خجسته در گفت‌وگو با دفاع‌پرس:

عدم انگیزه دولت و وزارت صنعت برای ثبات قیمت خودرو/ با ناکارآمدی مجلس را وادار به استیضاح نکنید

نماینده مجلس شورای اسلامی با اشاره به افزایش قیمت‌های نامتعارف در بازار خودرو، ضعف مدیریتی را مهم‌ترین دلیل این پدیده دانست و گفت: دولت و وزارت صنعت برنامه کارآمدی برای ثبات قیمت در این عرصه ندارند.
کد خبر: ۳۳۵۰۳۱
تاریخ انتشار: ۰۷ اسفند ۱۳۹۷ - ۰۷:۰۷ - 26February 2019

امیر خجسته نماینده مردم همدان در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی دفاع‌پرس، با اشاره به افزایش قیمت‌های نامتعارف در بازار خودرو اظهار داشت: اینکه عده‌ای در جامعه چنین القا می‌کنند که افزایش قیمت در صنعت خودرو با اعمال تحریم‌های آمریکایی‌ها مرتبط است، نه تنها فرافکنی و فرار رو به جلوست بلکه به عقیده بنده، توهین به شعور متقاضیان خودرو است.

وی ضعف مدیریتی و ناکارآمدی برخی مسوولان در این زمینه را باعث ظهور چنین مشکلاتی عنوان کرد و افزود: چندین جلسه در خصوص بررسی و چاره‌اندیشی برای کاهش و ثبات قیمت در بازار خودرو با مسوولان مربوطه برگزار کردیم؛ لذا از اظهارنظر‌های آن‌ها متوجه شدیم که دولت و وزارت صنعت، برنامه کارآمدی برای بهبود وضعیت بازار خودرو ندارند.

خجسته گفت: انحصاری بودن صنعت خودرو در کشور ما یکی دیگر از عواملی است که به مشکلات در این زمینه دامن زده؛ لذا عدم رقابت میان ایران‌خودرو و سایپا سبب شده که نه کیفیت کالا افزایش پیدا کند و نه قیمت‌ها کم شود.

رئیس فراکسیون مبارزه با مفاسد اقتصادی با توجه به حضور رانت و فساد اقتصادی دلالان در صنعت خودرو تصریح کرد: متاسفانه دست‌های پشت پرده در بدنه شرکت‌های خودروسازی ایران‌خودرو و سایپا و همچنین دلالان این عرصه، به گونه‌ای افزایش قیمت‌های خودرو را به وجود آورد که خرید خودروی پراید برای خیلی از مردم به آرزو تبدیل شد.

این نماینده مجلس دهم شورای اسلامی با بیان اینکه فراکسیون مبارزه با مفاسد اقتصادی به دور از ملاحظه کاری در تلاش است که سودجویان و دلالان صنعت خودروسازی را رسوا و با آن‌ها مقابله کند، گفت: وزیر صنعت به طور جدی برای رفع این مشکل چاره‌اندیشی کند. مسوولان با کم کاری و غفلت از انجام وظایف محوله شان، مجلس را وادار به استیضاح نکنند.

انتهای پیام/ 151

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار