سردار علاماتی خبر داد؛

رونمایی از ۱۰۰ عنوان کتاب/ برگزاری دومین همایش تاریخ شفاهی در هفته آینده

رییس سازمان اسناد و مدارک دفاع مقدس از برگزاری دومین همایش تاریخ شفاهی در هفته آینده خبر داد و گفت: این همایش ۱۲ اسفند برگزار می‌شود. در این همایش از ۱۰۰ عنوان کتاب نیز رونمایی خواهد شد.
کد خبر: ۳۳۵۰۷۱
تاریخ انتشار: ۰۷ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۱:۰۵ - 26February 2019

رونمایی از ۱۰۰ عنوان کتاب/ برگزاری دومین همایش تاریخ شفاهی در ماه جاریبه گزارش خبرنگار حماسه و جهاد دفاع‌پرس، سردار غلامرضا علاماتی رییس سازمان اسناد و مدارک دفاع مقدس در نشست  برگزاری دومین همایش تاریخ شفاهی دفاع مقدس اظهار داشت: دومین همایش تاریخ شفاهی از سوی سازمان اسناد و مدارک دفاع مقدس و پژوهشکده اسناد و کتابخانه ملی جمهوری اسلامی در ۱۲ اسفند ساعت ۸ لغایت ۱۷ در ساختمان اسناد و کتابخانه ملی، سالن قلم برگزار می‌شود.

وی ادامه داد: در این همایش مقامات لشکری و کشوری حضور دارند و علی شمخانی دبیر شورای عالی امنیت ملی سخنران این همایش خواهد بود. ۲۰ دستگاه لشکری و کشوری در اجرای این همایش مشارکت دارند.

ثبت ۴۳ هزار و ۴۸۸ ساعت خاطرات رزمندگان

دبیر اجرایی همایش تاریخ شفاهی خاطرنشان کرد: به جهت جلوگیری از تحریف و فراموشی درصدد جمع آوری خاطرات رزمندگان و فرماندهان برآمدیم. در این راستا ۴۳ هزار و ۴۸۸ هزار ساعت مصاحبه از سراسر کشور ثبت و ضبط شد. از این میزان ۴۹۴ هزار و ۱۰ ساعت مصاحبه پیاده شده است. این تاریخ شفاهی در قالب ۱۲۹ عنوان کتاب به چاپ رسیده و آماده رونمایی است.

وی تصریح کرد: به مناسبت دومین همایش ملی تاریخ شفاهی در نظر داریم ۱۰۰ عنوان کتاب در حوزه تاریخ شفاهی را رونمایی کنیم. این کتاب‌ها از سوی انتشارات بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس، سپاه، ارتش، وزارت جهاد کشاورزی و وزارت نفت به چاپ رسیده است. همچنین در حاشیه این همایش، نمایشگاه‌های جانبی با موضوع تاریخ شفاهی برپا خواهد شد.

۱۴۱ مقاله به دبیرخانه همایش ارسال شد

غلامرضا عزیزی دبیر علمی همایش ملی تاریخ شفاهی با اشاره به برگزاری سه نشست تخصصی در این همایش، اظهار داشت: تاریخ شفاهی محصول انقلاب اسلامی است که در دوران دفاع مقدس قوام یافت.غلامرضا عزیزی دبیر علمی همایش ملی تاریخ شفاهی با اشاره به برگزاری سه نشست تخصصی در این همایش، اظهار داشت: تاریخ شفاهی محصول انقلاب اسلامی است که در دوران دفاع مقدس قوام یافت.

وی افزود: پنج سال پیش نخستین همایش ملی تاریخ شفاهی برگزار شد. طی این سال‌ها آثار و خاطرات زیادی ثبت شد، به همین جهت جامعه علمی انتظار داشت که همایش دیگری برگزار شود. به همین جهت مقدمات برگزاری دومین همایش ملی تاریخ شفاهی را فراهم کردیم. از شهریور سال جاری فراخوان مقالات را اعلام کردیم. ۱۴۱ مقاله به دبیرخانه این همایش ارسال شد. از این میان ۱۲۱ مقاله مرتبط شناخته شد. در این میان ۲۰ مقاله رد شد. سرانجام ۱۵ مقاله انتخاب شد تا در روز همایش قرائت شود. باقی مقالات نیز در سه نشریه منتشر می‌شود.

انتهای پیام/ 131

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار