه السلام) راست کنید. از هر گونه گروه بازی و دسته و فرقه گرایی دست بردارید و تنها و تنها برای خدا گام بردارید و از غلبه هوای نفس بر خود خودداری کنید که بزرگ‌تر از جهاد اصغر؛ جهاداکبر که مبارزه با نفس است، می‌باشد.»

شهید عباسعلی احمدزاده در خصوص ولایت پذیری در وصیت‌نامه خود سفارش کرده است: «بی‌تفاوت نباشید. این چند نصیحت را به گوش داشته باشید و به آن عمل کنید. نسبت به انقلاب بی‌تفاوت نباشید و اعتقادی راسخ به آن داشته باشید و رهبری انقلاب را که امام عزیزمان باشد دوست بدارید و گوش به فرامین و راهنمایی‌های او بدهید و به آن عمل کنید و به هیچ وجه دست از امام برندارید. در زندگی همیشه با خدا باشید.»

شهید محمدطاهر لطفی نیز در وصیت‌نامه خود به صدور انقلاب و فرهنگ اسلامی سفارش کرده و آورده است: «پروردگارا یا توفیق شهادت در راهت را نصیب ما گردان یا شفاعت شهیدان. برادران و دوستان می‌دانید که در این جنگ، مهم پیروزی نظامی و تاکتیکی نیست، بلکه مهم جا افتادن خط الهی است، پس برای اسلام تلاش کنید تا دینمان را به اسلام ادا کنیم، و سعی در صدور انقلاب و فرهنگ اسلامی به خارج داشته باشیم، ما بایستی متعادل باشیم و به قول شهید بهشتی که درباره امام فرمود: «جاذبه امام در حد نهایت و دافعه او در حد ضرورت است.» بیاییم حب نفس‌ها و خودمحوری‌ها و عجب و کبر و فخر و غرور را کنار بگذاریم، و خالصتر باشیم، کاری کنیم که رضای خدا باشد نه رضای خودمان ...»

در وصیت‌نامه شهید اسدالله فیروزبختیان اتحاد، پشتیبانی، مبارزه با منافقین را مطرح کرده است. «ای ملت رزمنده و شهید پرور ایران! تنها رمز غلبه بر دشمنان و کفار (یعنی) ایمان، اطاعت از خدا و امام زمان و نائب بر حقش، امام خمینی، حفظ وحدت کلمه، به وجود آوردن اتحاد در صفوف مسلمین، پشتیبانی از رزمندگان، دولت (و) ولایت فقیه، ایجاد آرامش در پشت جبهه، اطاعت از امام و مبارزه با منافقین را فراموش نکنید.»

انتهای پیام/ 131

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار