مومنی‌شریف در آستانه آغاز دوازدهمین جشنواره «فیلم 100»:

سینمای ایران نیاز به پوست اندازی دارد/ اخلاق ضروری‌ترین نیاز سینمای امروز

رئیس حوزه هنری گفت: سینمای ایران با انقلاب اسلامی جهش‌های اساسی و آشکاری را تجربه کرده و توانسته است ادبیات و نگاه تازه‌ای را به دنیا معرفی کند، ولی هنوز برای دستیابی به کیفیت ایده‌آل فاصله دارد و می‌طلبد با مجاهدت جوانان سینماگر فضای جدیدی را تجربه کند.
کد خبر: ۳۳۵۱۰۳
تاریخ انتشار: ۰۷ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۲:۲۴ - 26February 2019

به گزارش گروه فرهنگ و هنر دفاع‌پرس، محسن مومنی‌شریف رئیس حوزه هنری در آستانه برگزاری این رویداد سینمایی طی پیامی اظهار داشت: سینمای ایران با انقلاب اسلامی جهش‌های اساسی و آشکاری را تجربه کرده و توانسته است ادبیات و نگاه تازه‌یی را به دنیا معرفی کند، ولی هنوز برای دستیابی به کیفیت ایده‌ال فاصله دارد و می‌طلبد با مجاهدت جوانان سینماگر فضای جدیدی را تجربه کند.

«جشنواره بین‌المللی فیلم ۱۰۰» که با محوریت اخلاق به مثابه ضروری‌ترین نیاز سینمای امروز برگزار می‌شود از این روست که اهمیت مضاعف می‌یابد. این رویداد فرهنگی و سینمایی، به دلیل مواجهه و الفت با نسل جوان قادر است به اشکال گوناگون در زمینه رشد، بالندگی و تعالی سینما گام بردارد.

بر این باورم که سینمای ایران بیش از همیشه نیاز به پوست اندازی دارد- تحول برای درک ضرورت‌های متعالی و ممتاز و گره خوردن با متن جامعه و مردم- قطعا، این تغییر و تحول با ایجاد افق‌های تازه و ورود نیرو‌های جوان و متعهد ممکن می‌شود. مقوله پرورش استعداد‌های جوان و متعهد - فراتر از سطح شعار‌های روزمره – مولفه‌ای است که سینما و هنر به آن محتاج است.

حوزه هنری این راهبرد را در طول سال‌ها فعالیتش به معنای واقعی سرلوحه کار‌های خود قرار داده است. کشف و شناسایی استعداد‌های جوان از رویکرد‌ها و سیاست‌های مهم این نهاد به شمار می‌آید و در این راستا، نمونه‌ها و مصادیق بسیاری از فیلمسازان جوان طی سال‌های اخیر با حمایت حوزه هنری وارد عرصه سینمای حرفه‌ای شده و می‌شوند.

این رویکرد حوزه هنری بویژه در جشنواره «فیلم ۱۰۰» عیان‌تر و گسترده‌تر است. از آنجایی که سینما، هنری پرهزینه است، فرصت آزمون و خطا به معنای واقعی در این عرصه نیست. جشنواره «فیلم ۱۰۰» فرصت آزمون و خطا و جمع‌بندی توانایی هنرمندان جوان و مستعد را فراهم می‌کند و ظرفیتی مناسب برای تجربه ورزی و سینماورزی است.

این جشنواره در دوره‌های مختلفش با اهتمام به «ایده‌های نو»، «سینمای تذکر»، سینمای اخلاق و ... همواره کوشیده است تا بستری باشد برای شناسایی و حمایت از سینماگران جوان و متعهد و محلی برای گره خوردن پرورش استعداد‌های جوان و اعتماد به مدیریت جوانان.

انتهای پیام/ 121

نظر شما
پربیننده ها